Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytöstavattomat puhelinmyyjät

Vierailija
21.05.2014 |

Kuluneen viikon aikana olen saanut kahdesti puhelinmyyjältä luurin korvaan. En ole itse ole käyttäytynyt mitenkään sopimattomasti. Ensimmäisellä kerralla myyjä tuputti asiaansa suu vaahdoten ja minä kysyin, että "onko lahja sitten ilmainen?" ja myyjä sitten myyntipuheen pidettyään kysyy minulta että "laitetaanko tulemaan?". Vastasin siihen vain että "et nyt vastannut kysymykseeni" ja siinä samassa myyjä laittaa linjan kiinni. Nyt sitten eräs muotilehteä kaupitteleva nuorimies kysyy myyntipuheensa pidettyään saman "laitetaanko tulemaan?" johon vastaan vain että "kiitos, ei nyt."  Ja saan taas luurin korvaan. Jää todella hölmistynyt olo kun puhelinmyyjä, asiakaspalvelun ammattilainen, käyttäytyy linjoilla kuin keskenkasvuinen. Aikaisemmin puhelinmyyjien kanssa on sentään toivoteltu hyvät päivänjatkot. Tällaisesta käytöksestä tulee todellakin sellainen olo ettei huvita ostaa keneltäkään puhelinmyyjältä enää yhtään mitään! 

Ovatko muut palstalaiset kohdanneet samaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä tapa noiden suunvuoroa antamattomien pulputtajien kanssa on, että sanoo hetkinen ja pistää avoimmen puhelimen pöydälle. Kyllä ne siitä ymmärtävät lopettaa.

Vierailija
22/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on hyviä, lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen telemarkkinointikiellon hankkimista puhelinmyyjä tarjosi erästä lehteä.

Sanoin ihan selvällä Suomen kielellä ettei kiinosta.

Hän jatkoi että "Nyt olisi niin hyvä tarjous ETTÄ!"

Sanoin että saan lehden vanhemmiltani. Ilmaiseksi. Että tuskin pystyt parempaan...ILMAISTA.

Silti vaan jatkui myyntipuhe!

Yksi niitä harvoja kertoja kun olen haistattanut huutaen vitut kellekään....

Vierailija
24/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikki nämä vuodet yrittänyt olla ystävällinen ja ymmärtäväinen puhelinmyyjiä kohtaan, mutta huono kokemus toisensa perään on saanut minutkin lopulta kyyniseksi. Esimerkkejä:

- Puhelinmyyjä soitti, kun makasin influenssan kourissa sängyn pohjalla. Hän kysyi, onko hyvä hetki puhua, ja jossain kuumehuuruissa hourin, että olen nyt todella kipeänä enkä pysty oikein puhumaan. Silti kyseinen herra alkoi tuputtaa minulle mokkulaa.

- Minulle yritettiin tuputtaa lehteä, kun olin muuttamassa ulkomaille. Selitin tilanteen puhelinmyyjälle, joka vain jatkoi lehden tuputtamista.

- Olin opiskelijana vailla kesätöitä, eikä ylimääräistä rahaa ollut ollenkaan. Selitin sitten apeana puhelinmyyjälle, ettei rahaa nyt ole ollenkaan. Tästäkin alkoi jankata, että kyllä minulta nyt 40 euroa jostain täytyy löytyä.

- Puhelinmyyjä aloitti myyntipuheensa ja yhteen väliin yritin todeta, etten nyt halua lehteä, kiitos. "Siis älä nyt keskeytä, anna mun sanoa tää myyntipuhe loppuun!!!" tai jotain muuta vastaavaa kuului toisesta päästä. Annoin puhua loppuun, sanoin ei kiitos, ja myyjä löi luurin korvaan.

- Vastatessani puhelimeen ehdin hädintuskin nostaa luuria korvalle, kun alkoi kuulua kamalaa huutoa. Ei esittelyä, ei kysynyt ehdinkö puhua, pelkkää huutoa. Löin luurin korvaan.

Lähtökohtaisesti olen ihmisiä kohtaan ystävällinen. Mutta jos minulle huudetaan tai sätitään tai aikaani ei arvosteta, niin ei minunkaan tarvitse arvostaa tätä ihmistä.

Vierailija
25/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puhelinmyyjä laittoi nettiliittymän tulemaan, vaikka sanoin että en halua sitä. Piti sitten perua se toisen kyseisen firman työntekijän kautta.

Vierailija
26/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle,kun puhelinmyyjä soittaa..lyön heti itse luurin korvaan.sen verran on ollut vittumaisia,että nyt loppuu puhelut lyhyeen.itse olen käyttäytynyt ystävällisesti,mutta myyjät onkin ollut uskomattomia..miksi ihmeessä tilaisin mitään jos ei puhelimessa saa asiakaspalvelua ystävällisesti.

Vierailija
27/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle,kun puhelinmyyjä soittaa..lyön heti itse luurin korvaan.sen verran on ollut vittumaisia,että nyt loppuu puhelut lyhyeen.itse olen käyttäytynyt ystävällisesti,mutta myyjät onkin ollut uskomattomia..miksi ihmeessä tilaisin mitään jos ei puhelimessa saa asiakaspalvelua ystävällisesti.

Vierailija
28/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin firmoihin palkataan 15-kesäisiä junnuja joilla ei ole mitään käytöstapoja. Ja vanhemmillakin myyjillä saattaa palaa hermot jos kauppaa ei tule koko päivänä ja sitten purkavat ne asiakkaisiin. Ja kyllä sellaisille annetaan potkut heti jos vain jää siitä kiinni.

Olen itse ollut töissä monessa puhelinmyyntifirmassa, eikä yhdessäkään hyväksytä myyjältä tuollaista käytöstä. Valitettavasti joukkoon mahtuu aina idiootteja, kun työntekijät vaihtuu, uusia tulee koko ajan ja melkein jokaiseen firmaan pääsee töihin jos on yhtään sosiaalisia taitoja..

Omia esimerkkejä ex-työkavereista:

Eräs poika oli tosi hyvä myymään, mutta saattoi sanoa asiakkaille jotain todella outoa, tervehti mm. asiakkaita "Jumalan terve" ja saattoi sanoa puhelun päätteeksi "Siunausta"

Ja kaikkea hassua.

Toinen tass kilahti kerran asiakkaalle ja laittoi tälle puhelun päätteeksi omasta puhelimesta tekstareita ja haistatteli niissä yms. Sai potkut..

Vierailija
29/29 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Aku ankan lehtimyyjältä pojalleni, seuraavana päivänä soitti lehtimyyjä ja tiedusteli minkä ikäisiä lapsia perheessä on, kerroin että 7 ja 10 vanhat ja juuri tilasin Aku ankan muille ei ole tarvetta.

kysyi että osaako 7 vanha lukea ja vastasin ettei vielä kunnolla ja siitä alkoi kauhea sepustus kuunneltavasta Aku ankasta. Sanoin että meidän perheen lehtikiintiö on täynnä kun tulee vielä pari muutakin lehteä.

sanoi minulle että olen vähän epäreilu äiti kun en tilaa 7 vuotiaalle kuunneltavaa Aku ankkaa kun hän ei osaa lukea!!! Pyysi vielä lasta puhelimeen ja kun kysyin miksi niin hän halusi kuulla lapsenkin mielipiteen. En antanut.

sanoi että lehden avulla oppii myös lukemaan ja vastasin että meillä on muut välineet lukemisen harjoitteluun ja taas alkoi inttämään miksi hän ei saa lapselta kysyä haluaako hän opetella tämän Aku ankan avulla lukemaan.

olin jo lopettamassa puhelua kun hän halusi tietää miksi en ota lehteä ja taas vastasin että meille tulee jo kolme lehteä ja ne riittävät, kysyi mitä pahaa olisi neljännessä lehdessä kun se on näin hyödyllinen, tietysti hän ymmärtää jos en ole kiinostunut lapsen lukemaan oppimisesta.

olin ihan ällikällä lyöty kunnes myyjä vielä tokaisi että mähän voisin karsia niistä toisista lehdistä koska kyllä hän on sitä mieltä että 7 vuotiaana kuuluu saada tämä lehti. Vastasin että ovat lahjatilauksia joten ei voi karsia.

no sitten sanoi etteihän se sitten rahasta voi olla kiinni ja nyt mun ainakin tarvii tilata se nuorimmalla koska tilasin vanhemmallekin.

sanoin että ei kiitos ja luuri kiinni, kuulin kun aloitti taas vinkumisen että haluaa lapseni puhelimeen..

en tiedä miten jaksoin kuunnella noinkin pitkään, ehkä sitkein kuulemani myyjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi