Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestät vaatekaappisi?

Vierailija
22.05.2014 |

Kuvaile kiitos :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, tilaa on liian vähän niin järjestys ei ikinä ole kunnollinen.

Viime viikkoina olen järjestänyt niin, että olen pessyt lämpimämpiä vaatteita ja pistänyt niitä jemmaan. Samalla koetan ottaa säähän paremmin sopivia vaatteita esiin.

Pienempiä vaatteita (sukat, alusvaatteet, sukkikset yms.) säilytän laatikoissa

/ koreissa. Ovet on käytetty myös hyväksi, niissä roikkuu taskupussukoita, joihin saa pieniä juttuja. Vaatteet on pinoissa tyyppinsä mukaan t-paidat/hihattomat/housut jne. lisäksi rynttyset kotivaatteeni ovat omassa pinossaan, niitä tulee tällä hetkellä käytettyä eniten. Käytössä olevat vaatteet ovat tuolin päällä tms. levinneenä kotiin epäsiististi.

Henkarissa olevat vaatteet ovat jääneet vähän paitsioon, tulee aina ensin katsottua päällepantavaa hyllyillä olevista vaatteista.

Vierailija
2/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi asunnossa vaatehuone. SIinä on yhdellä seinällä tanko, kahdella muulla seinällä 5 hyllyä päällekkäin. 

Tangossa on "paremmat" vaatteet kuten bleisereitä, kauluspaitoja, kokomekkoja. Tangon alla on kengät rivissä. Hyllyillä on sitten ryhmiteltynä niin että yhdellä hyllyllä on paitoja, yhdellä housuja, yhdellä hameita, yhdellä eri koreissa alusvaatteet ja sukat. Sitten on ylähyllyillä harvemmin tarvittavia kuten uimapuvut ja bikinit. Oven vieressä hyllyllä on huivi- ja vyövalikoima ja sen yläpuolella ne käsilaukut, jotka ei ole parhaillaan käytössä (käytössä oleva on yleensä eteisessä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti... :D

Vierailija
4/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksittekö niille jemmaan meneville talvivaatteille jonkun öttömönkiäisiltä suojaavan systeemin vai tungetteko vaan ylähyllylle?

Vierailija
5/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippaan pestyt vaatteet pyykkikorista komeron lattialle ja järjestän ehkä kaksi kertaa vuodessa. Hävettää.

Vierailija
6/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, ja siltä se näyttääkin. On joku tietty hyllypaikka tai kori tietyille vaatteille ja voin olettaa löytäväni etsimä siitä kohdasta vaikka silmät ummessa tai pimeässä. Sillä edellytyksellä onnistun, että olen tullut laittaneeksi ne oikealle kohdalle.

Vierailija
7/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:15"]

keksittekö niille jemmaan meneville talvivaatteille jonkun öttömönkiäisiltä suojaavan systeemin vai tungetteko vaan ylähyllylle?

[/quote]

Minä laitan muuttolaatikoihin ja vien häkkikellariin. En tykkää että ne on siellä vaatehuoneessa tilaa viemässä.

Vierailija
8/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä jos pinoaa vaatteita nätisti niin miten ne pinot saa pysymään siistinä? Yritän pyykkipäivänä viikata kauniisti ja heti kun joku käy kaapilla pinot katoaa ku tuhka tuuleen.

Vierailija
9/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ötököistä:

Asumme kerrostalossa ja asunnostamme on löytynyt satunnainen ötö, ehkä turkiskuoriainen tms. Vielä en ole huomannut että vaatteita olisi silti syöty. (ötöjä myös myrkytimme itse joskus, mutta kerrostalossahan yhden asunnon myrkytys ei pidemmän päälle auta, jos ötöjä asustaa talossa enemmän.

Säilytän talvivaatteita pakattuna paperikasseissa / muovisissa pusseissa. Suljen paperikassit tiukkaan (paperi siksi, kun kuvittelen muovissa vaatteiden tulevan tunkkaisiksi helpommin -luuloako vain?). Tukevia muovisia pakkauksia esim. peitoista olen hyödyntänyt myös. Parhaimmillaan niissä on vetskarikin. En tiedä toimisiko tämä jos niitä nälkäisiä ötöjä olisi paljon. Henkarissa suojaamattomana roikkuu myös villatakkeja / villakangastakkeja tuolla eteisen kaapissa.

Vierailija
10/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestelen vaatekaapin aina niin, että käyn läpi muutaman kerran vuodessa kaikki vaatteet ja jokainen vaate jota en käytä kuin "ehkä joskus" ja josta en oikeasti ja aidosti pidä, niin laitan ne jätesäkkiin ja vien UFFin keräyslaatikkoon. Näin teen myös täysin käyttämättömille heräteostoksille.

Sitten organisoin vuodenajan/sään mukaiset vaatteet esille. Yleensä ripustan värijärjestykseen.

Vierailija
11/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry OT... Nämä tällaiset kyselyt on  mun mielestä hauskoja; voin helposti kuvitella kuinka av-mammat syöksyvät tohkeissaan vaatekaappiensa kimppuun. Sitten alkaa analysointi ja perustelut. En jaksa lukea, mutta mielikuva huvittaa

Vierailija
12/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:26"]

Mä en ymmärrä sitä jos pinoaa vaatteita nätisti niin miten ne pinot saa pysymään siistinä? Yritän pyykkipäivänä viikata kauniisti ja heti kun joku käy kaapilla pinot katoaa ku tuhka tuuleen.

[/quote]

Ei meilläkään onnistu kun myös mies ja 2 kouluikäistä käy siellä vaatehuoneessa. Silloin kun olin sinkku ja ainoa joka kävi kaapilla, oli aina siistit pinot. Mutta ei noita muita vaan saa koulutettua siihen että kun pinosta otetaan keskimmäinen paita vaikka, niin sitä ei nypätä sieltä välistä miten sattuu ja jätetä niitä muita ympäriinsä... Onneksi nyt ei maailman pahin onglema, vaikka vähän ärsyttääkin epäsiistin näköiset pinot vaatehuoneessa.

Vierailija
13/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestys pysyy kun on riittävän vähän vaatetta: mulla on käytössä sisävaatteille 3kpl 80cm  leveää hyllyä ja 40cm henkariputkea.

Sukilla (talvi ja kesä erikseen) ja alusvaatteilla korit.

Farkkuja 1 pino, kesähousuja/capreja toinen.

2 pinoa pitkähihaisia paitoja/neuleita, 2 pinoa lyhythihaisia.

1 kori pitkiä alusvaatteita ja pyjamanhousut.

1 pino jotain epämääräistä mitä ei tule käytettyä: verkkarit, yömekko....

Henkarilla pari kauluspaitaa ja jakkupuku. 

Puolipitoiset on tuolilla makuuhuoneessa.

Vierailija
14/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 10:10"]

Noo, tilaa on liian vähän niin järjestys ei ikinä ole kunnollinen.

Viime viikkoina olen järjestänyt niin, että olen pessyt lämpimämpiä vaatteita ja pistänyt niitä jemmaan. Samalla koetan ottaa säähän paremmin sopivia vaatteita esiin.

Pienempiä vaatteita (sukat, alusvaatteet, sukkikset yms.) säilytän laatikoissa

/ koreissa. Ovet on käytetty myös hyväksi, niissä roikkuu taskupussukoita, joihin saa pieniä juttuja. Vaatteet on pinoissa tyyppinsä mukaan t-paidat/hihattomat/housut jne. lisäksi rynttyset kotivaatteeni ovat omassa pinossaan, niitä tulee tällä hetkellä käytettyä eniten. Käytössä olevat vaatteet ovat tuolin päällä tms. levinneenä kotiin epäsiististi.

Henkarissa olevat vaatteet ovat jääneet vähän paitsioon, tulee aina ensin katsottua päällepantavaa hyllyillä olevista vaatteista.

[/quote]

Minä myös, koreihin.

T-paidat pinossa, juuri pestyt alimmaiseksi.

Käden korkeudella jokapäiväiset.

Vierailija
15/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen ylimpään pitkähihaiset eli hupparit, neuleet, trikoot jne.

Sitten on kaikki hameet ja korillinen legginsejä

Sitten on kaikki housut ja korillinen pitkiksiä/sukkahousuja

Kolmeen vetolaatikkoon menee sukat, alkkarit+rintsikat, uimapuvut+villasukat ja semmoiset.

Tanko-osaan ripustan juhla- ja työtamineet.

Erillinen pieni lipasto kaiken maailman t-paidoille ja tunikoille.

Eteisessä tangossa vetskarilliset hupparit ja takit jotka eivät arkikäytössä ja naulakossa arkikäytössä olevat takit.

Vierailija
16/16 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa viikattuna, ja "siistin" pinot paremmiksi kerran kuussa.

T-paidat ja topit, pitkähihaiset ja alaosat ovat kaikki omilla hyllyillään. Sukat, sukkahousut ja alusvaatteet ovat koreissa.

Sukkahousuja omistan niin monet, että ne säilyvät paremmassa järjestyksessä korissa, ja niin että jokainen on omassa pikku vessapaperihylsyssä. Säilytin niitä ennen "solmussa", mutta näin ne saa pienempään tilaan, ja siistimmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi