Laitatteko rosolliin omenaa?
Kommentit (23)
Ehdottomasti! Se on tärkeä osa itsetehdyssä rosollissa. Kaupan rosolli on pahaa...
Ehdottomasti EI
- ei omenaa
- ei suola- tai herkkukurkkua
- ei silliä
Sallatti l. rosolli tehdään 1/2 punajuurta, 1/4 perunaa, 1/4 porkkanaa keitettyinä. Iso sipuli, jokunen valkosipulin kynsi, suolaa. Hakataan sallattikaukalossa (puinen) sitä varten olemassa olevalla hakkurilla.
Kun laitetaan tarjolle, koristellaan löysällä kermavaahdolla, joka värjätty punajuurella vaaleanpunaiseksi ja maustettu etikalla. Koristeeksi kananmunaa, siihen viereen silliviipaleita ja kurkkua. Ei sekoiteta!
Omenat syödään erikseen (tai tehdään kaura-omenapaistosta & torttumarmeladia). Näin täällä, jokainen tekee tietysti mielensä mukaan. ;)
t. Varsinais-Suomesta
Kokeile myös raikasta raakaa pottua, hyvää!
Enemmän kiinnostaa se, miksi sitä ylipäätään tehdään? Silputtua keitettyä juuresta, mikä juhlaruoka se muka on?
Sipulin ja perunan voi jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kiinnostaa se, miksi sitä ylipäätään tehdään? Silputtua keitettyä juuresta, mikä juhlaruoka se muka on?
Onhan se vähintään yhtä juhlavaa kuin porkkanalaatikko.
Salaatti ajalta, jolloin ei ollut tuoreita vihanneksia. Minusta on oikein hyvää ja sen verran työlästäkin kokonaan itse tehtynä, vaikka hyvää onkin, että eipä tule tänä vuonna tehtyä, kun vietän itsekseni joulun.
Kaupan rosollia en osta, ihan eri asia kuin itse tehty. Johon siis laitan vihreää hapahkoa Granny Smith -omenaa, jos tekisin itse.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin tykkään siitä, kinkusta taas en tykkää. Kaupan rosolli on huonoa, mutta itse tehty hyvää. Ja laitan omenaa sekaan.
en ole ennen kuullut että valko sipulia sekaan laitetaan pilaa varmasti koko maun. omena antaa kivan raikkauden
Ketä kiinnostaa, mikä kellekin maistuu tai on maistumati.
Yäk. Rosolli on samassa sarjassa lipeäkalan, lanttulaatikon ja porkkanalaatikon kanssa. Ällöruokaa sotia edeltävältä ajalta.
Kyllä omena on oleellinen osa. Sillin jätän pois.
Kyllä, tietenkin laitan omenaa mukaan. Illalla teen rosollin, se on minulle tärkein ruoka joulupöydässä-
Kaupan rosollit ovat aika ankeita; liian pieniä kuutioita ja makukin olematon itse tehtyyn verrattuna.
En ole laittanut, mutta nyt kun sanoit niin se on kyllä hyvää!
Meillä rosolli on pelkkä omenaraaste koska inhoan kaikkia muita ainesosia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti EI
- ei omenaa
- ei silliä
Sallatti l. rosolli tehdään 1/2 punajuurta, 1/4 perunaa, 1/4 porkkanaa keitettyinä. Iso sipuli, jokunen valkosipulin kynsi, suolaa. Hakataan sallattikaukalossa (puinen) sitä varten olemassa olevalla hakkurilla.
Kun laitetaan tarjolle, koristellaan löysällä kermavaahdolla, joka värjätty punajuurella vaaleanpunaiseksi ja maustettu etikalla. Koristeeksi kananmunaa, siihen viereen silliviipaleita ja kurkkua. Ei sekoiteta!
Omenat syödään erikseen (tai tehdään kaura-omenapaistosta & torttumarmeladia). Näin täällä, jokainen tekee tietysti mielensä mukaan. ;)
t. Varsinais-Suomesta
Joku perinnetyökalu, vai? Mikä sen oikea nimi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti EI
- ei omenaa
- ei silliä
t. Varsinais-Suomesta
Joku perinnetyökalu, vai? Mikä sen oikea nimi on?
Kyllä, raikastaa ja antaa kivan maun.