Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bi-seksuaalisuus - kertoa vai ei?

Vierailija
21.05.2014 |

Kuinka kertoa vaimolle että myös miehet kiinnostaa? Onko mitään järkeä kertoa? Tahtoisin vain kadota johonkin suureen kaupunkiin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
2/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro vaimollesi että myös miehet kiinnostavat - hän voi ottaa sen vihjauksena pettämisestä. Kerro sen sijaan, että olet biseksuaali. Parisuhteessa yksinkertaistaa asioita.

Rohkeutta kertomiseen : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minä haluaisin tietää, jos mieheni olisi bi :) Otti minun biseksuaalisuuden hyvin vastaan.

Vierailija
4/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin se vaimo, niin tuollainen tunnustus kuulostaa siltä että haet jotain lupaa olla miestenkin kanssa. Jos te olette nyt yhdessä niin miksi pitäisi kertoa muista kiinnostuksen kohteista? En minäkään kertoisi miehelle, että olen muuten kiinnostunut muistakin kuin sinusta.

Vierailija
5/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puoliso on itsekkin bi, mutta hänellä on jotain ihme lukkoja seksuaalisuutensa kanssa, ja minä puolestaan olen avoin. Väittää esimerkiksi ettei masturboi? En ole kyllä koskaan nähnyt tai havainnut näin tapahtuvan. Pelkään vaan että alkaa vieroksumaan minua.

Vierailija
6/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:02"]Kuinka kertoa vaimolle että myös miehet kiinnostaa? Onko mitään järkeä kertoa? Tahtoisin vain kadota johonkin suureen kaupunkiin.

[/quote]

Tietenkin kerrot. Jos haluat mieskokemuksia, keskustelet vaimosi kanssa aiheesta - jokinäköala hyväksyy sen tai eroatte.

Jos taas haluat vain vihdoin paljastaa identiteettisi, sekin on järkevää oman jaksamisesi kannalta.

Olen itsekin bi ja oma vaimoni suhtautui paljastukseeni hyvin myönteisesti. Jopa niin, että sain hänen nähtensä hoitaa sen mieskokeilutarpeeni pois. Kokemus jäi meille molemmille mukavaksi muistoksi.

Vierailija
7/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaali-identiteetti on tavallaan aika tärkeä osa ihmistä. Itse olen ainakin kertonut kumppaneilleni omastani, enkä ole kertomista katunut. En haluaisi olla parisuhteessa, jossa asioita ei voisi puhua tällaisista asioista.

Vierailija
8/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:28"]Jos mä olisin se vaimo, niin tuollainen tunnustus kuulostaa siltä että haet jotain lupaa olla miestenkin kanssa. Jos te olette nyt yhdessä niin miksi pitäisi kertoa muista kiinnostuksen kohteista? En minäkään kertoisi miehelle, että olen muuten kiinnostunut muistakin kuin sinusta.

[/quote]

Miten olisi vaikka siksi, että haluaa jakaa itsensä täysin puolisolleen ja tulla hyväksytyksi sellaisena kuin todella on?

Vierailija
9/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kertoisi (jos olisin parisuhteessa), ellei kysyisi tai tulisi muuten puhetta aiheesta. Eli asiakseni en menisi kertomaan, kun ei sillä ole merkitystä. Olen nainen, jos se muuttaa jotain.

Vierailija
10/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:56"]Itse en kertoisi (jos olisin parisuhteessa), ellei kysyisi tai tulisi muuten puhetta aiheesta. Eli asiakseni en menisi kertomaan, kun ei sillä ole merkitystä. Olen nainen, jos se muuttaa jotain.

[/quote]

Eli valehtelisit koko elämäsi puolisollesi? Miksi et uskaltaisi hänelle kertoa totuutta itsestäsi?

Vierailija
11/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en näe siinäkään mitään pahaa, jos haluaa kertoa. En vaan itse koe (tai ole kokenut) tarvetta kertoa, mutta en myöskään salaile asiaa.

-10

Vierailija
12/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut miehelleni että olen bi, otti ihan hyvin vastaan. En ole koskaan pettänyt enkä pettämässä.

Vierailija
13/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:56"]Itse en kertoisi (jos olisin parisuhteessa), ellei kysyisi tai tulisi muuten puhetta aiheesta. Eli asiakseni en menisi kertomaan, kun ei sillä ole merkitystä. Olen nainen, jos se muuttaa jotain.

[/quote]

Eli valehtelisit koko elämäsi puolisollesi? Miksi et uskaltaisi hänelle kertoa totuutta itsestäsi?

[/quote]

Niin kuten lisäsin, en sitä salailekaan. Olen kertonut, kun on kysytty edellisistä suhteista ja joku on arvannut kertomattakin, kai sen huomaa asioihin suhtautumisesta.

-10

Vierailija
14/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:58"]Mutta en näe siinäkään mitään pahaa, jos haluaa kertoa. En vaan itse koe (tai ole kokenut) tarvetta kertoa, mutta en myöskään salaile asiaa.

-10

[/quote]

No en itsekkään ole aikaisemmin kokenut tarvetta, mutta asiaa on ikävä salailla. Tahtoisin myös sänky puolelle uudistuksia julkistuksen johdosta :D Voisi lisäksi katsella miehiä ihan ilman salailuja.

Vierailija
15/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä sekä vaimo että minä olemme bi ja täysin avoimesti sekä toisillemme että muulle maailmalle. Helpottaa kummasti elämää, vaikka "heteroina" elämmekin. Suosittelen muillekin turhasta stressistä luopumista. Ei biseksuaalisuudessa ole sen enempää häpeämistä kuin vasenkätisyydessä, musikaalisuudessa tai kiinnostuksessa hiihtoon.

Vierailija
16/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:58"]Mutta en näe siinäkään mitään pahaa, jos haluaa kertoa. En vaan itse koe (tai ole kokenut) tarvetta kertoa, mutta en myöskään salaile asiaa.

-10

[/quote]

No en itsekkään ole aikaisemmin kokenut tarvetta, mutta asiaa on ikävä salailla. Tahtoisin myös sänky puolelle uudistuksia julkistuksen johdosta :D Voisi lisäksi katsella miehiä ihan ilman salailuja.

[/quote]

Se on oikeasti hauskaa. Me kun olemme molemmat bi niin on erittäin hauskaa katsella sekä naisia että miehiä täysin vapaasti. :)

Vierailija
17/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro. Ethän sinä kerro sitäkään että muut naiset kiinnostavat, vai? Eikä naisesi kerro että kuka kaverisi olisi ihq.

Vierailija
18/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:58"]Mutta en näe siinäkään mitään pahaa, jos haluaa kertoa. En vaan itse koe (tai ole kokenut) tarvetta kertoa, mutta en myöskään salaile asiaa.

-10

[/quote]

[/quote]

Sanoinkin, etten asiakseni menisi sitä kertomaan. En koe tarvetta ilmoittaa, että "hei, tykkään tytöistäkin". Aikaisemmissa suhteissa on kuitenkin tullut keskustelua mieltymyksistä, fantasioista ja fetisseistä, niin silloin olen asiasta maininnut. Tai jos on tullut keskustelua suhtautumisesta homoihin, tms. Se on mulle yhtä luonnollinen juttu kuin on sekin, että pidän miehistä, niin en sen takia koe tarvetta asiasta ilmoittaa. Moni kuitenkin asian tietää, tai ainakin arvaa, enkä sitä mitenkään häpeä tai salaile. Ap:n tilanne tietysti poikkeaa tästä aika paljon, joten sama ei välttämättä päde häneen.

Vierailija
19/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:13"]Et kerro. Ethän sinä kerro sitäkään että muut naiset kiinnostavat, vai? Eikä naisesi kerro että kuka kaverisi olisi ihq.

[/quote]

Typerys. Eihän aloittaja ole kertomassa, että on kiinnostunut muista ihmisistä vaan yrittää vihdoin paljastaa läheiselleen, kuka on.

Vierailija
20/31 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:13"]Et kerro. Ethän sinä kerro sitäkään että muut naiset kiinnostavat, vai? Eikä naisesi kerro että kuka kaverisi olisi ihq.

[/quote]

Öööh..?? Ei ole varmaan ihan sama asia? Ja keskustelemme kyllä ihan avoimesti jos joku on mielenkiintoinen taikka hyvännäköinen, mitäs pahaa siinä on?