Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko kerrostaloon koiran?

Vierailija
22.05.2014 |

Miten päivisin pärjää kun käydään töissä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 21:42"]Lisään vielä että onhan koiran toki parempi olla ok-talossa jossa oma piha koiran oleilla ja omistaja joka on päivät kotona, ei muuten olisi koiraa hankkinutkaan. Ja toki talo asujana koiraa lenkitetään joka päivä muutama tunti, kaiken pihallaolon lisäksi, sehän on kunnon koiranomistajan velvollisuus.

[/quote]Muutama tunti? Kuka jaksaa muutaman tunnin lenkin päivittäin?

[/quote] Muutamasta tunnista en tiedä, mutta meidän iso koiramme saa noin 1h + 30 min + 20 min lenkitykset päivittäin. Siihen sitten rapsutukset,kurakelin pesemiset, ruokahuolto, leikittäminen jne eli kyllä sitä aikaa kuluu ihan merkittävästi.

Jos tietää että aikaa ei ole niin älköön ottako koiraa, asui sitten maalla tai kaupungissa.

Vierailija
22/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiralla on muutakin tekemistä, ei se nuku päiviä ja öitä putkeen, kyllä ne tykkää puuhailla.

Kaikkein tärkeintä on se että koiralla on seuraa, se on laumaeläin mitä moni ei miellä!

Sille täytyy olla aikaa, jos on kaiket päivät työssä ja paljon viikonloppumenoja, mitä ihmettä tekee kotona yksin makaavalla koiralla? On myös paljon ihmisiä jotka ulkoiluttavat koiraansa hätäisesti nopeasti aamulla, nopeasti iltapäivällä ja nopeasti illalla. Se on vääriin koiraa kohtaan, tavallinen terve koira tarvitsee liikuntaa ja ulkoilua säällä kuin säällä ja useita kertoja vuorokaudessa, myös sosiaalitaminen  on tärkeää ja leikki niin pysyy pää kunnossa!

Ihminen joka rakastaa ja välittää koirastaan haluaa antaa sille hyvän koiranelämän, antaa sille aikaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko nyt kysymyksessä koiran ottaminen yleensä? Kommenteista päätellen kyllä... Itse asun pienen koiran kanssa kerrostalossa, ei hauku tai ulise. Joinain päivinä on 9h yksin mutta se korvataan kyllä pitkällä lenkillä ja hemmottelulla. En näe ongelmaa ottaa koiraa jos realistisesti tajuaa asunnon koon verraten koiran kokoon. Suomeksi Älä ota berhandilaista yksiöön

Vierailija
24/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti? Kuka jaksaa muutaman tunnin lenkin päivittäin?

[/quote]

Minä lenkkeilen muutaman tunnin päivitttäin. Eikä minulla edes ole koiraa. Tuntemani koiranomistajat lenkkeilevät minua enemmän. Jos ei jaksa lenkkeillä muutamaa tuntia päivässä, silloin on kyllä jo tosi huono kunto.

Vierailija
25/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla, joka olen töissä 8-16 + matkat, ei saisi olla koiraa? Tai siltä jotkut kommentit kuulostavat... lenkillä käytän 3krt/pv: aamulla 10-15min, päivällä 20-30min ja illalla vaihtelevasti 10-20min. Pikkukoiria. Yleensä jos illalla menoa, pääsevät mukaan mutta joskus harvoin on kertoja kun joutuvat jäämään vielä töiden jälkeen keskenään. Viikonloppuisin myös usein menossa mukana. Pääsevät vähintään pari kertaa viikossa vapaana juoksemaan vanhemmilleni isolle pihalle kolmannen koiran kanssa. Lisäksi toki kaikki muu hoitaminen. Asumme rivarissa.

kerrostaloon voi ottaa sinne soveltuvan koiran ja ehkä joku pienempi rotu mieluummin. Tärkeintä on huomioida kuinka paljon koira vaatii omistajaltaan hoivaa, huomiota, kasvatusta, aikaa ja rahaa. Jos on valmis sitoutumaan niin ihan hyvin voi koiran ottaa kerrostaloonkin.

Vierailija
26/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 22:00"]

Muutama tunti? Kuka jaksaa muutaman tunnin lenkin päivittäin?

[/quote]

Minä lenkkeilen muutaman tunnin päivitttäin. Eikä minulla edes ole koiraa. Tuntemani koiranomistajat lenkkeilevät minua enemmän. Jos ei jaksa lenkkeillä muutamaa tuntia päivässä, silloin on kyllä jo tosi huono kunto.

[/quote]

Muutama tarkoittaa 3-99. Eli monta tuntia sinä lenkkeilet päivässä?

Vierailija
27/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ottaisi. Aina kun koira haukkuu niin laitan päivämäärän, kellonajan ja kiikutan sen isännöitsijälle. Täytyy saada kahden muun nimet joita häiritsee myös niin saamma ulos isorotuisen haukkunan. On kuulemma vuokralainen. 

Vierailija
28/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa järjen köyhyyttä ottaa koira kerrostaloasuntoon. Eräs neropatti 3vuorotyöläinen otti koiran kerrostalokoppiinsa. Koira tylsistyi yksinään, kusi lattiat pilalle, repi listat ja häiriköi naapureita ulisemalla ikäväänsä aina kun omistaja oli töissä. Onneksi älysi antaa koiran sellaiselle, joka pystyi tarjoamaan koiralle paremmat oltavat.

Vierailija
29/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrääkkäystä. 10 tuntia yksin ja kolme pientä lenkkiä päivässä. Se riittää pissattamiseen, mutta ei kyllä koiran mielenterveyteen. Koiralla pitää olla koiralle ominaisia mahdollisuuksia. Mikään meidän koirista ei suostuisi olemaan sisällä jatkuvasti. Ei ne laiskatkaan.

Vierailija
30/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 22:13"]

Silkkaa järjen köyhyyttä ottaa koira kerrostaloasuntoon. Eräs neropatti 3vuorotyöläinen otti koiran kerrostalokoppiinsa. Koira tylsistyi yksinään, kusi lattiat pilalle, repi listat ja häiriköi naapureita ulisemalla ikäväänsä aina kun omistaja oli töissä. Onneksi älysi antaa koiran sellaiselle, joka pystyi tarjoamaan koiralle paremmat oltavat.

[/quote] 

Koirat voi hoitaa myös kunnolla siellä kerrostalossa jolloin ne voivat hyvin, eivät tuhoa paikkoja ja niistä ei ole häiriötä muille.

Vierailija
31/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. On kokemusta, opin siitä

Vierailija
32/32 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 22:13"]

[/quote] 

Koirat voi hoitaa myös kunnolla siellä kerrostalossa jolloin ne voivat hyvin, eivät tuhoa paikkoja ja niistä ei ole häiriötä muille.

[/quote] Ei voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän