Kertokaa nyt, että mitä vikaa on legginsseissä???
Jos ei vaan koskaan käytä housuja tai shorteja, aina mekko, noin polvipituinen. Mitä alle tällaisena päivänä, kun ei halua vielä paljaita sääriä vilautella ja sukkahousut on liian kuumat? Esim kuviolliset legginssit mustan mekon kanssa tai ne mustat kuviollisen kanssa. Siis mitä vikaa???
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:45"]ne on vaan niin nolot jo nykyään, ei kaupungilla enää kenelläkään niitä näe. Ellei mamma ole saapunut isolle kirkolle vähän kauempaa. Jos et tarkene paljain säärin, niin sukkahousut. Jos ei kumpikaan käy niin housut.
[/quote]
Taas joku joka väittää erottavansa legginssit sukkiksista jo kilometrin päästä. Samaa kangastahan ne tavalliset legginssitkin on, se jalkaterän puuttuminenko niistä tekee nolot??
Ja jos on vaikka nilkkurit jalassa niin kukaan ei erota että kummat on jalassa.
[/quote]
No nimenomaan se miltä ne näyttää (katkaistuilta sukkiksilta) on kai se mistä tässä puhutaan. Jos on nilkkurit tai saappaat niin ei kai ketään nyt kiinnosta mitä siellä kengän sisällä tapahtuu. Itekin vedän kovimmilla talvipakkasilla villahousut ja töissä käyttämieni sukkisten päälle. Villaisia sukkiksia saisi olla joka päivä pesemässä (käsin), kun se jalkaterä hikoaa siellä kengässä.
Kuten täällä on kirjoitettu niin legginsseissä ei ole mitään vikaa oikein käytettynä.
jos on suht ok kroppa nekin esim farkkulegginsejä voi käyttää ihan housuina ja normaalikokoisen paidan kanssa.
kun on kyseessä ohuet lennginsit niin lyhyet kuin pitkätkin.
silloin suosittelen käyttämään tunikaa joka peittää pepun taikka hametta.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:41"]Miksei voi käyttää housuina, kun ei ole läpinäkyvät ?
[/quote]
Niinhän sä luulet että eivät ole.
Ja siksi koska ne EI ole housut, ethän sä pelkkiä sukkahousujakaan pitäisi jalassa? Legginssit ja sukkikset on suoraan rinnastettavissa kalsareihin.
[/quote]Mites esim. farkkulegginssit? Legginssit menee housuina ihan hyvin kun eivät ole läpinäkyvät. Eihän ne poikkea tiukoista kangashousuista mitenkään??
Ne on rumat epähousut/epäsukkahousut eli vajaa vaate.
Näyttävät hyvältä ehkä 1% väestöstä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:51"]
Minä inhoan sukkahousuja, joten käytän legginssejä ilolla. Ei mitään vikaa, todella mukavat, eivät kierrä ja vedä inhottavasti kantapäistä ja kaikkialta niin kuin sukkikset.
[/quote]
sulla on ollut liian pientä kokoa olevia halpoja sukkiksia. Varsinkin pitkäjalkaiset täytyy ostaa reilusti isompaa kokoa mitä normaalisti vaatekoko on. Ei laadukas sukkahousu hierrä eikä ainakaan vedä. Ei niiden kuulu olla niin pienet, että niin tekisi.
[/quote]
Sukkikset luistaa todella inhottavasti kengissä kävellessä ja sukkiskangas tuntuu inhottavalta varpaissa, tää on ainakin mulle suurin syy suosia legginsejä (kesällä kengissä puuvillaiset avokassukat, jotka eivät näy, mutta ovat mukavat). Ja näin pitkäjalkaisen on oikeasti vaikea löytää tarpeeksi pitkiä sukkiksia, jotka eivät valu.
Laadukkaat sukkikset ovat paljon kalliimpia kuin peruslegginsit, silti huonotkin legginsit ovat yleensä kestävämpiä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:54"]
Ei ne näy läpi näy, mies katsoi läheltä. Ilmeisesti on jalat ja peppu niin kiinteät että näyttää hyvältä hyvälle. ;) menkää hoitoon, ei kukaan tiedä onko mulla jotkut hiihtarit vai kertokaa mammat mitkä ne oli 90 luvulla......
[/quote]
No mä kanssa ihmettelen missä menee raja legginssien, hiihtareiden, jegginssien ja pillifarkkujen välillä. Kaikki on housuja, mutta läpikuultavat näyttää pahalta. Kaikki muut ok kunhan on kantajalleen sopivat.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:41"]Miksei voi käyttää housuina, kun ei ole läpinäkyvät ?
[/quote]
Niinhän sä luulet että eivät ole.
Ja siksi koska ne EI ole housut, ethän sä pelkkiä sukkahousujakaan pitäisi jalassa? Legginssit ja sukkikset on suoraan rinnastettavissa kalsareihin.
[/quote]Mites esim. farkkulegginssit? Legginssit menee housuina ihan hyvin kun eivät ole läpinäkyvät. Eihän ne poikkea tiukoista kangashousuista mitenkään??
[/quote]
Aamen. Legginssit on juurikin tiukat kangashousut!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:51"]
Minä inhoan sukkahousuja, joten käytän legginssejä ilolla. Ei mitään vikaa, todella mukavat, eivät kierrä ja vedä inhottavasti kantapäistä ja kaikkialta niin kuin sukkikset.
