Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko keskivartalo lihava pitää ollenkaan puolihameita?

Vierailija
22.05.2014 |

Ja jos voi niin millaisia? Vai pitääkö olla tunika tai empiremallinen mekko?

mitat siis 170cm mutta painoa jopa 70kg ja kaikki kasaantuneet vyötärölle. :( yritän kyllä laihduttaa mutta nopeasti en saa tuloksia. Joku kiva hame olisi ihana.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ainakin tunikat ja empiremalliset vaatteet tekee sen että näytän järkyttävän lihavalta ja raskaana olevalta. Pitkän mallinen, tyköistuva yläosa (mutta ei siis tunikaa tms) ja hame, jonka voi jättää lantiolle, ettei purista sitä mahaa makkaralle on paras mulle.

Vierailija
2/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatko jotain kuvia jos löydät, tarkoitan että millainen hame sopii? Puhutko a-linjaisesta hameesta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/kysystailaajalta/2012041315447042_as.shtml

Tässä on joitakin vaatevinkkejä. Ei ole osunut kuviin yhtään hametta. Alakuvan musta mekko on mielestäni hieno. Jutussa mainitaan hameesta, että kapea hame voisi olla hyvä. 

Vierailija
4/28 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yli 50. Puolihame jatkuu ihmisen puolovälistä alaspäin. Voisihan sitä vyötäröhameeksi sanoa. Saa pitää lantiollakin. Löytyy varmasti Suomen synonyymi-sanakirjastakin. Kaikilla varmasti joskus sattuu eteen synonyymi, jota ei ole kuullut. Uutta kun kuulee niin kieli rikastuu. :)

Vierailija
5/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolihame on mulle nelikymppisellekin normaalia kieltä.

Ja pötkylä, vyötärötön olen minäkin. Kakkosen kuvailu on mun mielestä hyvä sekä ap:n ehdottama A-linjainen hame. Yläosaksi tosiaan jotain tyköistuvaa, esim. toppi tai t-paita, ja hame sitten alaspäin levenevä. Ja kuten joku sanoi, niin paidan helma hameen päälle. Ja ei vyötä. Näin minä olen viihtynyt.

Vierailija
6/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellohameet toimii hienosti.

Ja myös kynähame, jos vaan vähänkin perse kestää käyttää. Kynähame on ikityylikäs ja saa vaikka millaisella kuosilla, mutta vaatii kyllä oikeasti takamukselta vähän muotoa. 

Mulla on painoa selkeästi enemmän kuin Ap:lla ja olen huomannut, että hameet, joissa on korkea vyötärö, toimii parhaiten. Ja siis oikeasti korkea, melkein kainaloihin :D Silloin se ei purista eikä rullaannu.

Mutta tuokin varmaan riippuu vartalomallista, kaverilleni tuollainen ei istu lainkaan vaikka mitat on samat. 

Vierailija
7/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 07:28"]Kellohameet toimii hienosti.

Ja myös kynähame, jos vaan vähänkin perse kestää käyttää. Kynähame on ikityylikäs ja saa vaikka millaisella kuosilla, mutta vaatii kyllä oikeasti takamukselta vähän muotoa. 

Mulla on painoa selkeästi enemmän kuin Ap:lla ja olen huomannut, että hameet, joissa on korkea vyötärö, toimii parhaiten. Ja siis oikeasti korkea, melkein kainaloihin :D Silloin se ei purista eikä rullaannu.

Mutta tuokin varmaan riippuu vartalomallista, kaverilleni tuollainen ei istu lainkaan vaikka mitat on samat. 

[/quote]

persjalkaisella tuollainen kainaloihin ulottuva vyötärö voikin olla ok; pidentää jalkoja. Normaalivartaloisella ehkä koomisen näköinen. Itselläni lyhyt selkä ja pitkät jalat. Tasapainoitan pukeutumista juuri esim.jättämällä paidan helman hameen päälle.

Vierailija
8/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 07:34"]

tuollainen kainaloihin ulottuva vyötärö voikin olla ok; pidentää jalkoja.

[/quote]

Sehän tuossa on sinänsä se idea :)

Mä olen 178cm pitkä ja täällä joskus olleen taulukon mukaan pitkäjalkainen, (en muista enää senttimäärää), mutta en kuitenkaan lyhytselkäinen ja kun pistän kynähameen päälle ja korkkarit jalkaan, niin olen suorastaan pelkkää säärtä :D

Vierailija
9/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 07:34"]

Tasapainoitan pukeutumista juuri esim.jättämällä paidan helman hameen päälle.

[/quote]

Ainiin ja jätän mäkin muuten siis paidanhelman siihen hameen päälle. Se hameen vyötärö saa siis olla siellä alla piilossa, toimii vaan parhaiten tuo malli.

Ja toki on tarkkaa millainen paita siihen päälle jää, sen pitää olla hyvinkin tyköistuva, juuri oikean mittainen ja muotoonommeltu.

On tää naisen elämä vaikeeta xD

Vierailija
10/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 07:41"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 07:34"]

tuollainen kainaloihin ulottuva vyötärö voikin olla ok; pidentää jalkoja.

[/quote]

Sehän tuossa on sinänsä se idea :)

Mä olen 178cm pitkä ja täällä joskus olleen taulukon mukaan pitkäjalkainen, (en muista enää senttimäärää), mutta en kuitenkaan lyhytselkäinen ja kun pistän kynähameen päälle ja korkkarit jalkaan, niin olen suorastaan pelkkää säärtä :D

[/quote]

No älä pistä.

Vierailija
11/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 16:55"]

No mulle ainakin tunikat ja empiremalliset vaatteet tekee sen että näytän järkyttävän lihavalta ja raskaana olevalta. Pitkän mallinen, tyköistuva yläosa (mutta ei siis tunikaa tms) ja hame, jonka voi jättää lantiolle, ettei purista sitä mahaa makkaralle on paras mulle.

[/quote]
Empiremallihan käy vatsakkaalle, kunhan ei ole liikaa rypytystä: korostaa rintojen alta sitä kapeinta kohtaa.

http://www.esprit.fi/herkkä-empiretoppi-viskoosia-064EE1F007_100?referrer=search

Vierailija
12/28 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 07:55"]

Empiremallihan käy vatsakkaalle, kunhan ei ole liikaa rypytystä: korostaa rintojen alta sitä kapeinta kohtaa.

http://www.esprit.fi/herkkä-empiretoppi-viskoosia-064EE1F007_100?referrer=search

[/quote]

Ei käy ainakaan mulle! Mun läski on käytännössä kaikki tossa mahassa. Jos laitan tuonmallisen tunikan päälleni saan vastailla raskausuteluihin xD

Vierailija
13/28 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up....entä shortsit helteellä?

ap

Vierailija
14/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, ihan siitä syystä, että sellaista vaatekappaletta kuin puolihame ei ole olemassakaan. Sen sijaan voit pukeutua juuri niin kuin haluat.

Vierailija
15/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on puolihame?

Vierailija
16/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 17:15"]

Mikä on puolihame?

[/quote]

Voi ihmettä, minä olen koko ikäni puhunut puolihameista, mutta olenkin jo 50+.

Ehkä sana ei ole nuoremmille tuttu. 

Vierailija
17/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolihame on tosiaan vanhojen ihmisten termi, jopa minusta yli 4-kymppisestä... Merkitykseltään jotenkin outo muutenkin, koska mikä ihme olisi "kokohame"? Ennemminkin pitäisi olla puolimekko...

Vierailija
18/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan ei ole ikinä selvinnyt, mikä ihme tämä salaperäinen "puolihame" on. Sanakirjoista sitä ei löydy, ei myöskään alan kirjoista. Tiedän leningin ja mekon, joissa on hameosan lisäksi yläosa. Tiedän minihameen, midihameen ja maksihameen, jotka ovat eri pituisia hameita. 

Onko puolihame ehkä erittäin lyhyt minihame? Sellainen mistä näkyy pakaratkin melkein? Vai ehkä essu? Kumpaakin voisi kai sanoa puolikkaaksi hameeksi.

Vierailija
19/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tiedä mikä on puolihame. Onko puolihame ihan vain hame ja kokohame sitten mekko? Vai?

Vierailija
20/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google auttaa. :-) Puolihame on ilmeisesti liivihameen (eli mekon) vastakohta. http://www.kysy.fi/kysymys/muotiterminologian-tuntijoita