Opet! Minkä antaisitte kokeen arvosanaksi,
jos pisteet ovat 53,5/70. Kyse neljännen luokan enkun kokeesta.
Kommentit (36)
Kohta tulee todistukset ja Nikopetterin mutsi jo taisteluvalmiudessa jos nikopetteri saa vaan seiskan enkusta ja mutsin mielestä kuuluisi 9 koska sai kokeista 8- ja 7,5 mutta nikopetteri pistää tunnit hulinaksi, ei ole oppimismielessä aktiivinen, useinmiten tehtävät tekemättä mutta janikajennika sai taas kokeista parit ysi puolet mutta janikajennika loistaa aina tunnilla, tekee tehtävät ja ylimääräistäkin. Nikopetterin mutsi haukkuu open koska hänen mielestään on huono ope.
Se mikä vanhemman (halutessaan) kannattaa tehdä, on tarkistaa open laskemat pisteet. Niitä kun korjaa liukuhihnalla, niin ainakin minä lasken joskus miten sattuu.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:37"]
Kohta tulee todistukset ja Nikopetterin mutsi jo taisteluvalmiudessa jos nikopetteri saa vaan seiskan enkusta ja mutsin mielestä kuuluisi 9 koska sai kokeista 8- ja 7,5 mutta nikopetteri pistää tunnit hulinaksi, ei ole oppimismielessä aktiivinen, useinmiten tehtävät tekemättä mutta janikajennika sai taas kokeista parit ysi puolet mutta janikajennika loistaa aina tunnilla, tekee tehtävät ja ylimääräistäkin. Nikopetterin mutsi haukkuu open koska hänen mielestään on huono ope.
[/quote]janikajennika saa kympin todistukseen ja palkitaan parhaana oppilaana koska ka 9,7
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:32"]
Kannattaisiko keskittyä lapsen oppimisen tukemiseen eikä arvosanojen rääppimiseen? Jos lapsesi olisi yläasteella, arvosanojen syynääminen olisi jossain määrin perusteltua, kun siinä vaiheessa vaikuttavat jatko-opintoihin.
[/quote]
7,5 on aivan hyvä numero, eikä se ole lapsen tukemisesta pois jos täällä asiaa tiedustelen ja mielipiteitä kyselen. ap
[/quote]
Jostain olet onkinut tietoosi myös lapsen kaverin arvosanan ja pistemäärän. Opetat lapselle, että kokeet ja arvosanat ovat koulussa tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:39"]
Se mikä vanhemman (halutessaan) kannattaa tehdä, on tarkistaa open laskemat pisteet. Niitä kun korjaa liukuhihnalla, niin ainakin minä lasken joskus miten sattuu.
[/quote]ei oletarvinnut laskea koska poika laski ite
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
Kannattaisiko keskittyä lapsen oppimisen tukemiseen eikä arvosanojen rääppimiseen? Jos lapsesi olisi yläasteella, arvosanojen syynääminen olisi jossain määrin perusteltua, kun siinä vaiheessa vaikuttavat jatko-opintoihin.
[/quote]
7,5 on aivan hyvä numero, eikä se ole lapsen tukemisesta pois jos täällä asiaa tiedustelen ja mielipiteitä kyselen. ap
[/quote]
Jostain olet onkinut tietoosi myös lapsen kaverin arvosanan ja pistemäärän. Opetat lapselle, että kokeet ja arvosanat ovat koulussa tärkeitä.
[/quote]
Parhaan kaverin, joka aina ensin kysyy mun lapsen numeron ja pisteet.
8+ antaisin
7,5 tarkoittaa, että läpäisyraja olisi 50% mikä vastaa yleensä lukion eikä peruskoulun läpäisyrajaa.
Mikä koulu? Onko joku vähän ns. hienompi koulu? Voisin kuvitella, että jossain erityisessa koulussa pidettäisiin tiukempaa linjaa.
Itse käytän tuota 30% peruskoulun kokeissa.
Mä antaisin 8,5. Ihan sillä logiikalla, että 35/70 olisi 7, joten siitä suoralla skaalauksella 52,5 pistettä olisi jo 8,5.
Peruskoulussa usein puolet pisteistä on seiska. Läpipääsyprosentti riippuu aineesta ja opettajasta, mutta ei kai kukaan yli 25-30% pidä. Todellisuudessa monissa aineissa riittää 10% tai alle.
Eikä edes lukiossa mennä oikeasti 50% taulukolla. Todellisuudessa siitä hiukan joustetaan, koska ylppäreissäkin riittää vähemmän kuin 50%. Esim. matikassa riittää 15%, kielissä kai suunnilleen 40%. Yliopistossa ollaan aikalailla 50%, joskus sielläkin hiukan alle vielä hyväksytään. Esimerkiksi matikan tentissä kerran päästi vielä läpi 14/30 eli alle 50%
Kunnon läksytyksen antaisin oppilaalle kun ei paremmin osannut vastata helppoihin koekysymyksiin.
Arvosanalaskuri antoi 40% läpäisyrajallakin näillä pisteillä arvosanaksi tasan kasin. Onpa tiukka arviointi, vieläpä kun normaali ainakin alakoulussa käytettävä läpäisyrajaprosentti on 30!
Kun korjaan muutamassa päivässä noin sata koepaperia, minulle ainakin voi käydä niin että lasken jonkun pisteet väärin tai poimin arvosanataulukon väärästä sarakkeesta pisteitä vastaavan arvosanan. Jos mietityttää, kysy opelta! Ainakin minulta saa aina kysyä jos joku on epäselvää. Virhe voi olla minun ja olen iloinen jos se voidaan korjata. Ehkä lapsesi on juuri minun oppilaani!
Jos olisin opettaja, niin käyttäisin varmaankin kaavaa 4+6*(p_oppilas/p_max).
Antaa aika paljon anteeksi alapäästä. Hyvät arvosanat sitten ovatkin vaikeampia saada. Normaalioletus näiden arvosanojen kanssa om muuten aika kaukana totuudesta. Oppilailla on taipumus joko yrittää tosissaan -> korkeat arvosanat tai sitten lyödä koko homma läskiksi -> matalat arvosanat, ja näitä ääriarvoja on siten enemmän kuin normaalisuusoletus antaisi olettaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:24"]
Kun korjaan muutamassa päivässä noin sata koepaperia, minulle ainakin voi käydä niin että lasken jonkun pisteet väärin tai poimin arvosanataulukon väärästä sarakkeesta pisteitä vastaavan arvosanan. Jos mietityttää, kysy opelta! Ainakin minulta saa aina kysyä jos joku on epäselvää. Virhe voi olla minun ja olen iloinen jos se voidaan korjata. Ehkä lapsesi on juuri minun oppilaani!
[/quote]
Et taida olla, kun lapseni luokalla on vain 16 oppilasta. ap
[/quote]