Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon voin saada sossusta rahaa ensi kuussa?

Vierailija
22.05.2014 |

Töitä on kesäkuun ajaksi ja palkka tulloo heinäkuun alussa, ensi kuussa ei ole _mitään_ tuloja.

Vuokra on 407 ja laskut päälle niin noin 470 euroa... Joten paljonkohan irtoaa luukulta?

Ja oi kyllä olen opiskelija.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut opintolainaa? Voit myös nosta opintotukea kesäkuulle, jos teet muutamn opintopisteen.

Vierailija
2/5 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra, sähkölasku, kotivakuutuslasku ja päälle 480 euroa. Jos sinulla ei kesäkuussa ole tuloja, ja olet aiemmin saanut vain opintotuen, et jää tyhjän päälle. Jos sossu on eri mieltä, hän on väärässä. Säästöjä ei saa olla pankkitilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opintolaina ja opintotuki mutta lainan nostin jo syksyllä ja talvella.

Säästöjä mulla ei ole. Joten sossun on hieman pakko antaa mulle rahaa ainakin kesäkuussa...? :o Mietin vain että paljon saan että mitenkä on ruokarahaa

Vierailija
4/5 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 17:45"]

Mulla on opintolaina ja opintotuki mutta lainan nostin jo syksyllä ja talvella.

Säästöjä mulla ei ole. Joten sossun on hieman pakko antaa mulle rahaa ainakin kesäkuussa...? :o Mietin vain että paljon saan että mitenkä on ruokarahaa

[/quote]

Otappa google kauniiseen käteen ja katso kotikuntasi sossun sivuilta toimeentulotuen myöntämisperusteet. On siellä niitä laskureitakin. Kannattaa panna Kelalle jo hakemukset asumistuesta yms. vaikka et niihin olekaan oikeutettu. Meillä ainakin on niin kusipääsossu, että Kelalta pitää olla ne kielteiset päätökset ennen kuin voi hakea. Niin ja jos olet opiskelija, niin sossu saattaa edellyttää sinua hakemaan niitä kunnan/kaupungin kuukauden kestaviä kesätöitä, josita tienaa 850 €/kk, ennen kuin tekevät päätöstä. Toivottavasti eivät sulta vaadi.

Mutta siis, tahdon tällä sanoa, että kun jätät hakemuksen, niin valmistaudu mihin vaan älyttömyyteen ennen myönteistä päätöstä... Ettei tule pettymystä. Ja hylkäävästä päätöksestä ei pidä masentua vaan ottaa käsittelijään yhteyttä ja kysellä että mikä mättää. Sossun kanssa ei maalaisjärki ja kohtuullisuus toimi.

Vierailija
5/5 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 17:45"]Mulla on opintolaina ja opintotuki mutta lainan nostin jo syksyllä ja talvella.

[/quote]

Jos sinulla ei ole säästöjä ja olet jo nostanut opintolainat, saat sen verran kuin sanoin viestissä 3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme