Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pistätte jouluruuat tarjolle! Auttakaa ensimmäistä kertaa jouluruokailua itse järjestävää!

Vierailija
23.12.2020 |

Olin ajatellut nostaa kaikki pöytään, siis kalat, pateet, leikkeleet, perunat yms yms ja sitten myös laatikot, kinkun, kastikkeen yms yms. Ne kyllä mahtuisivat mutta pöydästä tulee todella ahdas ja tarjoiluastioita pitäisi kierrättää joten tulisi ehkä sähellystä.

Olisiko parempi, että nostan kaiken toiselle pöydälle esille ja siitä sitten jokainen hakisi omaa tahtiaan? Ajattelin jospa se olisi selkeämpi? Ja esim leivät, voin ja vastaavat laittaisin pöytään valmiiksi.

Miten te teette? Ja joojoo, olisin voinut ajatella asiaa aiemminkin mutta tänään vasta "sovittelin" astioita pöytään ja ahtaalta näytti. Telkkarimainoksissa kaikki on niin jouhevaa, minun pöydässäni tukkoista. Mutta kumpi on loppupeleissä kätevämpi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lämpimät ruoat, laatikot ja lihapullakastike on tarjolla lieden päällä uunipellillä. Keittiön pöydällä kylmät tarjottavat. Rosolli, Kalat, sillit kinkku yms. Syödään olkkarin ruokailu pöydässä, joka on katettu juhlavasti jouluun.

Vierailija
22/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kossu on pöydässä ja ruuat grillillä, hakekoot kukin sieltä, jos on nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkku ja juomat ruokapöytään, muut noutopöytään. Meillä isot vuolukivilevyt, joista osa pidetään pakkasessa kylmiä ruokia varten ja osa lämmitetään leivinuunissa lämpimille tarjottaville alusiksi.

Lisäksi kannattaa varata ylimääräisiä ruokailuvälineitä pöytään, niin ei tarvitse niitä lähteä hakemaan jos putoaa esim. lattialle.

Tunnelmallista ja herkullista joulua.

Komppaan tätä. Noutopöytä mahdollistaa rauhallisen ruokailun, kun ei tarvitse olla ojentelemassa ruokia toisille. Pyri tekemään ruokailusta mahdollisemman helppoa ja vaivatonta, että turhat ramppaamiset ja ojentelut jää pois ja jokainen saa keskittyä syömiseen ja nauttia ruuasta. Myös sinä emäntänä.

Kinkku, juomat, mausteet ja sinapit voi olla tosiaan pöydässä.

Vierailija
24/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät pöydässä, vadit kiertää vastapäivään. Laatikot on uunissa tai liedellä lämpöalustalla. Kinkkua leikkaa vain yksi henkilö, joka on päätetty etukäteen ja on aina sama. :) Hän huolehtii ettei lämminruokakierroksella kinkkuvati pääse tyhjenemään. Jotkut tekevät omia sekoituksiaan, kalaa ja laatikkoja samalle lautaselle, itse laitan kalalautasen koneeseen ja otan uuden.

Vierailija
25/25 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä tarjoilee juomat ja leikkaa kinkun. Välttäkää loppuun asti tuota tarjoiluastioiden kierrättämistä pöydässä. Sinappi ja kinkunkastike on riittävät, jotka pöydässä voi kiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi