Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko rosolliin omenaa?

Vierailija
23.12.2020 |

Miten on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, raikastaa ja antaa kivan maun.

Vierailija
2/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Se on tärkeä osa itsetehdyssä rosollissa. Kaupan rosolli on pahaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti EI

- ei omenaa

- ei suola- tai herkkukurkkua

- ei silliä

Sallatti l. rosolli tehdään 1/2 punajuurta, 1/4 perunaa, 1/4 porkkanaa keitettyinä. Iso sipuli, jokunen valkosipulin kynsi, suolaa. Hakataan sallattikaukalossa (puinen) sitä varten olemassa olevalla hakkurilla.

Kun laitetaan tarjolle, koristellaan löysällä kermavaahdolla, joka värjätty punajuurella vaaleanpunaiseksi ja maustettu etikalla. Koristeeksi kananmunaa, siihen viereen silliviipaleita ja kurkkua. Ei sekoiteta!

Omenat syödään erikseen (tai tehdään kaura-omenapaistosta & torttumarmeladia). Näin täällä, jokainen tekee tietysti mielensä mukaan. ;)

t. Varsinais-Suomesta

Vierailija
4/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myös raikasta raakaa pottua, hyvää!

Vierailija
5/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaa se, miksi sitä ylipäätään tehdään? Silputtua keitettyä juuresta, mikä juhlaruoka se muka on?

Vierailija
6/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin ja perunan voi jättää pois.

Vierailija
7/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisin, niin laittaisin.

Vierailija
8/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kiinnostaa se, miksi sitä ylipäätään tehdään? Silputtua keitettyä juuresta, mikä juhlaruoka se muka on?

Onhan se vähintään yhtä juhlavaa kuin porkkanalaatikko.

Salaatti ajalta, jolloin ei ollut tuoreita vihanneksia. Minusta on oikein hyvää ja sen verran työlästäkin kokonaan itse tehtynä, vaikka hyvää onkin, että eipä tule tänä vuonna tehtyä, kun vietän itsekseni joulun.

Kaupan rosollia en osta, ihan eri asia kuin itse tehty. Johon siis laitan vihreää hapahkoa Granny Smith -omenaa, jos tekisin itse.

Vierailija
9/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tykkään siitä, kinkusta taas en tykkää. Kaupan rosolli on huonoa, mutta itse tehty hyvää. Ja laitan omenaa sekaan.

Vierailija
10/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen allerginen.

Vierailija
11/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ennen kuullut että valko sipulia sekaan laitetaan pilaa varmasti koko maun. omena antaa kivan raikkauden

Vierailija
12/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa, mikä kellekin maistuu tai on maistumati.

Vierailija
13/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk. Rosolli on samassa sarjassa lipeäkalan, lanttulaatikon ja porkkanalaatikon kanssa. Ällöruokaa sotia edeltävältä ajalta.

Vierailija
14/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omena on oleellinen osa. Sillin jätän pois.

Vierailija
15/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tietenkin laitan omenaa mukaan. Illalla teen rosollin, se on minulle tärkein ruoka joulupöydässä-

Vierailija
16/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan rosollit ovat aika ankeita; liian pieniä kuutioita ja makukin olematon itse tehtyyn verrattuna.

Vierailija
17/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut, mutta nyt kun sanoit niin se on kyllä hyvää!

Vierailija
18/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rosolli on pelkkä omenaraaste koska inhoan kaikkia muita ainesosia.

Vierailija
19/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti EI

- ei omenaa

- ei silliä

Sallatti l. rosolli tehdään 1/2 punajuurta, 1/4 perunaa, 1/4 porkkanaa keitettyinä. Iso sipuli, jokunen valkosipulin kynsi, suolaa. Hakataan sallattikaukalossa (puinen) sitä varten olemassa olevalla hakkurilla.

Kun laitetaan tarjolle, koristellaan löysällä kermavaahdolla, joka värjätty punajuurella vaaleanpunaiseksi ja maustettu etikalla. Koristeeksi kananmunaa, siihen viereen silliviipaleita ja kurkkua. Ei sekoiteta!

Omenat syödään erikseen (tai tehdään kaura-omenapaistosta & torttumarmeladia). Näin täällä, jokainen tekee tietysti mielensä mukaan. ;)

t. Varsinais-Suomesta

Joku perinnetyökalu, vai? Mikä sen oikea nimi on?

Vierailija
20/23 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti EI

- ei omenaa

- ei silliä

t. Varsinais-Suomesta

Joku perinnetyökalu, vai? Mikä sen oikea nimi on?

https://www.kakolanmyymala.com/tuote/22255636