Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainut, joka ei anna lahjaa opettajalle eikä "tarhatädeille"?

Vierailija
22.05.2014 |

En ole harrastanut moista moneen vuoteen. Onko se epäkohteliasta ja harvinaista ettei muisteta mitenkään? Toivotan vain hyvää kesää. Pahastuuko hoitajat ja opettajat jos ei vie lahjaa?

Nyt kun yksi lapsista jää päiväkodista pois, niin vien kukkaset hoitajille. Eli vien vain nk. poikkeustilanteissa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin ja ala-asteella aina viety. 3 lapsen opettajille. Yläasteella ei enää, koska luokanvalvojat eivät edes opeta montaa tuntia.

Vierailija
2/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me veimme aina pienen muistamisen päiväkodin tädeille joulu- ja kevätjuhliin ja sama nyt ala-asteella opettajalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäkohteliasta. Kieltämättä suurin osa tuo, mutta en oleta tai odota mitään. Kiva jos tuo, mutta ei todellakaan haittaa ettei tuo.

Kerran olin yhdessä ryhmässä sijaisena koko kesäkuun. Kevätjuhlat (tai no kesäjuhlat) oli kesäkuun loppupuolella. Vanhemmat eivät kehdanneet jättää tuomatta minulle lahjaa kevätjuhliin koska halusivat tuoda ryhmän aikuisille, vaikka olin ajatellut ettei kukaan tietenkään muista minua, eikä kuuluisikaan. Hävetti ottaa niitä lahjoja vastaan.

Vierailija
4/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vie. Ollaan vielä vaihtamassa paikkakuntaa, mutta en siltikään koe tarpeelliseksi viedä opettajille mitään lahjoja. Toivotan hyvää kesää ja jatkoa ja kiitän heitä. Eiköhän se riitä :)

Vierailija
5/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. En vie lahjoja. Miksi yhdelle luokan opettajalle viedään lahjoja ja aineopettajat jäävät niitä ilman. Luokalla on usein muitakin avustajia ja varsinkin koulun eteen tekee moni muukin töitä. Lahjat voisi viedä vaikka siivoojalle tai erityisopettajille. Tiedän, että moni vie pitkinhampain kun eivät kehtaa olla viemättäkään. Veisin ehkä jos tuntisin opettajan. Aika anonyymiksi ainakin meillä jäävät. 

Vierailija
6/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vie lahjoja. Lapsuudenperheessäni se ei ollut tapana joten se ei tunnu luontevalta nytkään. Joten en vie. Kiitokset ja hyvän kesän toivotukset sanon aina päiväkodin ja koulun työntekijöille. Ja muutenkin panostan kodin ja päiväkodin/koulun yhteistyöhön joten en usko että lahjattomuus ketään jää vaivaamaan. Uskon työntekijöien arvostavan enemmän sitä kun yhteistyö vanhempien kanssa toimii ongelmitta.

Vierailija
7/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitoon vein jouluksi konvehtirasian. Hoitaja tuli hyvälle tuulelle ja minä myös. Älkää viekö jos se tuntuu velvollisuudelta.

Vierailija
8/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna viemme pienen lahjan opettajalle, niin kuin lahja annetaan muillekin tärkeille ihmisille. Keväällä opettajan lahjattamisessa en näe perustetta, en minäkään saa asiakkailtani kevätlahjoja.

Vierailija
9/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuo 6 vieti jotenkin negatiiviseen sävyyn. Se ei ollut tarkoitus. Olen aina ajatellut, että luokanvalvoja ei ole ainoa lapsista huolehtiva. Olen nähnyt ongelmaisen oppilaan, jonka koulunkäynnin ydinihminen oli siivooja. Päiväkodissakin harmitti, kun muut ammattilaiset jäivät aina ilman lahjoja. Hoitajat eivät tosiaan ole ainoita lapsista huolehtiviä. Vakituisestikin kiertävät sijaiset jäävät ilman kiitoksia.

Arvostan kaikkia kouluissa ja päiväkodeissa työskenteleviä.

Vierailija
10/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, vaikka itse asiassa minäkin olen joskus lähettänyt opettajainhuoneeseen tai päiväkotiin makeisia tai kukan, yhteisesti siis.

Lapset itse ovat oma-aloitteisesti ostaneet lahjan koulubussin kuljettajalle - kuinkas vanhemmat eivät tulleet sitä ajatelleeksi, vaikka aivan taatusti oli sen ansainnut?

Vierailija
11/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 08:54"]Et ole ainoa. En vie lahjoja. Miksi yhdelle luokan opettajalle viedään lahjoja ja aineopettajat jäävät niitä ilman. Luokalla on usein muitakin avustajia ja varsinkin koulun eteen tekee moni muukin töitä. Lahjat voisi viedä vaikka siivoojalle tai erityisopettajille. Tiedän, että moni vie pitkinhampain kun eivät kehtaa olla viemättäkään. Veisin ehkä jos tuntisin opettajan. Aika anonyymiksi ainakin meillä jäävät. 

[/quote] No mä olen ostanut kaikille pienen lahjan. Omalle opelle, enkun opelle ja kouluavustajalle joka on luokassa. :)

Vierailija
12/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaa ei tarvitse viedä. Lahjat pitäisi minusta antaa antamisen ilosta ja jos sinusta ei tunnu siltä, että haluat opettajaa tai hoitajaa muistaa lahjalla, niin se on ihan ok. Eli ei ole pakko, mutta saa antaa.

Vierailija
13/13 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on epäkohteliasta jos luokanvalvojalle ei vie edes alaluokilla. Ne kuitenkin kasvattavat sitä lasta vanhempien ohella ensimmäisinä tärkeinä kouluvuosina ja tekevät hyvää työtä. Minustani pieni muistaminen on kiva kiitos kuluneesta vuodesta. Itselläni 4lasta ja kun lapset oli pieniä veimme aina jotakin pientä, edes kukan. yhdellä lapsistani oli aktiivisia vahnempia, jotka aina keräsivät lahjakorttiin rahaa ja opettaja sai joka vuosi 1-6lk noin 150-200€ lahjakortin eri liikkeisiin. Nyt kolme lasta jo yläkoulussa ja he ei enää halua viedä, joten heidän kohdallaan se pn jäänyt. Siellä opettajia olisikin niin monta, että tolanne vaikeutuisi huimasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi