Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkoja/ammatteja, joissa yliopiston drop-outeja paljon?

Vierailija
21.05.2014 |

Mihin tietämäsi yliopiston tai kauppakorkeakoulun keskenjättäneet ovat päätyneet? Tai siis sijoittuneet?

Olen kuullut, että jostain syystä Alkon myymäläpäälliköinä ja myyjinä on näitä paljon.

Puhumattakaan tietysti kaiken maailman it-pajoista, jonne opiskelijat menee töihin ennekuin ehtii kunnolla edes aloittaakaan opintojaan. Ja jää sille tielleen.

Sitten on puolijuoppoja tarjoilijoita ja tietäväisiä baarimikkoja, jotka ovat aikoinaan alkaneet rahottaa juomista ja juhlimista ravintola keikkailulla ja jääneet sinne.

Ruotsinlaivoilla on melkein maistereita pilvin pimein. On aloitettu sijaisena tekemään muutamia työpätkiä. Sitten kun siellä on aina töitä, niin opinnot jäävät ja työt jatkuu.

Mitä muita aloja tulee mieleen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajissa on paljon opintonsa kesken jättäneitä

Vierailija
2/6 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat.

Vierailija
4/6 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drop out kalskahtaa vähän luuserilta, kun monessa ammatissa saatetaan tehdä duunia pitkäänkin ennen kuin valmistutaan. Tuttavapiirissäni on KTM  drop out - tosin hän omistaa menestyvän sijoitusyhtiön. Analyytikoissa on myös hieman näitä. Ja free-toimittajissa. Heidän kohdallaan mietin, että mitäpä syytä sitä gradua on saada valmiiksi, kun kuitenkin on jo mielekkäässä duunissa. Ja juuri olin työpaikalla valmistujaiskahveilla. Olin ihan hämmästynyt, koska tyyppi on kehitysjohtaja titteliltään, eli en tiennyt opiskelijaksi. Mutta väliäkös tuolla.

Vierailija
5/6 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyätön.

Vierailija
6/6 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:50"]Mihin tietämäsi yliopiston tai kauppakorkeakoulun keskenjättäneet ovat päätyneet? Tai siis sijoittuneet?

Olen kuullut, että jostain syystä Alkon myymäläpäälliköinä ja myyjinä on näitä paljon.

Puhumattakaan tietysti kaiken maailman it-pajoista, jonne opiskelijat menee töihin ennekuin ehtii kunnolla edes aloittaakaan opintojaan. Ja jää sille tielleen.

Sitten on puolijuoppoja tarjoilijoita ja tietäväisiä baarimikkoja, jotka ovat aikoinaan alkaneet rahottaa juomista ja juhlimista ravintola keikkailulla ja jääneet sinne.

Ruotsinlaivoilla on melkein maistereita pilvin pimein. On aloitettu sijaisena tekemään muutamia työpätkiä. Sitten kun siellä on aina töitä, niin opinnot jäävät ja työt jatkuu.

Mitä muita aloja tulee mieleen?

[/quote]

Toimittajina. Monilla työ alkaa vetää kesken opintojen joten opiskelu jää kesken, kun alkaa muutenkin olla riittävästi työkokemusta. Olen yksi heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi