Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hankkia koira?

Vierailija
21.05.2014 |

Asun perheineni rauhallisella ok-taloalueella. Meillä on kissoja ja kaksi lasta. Lapset jo aika isoja ja mies kova harrastamaan. Mä laiskistun illat sohvalla. Olen alkanut miettimään olisiko koira ihan hullu ratkaisu tähän tyhjänpesänsyndroomaan???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että. Ne haisee ja karvastaa kaikki paikat.

Vierailija
2/5 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa muistaa että koira tuo paljon vastuuta mutta ehkä kissaomistajana sen ymmärrätkin. Koiraa ei vain voi jättää normaali työpäivää pidemmäksi ajaksi yksin, jättää ulkoiluttamatta, huomioimatta tms. Ikinä. Lisäksi vie toki rahaa. Hoitopaikan tarvitsee matkojen tms. Ajaksi. Rotu kannattaa myös valita harkiten. Itsellä kaksi koiraa ja vaikka välillä kaikki velvollisuudet rasittavat, en vaihtaisi! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissäni näyttää olevan sääntö, että kun ei enää tehdä enempää lapsia, niin otetaan joku pieni valkoinen koira. Osa on tyytyväisiä, osa kiroaa sitä, että olisi malttanut odottaa miettiä, mitä oikeasti haluaa tehdä, kun kerrankin siihen oli mahdollisuus. Koira kuitenkin sitoo, ja tuntuu että kotitöitä on koiran tulon jälkeen kaksi kertaa enemmän, jos haluaa pitää kodin yhtä siistinä ja koirankarvattomana kuin ennen koiraa. 

Itse olen sitä mieltä, että kun meiltä aika koirasta jättää, niin ei hankita uutta koiraa vaikka lapset olisivatkin jo isompia. Koirasta on niin paljon siivoamista ja vaivaa, etten enää jaksaisi nähdä niin paljoa vaivaa lemmikin eteen. Jos haluaa vain lenkkeillä ja retkeillä koiran kanssa, löytyy jokaisen kaveripiiristä lainakoiria joita käyttää kävelyllä. :D

Vierailija
4/5 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:00"]Omassa kaveripiirissäni näyttää olevan sääntö, että kun ei enää tehdä enempää lapsia, niin otetaan joku pieni valkoinen koira. Osa on tyytyväisiä, osa kiroaa sitä, että olisi malttanut odottaa miettiä, mitä oikeasti haluaa tehdä, kun kerrankin siihen oli mahdollisuus. Koira kuitenkin sitoo, ja tuntuu että kotitöitä on koiran tulon jälkeen kaksi kertaa enemmän, jos haluaa pitää kodin yhtä siistinä ja koirankarvattomana kuin ennen koiraa. 

Itse olen sitä mieltä, että kun meiltä aika koirasta jättää, niin ei hankita uutta koiraa vaikka lapset olisivatkin jo isompia. Koirasta on niin paljon siivoamista ja vaivaa, etten enää jaksaisi nähdä niin paljoa vaivaa lemmikin eteen. Jos haluaa vain lenkkeillä ja retkeillä koiran kanssa, löytyy jokaisen kaveripiiristä lainakoiria joita käyttää kävelyllä. :D

[/quote]

Osui ja upposi. Olemme pyöritelleet ajatusta kolmannesta lapsesta, mutta koska kaksi ekaa on jo niin isoja niin en kyllä lapsiajatukselle enää lämpene.

Kiitos tästä viestistä, yritän keksiä muuta sisältöä elämääni :) ap

Vierailija
5/5 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päivät kotona ja aikoo ollakin seuraavat kymmenen vuotta, jos on paljon aikaa ulkoiluttaa koiraa, lenkkeillä ihan joka päivä satoi tai paistoi, aikaa kouluttaa, kenties oma piha koiran olla, harjata ja syöttää, pyyhkiä kuraa ja imuroida, kuskata eläinlääkärissä tarvittaessa, ei ihan halpaa lystiä ole sekään ja vakuutukset ym. Itselläni on pari isoa koiraa, ruokakustannukset noin 380e per kk+kaikki muu, mm. luita aina tarjolla, vakuutukset ja tarvikkeet päälle. Jos matkustelee paljon, hoitaja hankittava. Meille tulee pari kertaa vuodessa hoitaja vkl ajaksi pe ilta-su ip on täysi ylöspito, teen ruuat valmiiksi niin hoitajan kuin koirienkin, jätän ruokarahaa, auto käytössä ym. Tehtävänä on vain avata ovi useita kertoja päivässä ja ojentaa ruokakuppi. Maksan siitä 300e+taksin meille ja paluun kotiinsa. On hyvä hoitaja en luottaisi kelle tahansa.

Eihän se suuri summa ole, tärkein on se että on aikaa koiralle, se on laumaeläin ja vaatii seuraa. Säälittää ne koirat jotka hankitaan sohvalle makaamaan yksin päiväkausiksi, muutama pikku ulkoilu vain päivässä. Ei se ole hyvää koiranelämää.

Koirien tulee saada haukkua, hyppiä, kieriä, juosta ja iloita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä