Huh miten seksistinen kevätjuhlaesitys Vantaalla -
kiinnittkiö muut huomiota?
En nyt viitsi koulun nimeä mainita, mutta aika pöyristynyt olin - enkä ilmeistä päätellen ainoa! Kyseessä kuitenkin ala-aste, ja vaikka olisi miten kansainvälistä ja kultturellia ja muiden kulttuurien tapojen mukaista..
Minusta aika mautonta laittaa 4-6 lk tytöt pikku vaatteissa "tanssimaan" = heiluttamaan peppua viimesen päälle.
Ala-asteen kevätjuhlassa siis tämä. Yllätyin, todella.
Kommentit (18)
No voi hyvänen aika, miksi et voi mainita koulun nimeä? Mitä väliä..
Seksistinen = sukupuolten eroja korostava ja siten sukupuolten eriarvoistamiseen liittyvä
Miten pepun heiluttelu lisää sukupuolten eriarvoisuutta?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:40"]Seksistinen = sukupuolten eroja korostava ja siten sukupuolten eriarvoistamiseen liittyvä
[/quote]
Googlaa vaikka twerking. Et selkeästi tiedä mistä puhut.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:40"]
Seksistinen = sukupuolten eroja korostava ja siten sukupuolten eriarvoistamiseen liittyvä
[/quote]
Mitenkö??
[/quote]
No minä en haluaisi kyllä, että salillinen keski-ikäisiä miehiä tuijottaisi kun varhaismurrosikäinen tyttäreni heiluttaisi peppuaan/lantiotaan/ liikehtisi muuten pikku pikku vaatteissa seksistisen vihjailevasti kuten tänään näkemäni esitys. Oma lapseni vasta ekaluokalla joten ei häntä koskenut tämä. Minä vaan säikähdin ja todella yllätyin. oikeesti! AP
Meillä oli kerran kouluvuoden päättäjäisjuhlissa sellainen sketsi, missä liikunnanopettaja (mies) istui tuolilla 14-15v tyttöä vastapäätä, joka oli myös omalla tuolilla melko lähellä. Opettaja kuunteli imelän kiinnostuneena tytön lirkuttelevia juttuja ja lopulta siinä tuli aina semmoinen huipennus, jossa tyttö sanoi jotakin tyyliin "ja arvaa mitä sitten tekisin...." tms. ja sitten opettaja kysyi kiinnostuneena kertomaan lisää ja varmaan puolet yleisöstä ajatteli jotain seksiin liittyvää. Sitten tunnelma kuitenkin latistui kun tyttö sanoikin jotain ihan tylsää tai ironista.
-Mies 29v-
No voi vittu :D
Mä kyllä muistelen, että tytyt piti ihan omatoimisia tanssiesityksiä ala-asteella. Ihan itse olivat tanssiesitykset harjoitelleet ja halusivat sen luokalle esittää.
Ei silloin ehkä ihan yhtä rivoa ollut meisinki kuin nykyään (kukaan ei silloin vatkannut persettään lattialla kontillaan ja kutsunut sitä tanssimiseksi LOL), mutta ei ne enkelitytöt mitään humppaakaan siinä esittäneet... ihan oli MTV:t katsottu tarkkaan...
Sellasta se nyt vaan kuule käpy on. Ihmisen elo.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:40"]Seksistinen = sukupuolten eroja korostava ja siten sukupuolten eriarvoistamiseen liittyvä
[/quote]
[/quote]
Tai sitten tiedän: seksistisellä ei ole mitään tekemistä seksin tai seksikkyyden kanssa! Seksismi tulee englannnin sanasta sex eli sukupuoli, ei seksi. Seksismi on näkemys, joka korostaa miesten ylemmyyttä naisiin nähden. Joku pepun heiluttelu ei ole seksismiä lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:46"]
[/quote]
No minä en haluaisi kyllä, että salillinen keski-ikäisiä miehiä tuijottaisi kun varhaismurrosikäinen tyttäreni heiluttaisi peppuaan/lantiotaan/ liikehtisi muuten pikku pikku vaatteissa seksistisen vihjailevasti kuten tänään näkemäni esitys. Oma lapseni vasta ekaluokalla joten ei häntä koskenut tämä. Minä vaan säikähdin ja todella yllätyin. oikeesti! AP
[/quote]
Siis miten se tyttö pienissä vaatteissaan vihjailee, että ei ole tasa-arvoinen?
Kerropa minulle, mitä sinulle merkitsee seksistinen. Taitaa olla niin, että olet nyt ymmärtänyt sivistyssanan ihan väärin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:44"]
[/quote]
[/quote]
Tai sitten tiedän: seksistisellä ei ole mitään tekemistä seksin tai seksikkyyden kanssa! Seksismi tulee englannnin sanasta sex eli sukupuoli, ei seksi. Seksismi on näkemys, joka korostaa miesten ylemmyyttä naisiin nähden. Joku pepun heiluttelu ei ole seksismiä lainkaan.
[/quote]
Kato joku muukin käyttää samaa sanaa väärin kuin mä. Ihmettelin, miksi keksimainoksistakin pitää tehdä seksistisiä ja aivan samat vastaukset sain kuin ap. :-P
WT mamma käyttää sivistyssanoja ihan päin persettä. Olisit nyt edes tarkistanut jostain, mitä se seksismi oikein on. Seksuaalinen tuo tanssi saattoi olla.
Taitavat olla pahimmat mielensäpahoittajat niitä, jotka eivät itse aikaan sinne lavalle koskaan kelvanneet...
Hetken jo kuvittelin, että rehtori piti puheen, jossa hän korosti poikien hienoja saavutuksia eri oppiaineissa ja tyttöjen perinteisiä luontaisia kykyjä kodinhoidossa. Se olisi ollut seksismiä. Harmi, että kyse olikin seksuaalisuudesta, sitä on nykyisin koulussa vuosi vuodelta enemmän.
Ahaa - jos joku tekee jotain väärää ja typerää, on av-mammalla oikeus tehdä samoin. Kärpäset eivät ole väärässä, paska on hyvää.
itse asiassa "twerkkaus" on vanha afrikkalainen tanssi, ei sellainen nyky-yhteiskunnan yliseksualisoitu valkoihoisten vaatteet päällä nylkyttäminen :D
Okei, anteeksi jos käytin väärää sanaa. Ihan sama kuitenkin, mielestäni viesteissäni kuitenkin ilmaisin aika selvästi mistä oli kyse. ap
Varmaan jossain Helsingin puolellakin on ollut tällainen tanssiesitys. Nimittäin sellaiset juuri 4. luokkalaisen näköiset tytöt treenasivat eilen jotain tämän tädin korvat kuumentanutta tanssia tuossa pihassamme.