Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen maatilan emäntä. vituttaako?

Vierailija
23.05.2014 |

Maalla on mukavaa eikä tarvi kuin syljeskellä kattoon, pihassa miljoonakiinteistöt ja traktorit. Velkaa miljoona. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ehkäisy käytössä itäsuomalaisella?

Vierailija
2/33 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen sitä mieltä,että suomen maatalous varsinkin lypsylarjatilat ovat vaikeuksissa koska ne perustuvat perheviljelmiin,eiväthän lähihoitajatkaan ota kotiinsa paria mummoa ja hoida niitä 7pv viikossa vuoden ympäri,vaan vanhukset hoitolaitoksissa yms.Samoin ois järkevää laittaa n 1000 lehmän yksiköitä,eli noin 40tilaa yhteen ja työvuorot,ois vapaat kuin muillakin työläisillä,ei vain 24pv vuodessa.Olen itse entinen lypsykarjatilallinen nykyään tehtaassa töissä,täytyy rehellisesti sanoa työajasta,että tuntuu kuin olisi puoliksi eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä jutut

Vierailija
4/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska olen itse myös emäntä =) Sikäli olen huonommassa tilanteessa että mulla ei ole aikaa syljeskellä kattoon. Töitä on koko ajan odottamassa. Kun peltohommat on saatu tehtyä, on kuusentaimien vuoro.

Meillä pyöritetään yritystä tehokkaasti joten miljoonalla ei ole hankittu traktoreita=) Vain yksi on suht uusi, muut 4 vanhempia mutta tarkoituksenmukaisia

Vierailija
5/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä tukia nostellessa ja pahnoilla röhnöttäessä.

Vierailija
6/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärtänyt tän aloituksen pointtia. Luuletko, että ihmisten paremmuus arvuutetaan heidän omaisuuden perusteella?

Vierailija
7/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta. Ei edes ikävä avauksesi vituta. On oikein hyvä mieli. Aurinko paistaa ja jo muutaman viikon päästä olen mökillä, jossa tänä kesänä voimme olla pitempään kuin moneen vuoteen. Hyvää kesää sinne maatilalle! :D

Vierailija
8/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin syljeskellä kattoon? WTF... Ilmeisesti miehelläsi on sitten tekemistä sinunkin edestä (ei kai ne traktorit ja miljoonakiinteistöt siellä pihalla tyhjänpanttina seiso). Mutta älä ihmettele jos mies ei jaksa tuollaista ptalaiskaa vaimoa loputtomasti katsella, varmaan jo nyt on sängynlämmittäjä jostain muualta jos sinua ei kerran kiinnosta.

Vierailija
9/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko omaisuus on velkaa niin pankilla se miljoonakiinteistö on. En sillä hirveästi lesoaisi. Toiseksi kiinteistön arvo selviää loppupeleissä vasta sitten kun joku siitä jotain maksaa. Väitän, että tällä hetkellä moni suomalainen maatila on lähinnä verotusarvonsa hintainen. Aika vähän ostajia pyörii tontinkulmilla.

Vierailija
10/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt täällä, että vituttaako sinua? Etkö itse havaitse, jos sinua vituttaa?

Vierailija
11/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen emäntä syleksii kattoon seitsemän aikaan aamulla? 

Ja tiedä nyt sitten niistä tuista. Olen ihan kaupunkilainen, mutta olen saanut kuvan, että niiden saamiseksi on tehtävä paljon turhauttavaa, byrokraattista työtä, sen varsinaisen työn lisäksi. Ja se mitä tuottajille jää käteen omasta tuotannosta on niin pientä, että maanviljelys ja karjankasvatus loppuisi Suomesta ilman tukia. 

Vierailija
12/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 05:43"]

Maalla on mukavaa eikä tarvi kuin syljeskellä kattoon, pihassa miljoonakiinteistöt ja traktorit. Velkaa miljoona. Haluatko kysyä jotain?

[/quote] Mulla sama. Paitsi ei miljoonavelkaa :)

Vierailija
13/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta jonkun kattoon syljeskely, lähinnä säälittää.

Vierailija
14/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta :D Meillä on iso talo maalla, järvee, mettää, peltoa ja eläimiä, silti läksen täältä heti, kun ikä vain riittää. Ja takaisin en tule. t. teini

Vierailija
15/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta, koska en haluaisi olla maatalon emäntä. Tykkään asua kaupungissa. Mulla on rivarikolmio, jota olen jo niin paljon maksanut että omaisuuteni on plussan puolella noin 30 000 euroa. Lisäksi pihalla velaton parin tonnin auto ja lahjana saatu polkupyörä. Kivaa on ja olen tyytyväinen elämääni. Toivottavasti sinäkin.

Vierailija
16/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta :)

Tykkäisin itsekin olla maatalon emäntä, mutta rahaa ei tule ikinä olemaan niin paljoa. Onneksi saan käydä katsomassa eläimiä eräällä mukavalla maatilalla :) maalla on ihanaa!

Vierailija
17/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta. Asun naapurissasi, minulla on kaikki luxus ympärilläni (teidän lehmät ja viljapellot) mutta ei ole vastuuta kuin oman pihan hoidosta (sekin hyvin yksinkertaisilla ratkaisuilla, ei vaadi hommia). Nautin maaseudun rauhasta, nuo lehmät on valloittavan ihania tunnelmantuojia. Linnut laulaa. Aurinko paistaa. Käyn palkkatyössä ulkopuolisella. Mulla on velkaa talosta vaan n. 30 000.

Vituttaako, käykö kateeksi?

Vierailija
18/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät teitä. Olisikohan aloituksessa ehkä ollut jonkinlainen annos ironiaa?

Ei, en ole ap.

Vierailija
19/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla maatalousalan koulutus?

Vierailija
20/33 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan kysyä jotain; Onko sulla kesällä yhtään lomaa?