Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 8kk mahataudissa :(

Vierailija
21.05.2014 |

Ei ole syönyt koko päivänä kuin vähän hedelmäsosetta. Vettä pikkuisen pullosta suostunut ottamaan. Rintamaitoa. Oksensi aamupäivällä kolmesti. Tosi löysät kakat pari kertaa tänään. Virkeä, touhunnut ja nukkui päikkärit normaalisti. Huolestuttaa kuitenkin, saako tarpeeksi nestettä kun ei suostu juomaan pullosta kuin ihan vähän vain! Eikä ottanut lusikallakaan vettä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaito on parasta, mutta jos jatkuu pitempään, kannattaa käyttää lääkärissä. Mun vauva sairasti 10 kk:n iässä noron, ja huonoksi alkoi mennä vasta oksennusvaiheessa. Vietettiin sitten 4 yötä sairaalassa.

Suosittelen muuten, että rasvaat Bepanthenilla jokaisen ripulikakan jälkeen, vaikka pesisit 5 min. päästä uudelleen. Mä sain tuolla konstilla pidettyä vauvan vaippa-alueen ihon aivan normaalina, ei tullut ihoärsytystä lainkaan.

Vierailija
2/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja niitä apteekin ripulijuomia voi tietenkin kokeilla, mutta jos ei vesikään kelpaa, tuskin sekään menee - mun vauva ei todellakaan huolinut sitä pullosta. Seuraa tilannetta, huomaat kyllä, jos vauva alkaa kuivahtaa. 

Jos sattuu niin, ettei tauti menekään ohi ja vauva pitää viedä sairaalaan, voin lohduttaa: nenämahaletku on tuollaisella pienellä oikeasti aika helppo ja kivuton juttu!

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraa palautuuko nahka ja mille aukile näyttää.

Vierailija
4/4 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista Floridralia tai Osmosalia ja yritä juottaa vauvallee rintamaidon lisäksi, se auttaa palauttamaan/ylläpitämään nestetasapainon. Jos ei mene pullosta, niin koita hörpyttää lasista, tai vaikka lusikalla.
Vauvan kuivimisen oireet löytyvät hyvin netistä, en nyt ihan heti muista mutta ainakin velttous, iho ei palaudu kun "nipistää" ja aukile on sisäänpainunut makuuasennossa. 
Tsemppiä ja toivottavasti pikkuinen paranee pian!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän