voiko keskivartalo lihava pitää ollenkaan puolihameita?
Ja jos voi niin millaisia? Vai pitääkö olla tunika tai empiremallinen mekko?
mitat siis 170cm mutta painoa jopa 70kg ja kaikki kasaantuneet vyötärölle. :( yritän kyllä laihduttaa mutta nopeasti en saa tuloksia. Joku kiva hame olisi ihana.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 17:42"]
Mä en ole kuullutkaan mitään muuta sanaa kuin puolihame joten mitä ne sit on teidän mielestä?
Mekko on aina ylhäältä alas eli yhtenäinen. Pitkä hame on vyötäröltä nilkkoihin tms. Puolihame on sellanen korkeintaan polviin ylettyvä joka lähtee vyötäröltä tai lanteilta.
Minihame on sit selkeästi alle puoli reitreen ulottuva.
[/quote]
Olet väärässä; puolihame voi olla minkä mittainen tahansa, mutta alkaa vyötäröltä, toisin kuin liivihame, jossa on hihaton yläosa. Leninki on sitten liivihame jossa on myös hihat, ja mekko on lastenvaate...
Kai mäkin olen vanha kun puolihame on ihan tuttu termi. Ikää 41v.
voi apua....tarkoitin hametta. =) Mutta puolihame tuli sitten vahingossa, anteeksi kielipoliisit. ;) Onkohan eri puolella Suomea eri nimityksiä? Olen varmaan äidiltäni kuullut tuon puolihameen ja jäänyt sitten mieleen.
ap
niin ja ap:n ikä on 36v, eli vanha kait mäkin sitten olen.
Niin, ihan samaa mietin minäkin. Muistan jo lapsena jonkun puhuneen puolihameesta, mutta ihmettelin aina, miksi tuo puolikas lisätään. Oma tyttöni puolestaan ihmettelee, kun puhun pitkähihaisesta t-paidasta. Ai, niin, minusta hame sopii pyöreällekin.
Mä ostin juuri tokmannilta (luitte oikein) kivan mallisen ja edullisen puolihameen. Mustalla pohjalla palloja. Hiukan kellihelmainen ja uuman kohta kaksinkertaista kangasta. Olen hitusen pönäkkä kans mahan kohdalta. Silti ihan kivan näköinen mustan t-paidan kanssa. Paidan helman jätän hameen päälle.
Ap, et ole edes tukeva. Pukeudu ihan oman mielesi mukaan.
Ps. Minä käytän aina termiä puolihame.
Mä en ole kuullutkaan mitään muuta sanaa kuin puolihame joten mitä ne sit on teidän mielestä?
Mekko on aina ylhäältä alas eli yhtenäinen. Pitkä hame on vyötäröltä nilkkoihin tms. Puolihame on sellanen korkeintaan polviin ylettyvä joka lähtee vyötäröltä tai lanteilta.
Minihame on sit selkeästi alle puoli reitreen ulottuva.