Vesa Keskinen käskee raportoimaan laiskureista
"Veljekset Keskinen Oy:n toimitusjohtaja Vesa Keskinen on lähettänyt yli 400 työntekijän joukolleen kirjeitä, joissa hän vaatii henkilökuntaansa vahtimaan toinen toisiaan. Hän pyytää työntekijöitään tarkkailemaan työtoverien ahkeruutta ja raportoimaan laiskottelusta. Keskinen puhuu kirjeissään vertauksin muun muassa rikkaruohoista, jotka joutavat tulla kitketyiksi."
http://www.pam.fi/fi/uutiset/Sivut/VesaKeskinenkaskeeraportoimaanlaiskureista.aspx
Mielipiteitä?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 18:09"]
Veljekset Keskisellä on aina mitattu sekuntikellon kanssa vessataukojenkin pituus. On ollut tuttuja siellä työssä.
[/quote]
Ihanko oikeasti? Ilmeisesti niin kamala työpaikka, että porukka pakenee työntekoa vessaan.
Työntekijöiden selkänahasta ne rahat revitään, sama meininki se on Tokmannillakin.
Joisit Vesa vaan sitä viinaa tai miten olis vaipanvaihtohommat
Onko Vesalla jokin lomake, jolla ilmoituksen laiskottelevasta työkaverista voi tehdä?
Tuurissa Vesa vaikutti tosi symppikseltä pomolta ja työntekijöilläkin tuntui olevan hauskaa. Liekö jotain Pamin ajojahtia Keskistä kohtaan?
Ikivanha kyykyttäjien kikka, hajota ja hallitse, pistä raatajat kilpailemaan ja käräyttämään toisiaan. Lisää kummasti kireätä työilmapiiriä ja tulehduttaa välejä.
Taitaa muuten nykyään olla joiltakin osin laitonta touhua..
Iltalehdessä otteita kirjeestä:
"Meillä on kaikki mahdollisuudet selviytyä voittajina tästäkin taloudellisesta tilanteesta, jos te kaikki teette työnne oikealla asenteella. Minä en aio aivan ensimmäisenä valita henkilöitä, jotka joutuvat lähtemään, jos näin ikävään tilanteeseen joudutaan. Te teette sen puolestani, Keskinen kirjoittaa.
Keskisen mukaan kyläkauppa voi välttää taloudellisen karikon, jos henkilökunta "käärii hihansa" ja sitoutuu yrityksen toimintaan sataprosenttisesti.
- Tällä hetkellä ei vielä ole hätää. Siksi onkin hyvä nyt kaikessa rauhassa jo miettiä jokainen omassa mielessään, ketkä olisivat ne 20 henkilöä, joita te ette minun housuissani katsoisi päivääkään joukkueessamme ajamassa meidän yhteistä alustamme kohti karikkoa, Keskinen kirjoittaa.
Keskinen muistuttaa, että 20 henkilöä on vain viisi prosenttia kyläkaupan henkilökunnasta.
- Jokainen teistä tietää, että ette te halua alustamme perheidemme kera karikolle kenenkään laiskuuden tai asenteen takia.
Keskinen kehottaa kirjeessään henkilökuntaansa kannustamaan "laiskureita" ja "asennevammaisia" ahkeruuteen.
Jos edellä mainittu ei onnistu, niin Keskisen mukaan henkilökunnan tulisi ilmiantaa "huonot työntekijät" hänelle, jotta heistä päästään tarvittaessa eroon.
- Kenelle Kyläkaupan työntekijöille te ette minun housuissani missään nimessä maksaisi palkkaa ja miksi? Olen utelias saamaan postia, Keskinen kirjoittaa.
Keskisen mukaan ryhmäkurilla saadaan ihmeitä aikaan.
- Ei ole mitään väärää pitää huolta siitä, että Kyläkaupalla kaikki tekevät työnsä hyvin ja ne, jotka eivät, niin ne laitetaan joko ruotuun tai pahimmassa tapauksessa pois uhkaamasta meidän kaikkien tulevaisuutta, Keskinen kirjoittaa."
Tosi, tosi tyhmää Vesalta. Paska kelluu -periaatteella just ne työpaikan ikävimmät tyypit lähtee "hyökkäys on paras puolustus" -liikehdintään. Kivat ja ahkerat ei tosiaankaan ole niitä jotka ensimmäisenä rupeaa lähettelemään Vesalle postia.
Voisiko asiakkaatkin raportoida, ne mammat voidaan alennuksia vastaan kirjata laiskurikaavakkeita. Yksin kassa siellä KÄVELI vessaan, ei juossut. Mä näin!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 18:23"]
Tosi, tosi tyhmää Vesalta. Paska kelluu -periaatteella just ne työpaikan ikävimmät tyypit lähtee "hyökkäys on paras puolustus" -liikehdintään. Kivat ja ahkerat ei tosiaankaan ole niitä jotka ensimmäisenä rupeaa lähettelemään Vesalle postia.
[/quote]
No joo, minä muistan senkin ajan, kun Tuuriin houkuteltiin työvoimaa ulkopuolelta mm. halvoilla tonteilla. Tämän jälkeen on ihan turha toivoa, että kukaan "myynnin kivikova ammattilainen" lähtee huusholliaan työn perässä Tuurin muuttamaan.
Ja omalta kylältä, tai edes ympäristöstä järkevien työmatkojen päästä saattaa olla entistä haastavampaa löytää tuonne oikeasti asiakaspalvelu- ja myyntihenkistä, kaupan alan työaikoihin ja -tahtiin taipuvaa henkilökuntaa. Nytkinhän on niin, ettei tuonne varsinaisesti hinguta, jos jotain muuta työtä saa, tai voi jotenkin edes välttää karenssin.
Veljekset Keskisellä on aina mitattu sekuntikellon kanssa vessataukojenkin pituus. On ollut tuttuja siellä työssä.