[/quote]
sulla on ollut liian pientä kokoa olevia halpoja sukkiksia. Varsinkin pitkäjalkaiset täytyy ostaa reilusti isompaa kokoa mitä normaalisti vaatekoko on. Ei laadukas sukkahousu hierrä eikä ainakaan vedä. Ei niiden kuulu olla niin pienet, että niin tekisi.
[/quote]
Sukkikset luistaa todella inhottavasti kengissä kävellessä ja sukkiskangas tuntuu inhottavalta varpaissa, tää on ainakin mulle suurin syy suosia legginsejä (kesällä kengissä puuvillaiset avokassukat, jotka eivät näy, mutta ovat mukavat). Ja näin pitkäjalkaisen on oikeasti vaikea löytää tarpeeksi pitkiä sukkiksia, jotka eivät valu.
Laadukkaat sukkikset ovat paljon kalliimpia kuin peruslegginsit, silti huonotkin legginsit ovat yleensä kestävämpiä.
[/quote]
ok, käytä mitä haluat. Puuvillasukka on pahin mahdollinen Kengässä. Et ainakaan paljon täida niiden kanssa kävellä. Hikoaa, kastuu, tulee rakkoja jne. Jopa sukkahousut ehkäisevät nämä. Kuinka pitkä oikein olet, mulle löytyy aina stockalta sopivat sukkikset ja olen 172 cm. Laadukas sukkahousu kestää lähes päivittäisessä käytässä puoli vuotta kauniina. Esim. Koko talven.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:58"]
[/quote]
ok, käytä mitä haluat. Puuvillasukka on pahin mahdollinen Kengässä. Et ainakaan paljon täida niiden kanssa kävellä. Hikoaa, kastuu, tulee rakkoja jne. Jopa sukkahousut ehkäisevät nämä. Kuinka pitkä oikein olet, mulle löytyy aina stockalta sopivat sukkikset ja olen 172 cm. Laadukas sukkahousu kestää lähes päivittäisessä käytässä puoli vuotta kauniina. Esim. Koko talven.
[/quote]
Samaa ihmettelen. Mä olen 176, melko hoikka ja pitkäsäärinen. Riittävän iso koko pitää kyllä valita! Mä käytän paljon ihan Seppälän sukkiksia, koska niissä on hyvä hinta-laatusuhde ja en ole muualta oikein löytänyt sellaisia, joissa olisi yhtä hieno mattapinta. En asu tällä hetkellä Suomessa, niin en voi takuuseen mennä onko siellä vielä niitä samoja. Olen lopettanut halpaketjuissa asioinnin muuten, mutta noita sukkiksia käyn sieltä hakemassa.
Legginssit ovat ok, ongelma lienee siinä ettei mammat tunnu ymmärtävän miksi kutsutaan nykyään legginssejä. Olettavat niiden olevan niitä ohutta trikoota ja muuta ei heidän ajatusmaailmaansa mahduteta, kun ovat tämän itselleen pääkoppaansa iskostaneet. Lekkarit sopivat normikroppaislle naiselle ja niitä käytetään myös lyhyempien paitojen kanssa jos pepa sen sallii. Mitä vikaa on naisen kauniissa takamuksessa kireiden housujen kanssa? Ei mitään, vai kateelliset naiset arvostelevat toisten pukeutumista, kun eivät voi itse oman pöhöttyneen kroppansa vuoksi pukeutua kuten haluaisivat. Kohta tulee taasen aloitus bikineistä rannalla, kun uimapukumammat kauhistelevat hyväkroppaisten ikään katsomatta pikkubiksuja ;)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:57"]
Ne on rumat epähousut/epäsukkahousut eli vajaa vaate.
Näyttävät hyvältä ehkä 1% väestöstä.
[/quote]
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/02/16/article-2560691-1B8C102600000578-896_634x892.jpg
http://earthlyfashion.com/wp-content/uploads/2014/05/Leggings.jpg
Ei niissä oo mitään vikaa, mekon ja hameen kanssa just hyvät. Tai sellaisen pitkän tunikan kanssa, joka peittää reippasti pepun. Mutta paljaaltaan pelkkinä housuina on toki hiiieman nolot, näyttää siltä ihan kuin ois unohtunut pukea jotain päälle kun lähti kotoa….mutta sinänsä ei oo kyllä ihme jos siinä tilanteessa saa miehiltä pitkiä katseita xD
No miten on, voinko pitää leggisänssejä ja ihan tiukkaa pelin yli tulevaa paitaa? Vai pitäisikö olla löysä yläosa?
Mä tykkään edelleen joistain leggingseistä, ihan trikoisistakin. Juuri pari päivää sitten ihastelin jonkun mustia ruusuleggingsejä. Toki monet leggingsit on hirveitä, esim. capripituiset ja vaaleat kalsarimaiset, ja trikoolegginsit lyhyen paidan kanssa ovat mauttomia varsinkin muhkeapeppuisilla.
En tosin itse käytä leggingsejä juuri koskaan, koska en omista mitään kivoja printtileggingsejä ja koska leggingsit on aika vaikea yhdistää niin, ettei näyttäisi muutaman vuoden takaisen muodin mukaan pukeutuneelta.
Ostin juuri elämäni ensimmäiset leggingsit (minulla on ikää jo aika paljon), Voguen 80 den, mustat. Kotiasuna pitkän tunikan kanssa aion käyttää, ei tulisi mieleenkään lähteä ihmisten ilmoille näillä. Mutta aika hiostavat ovat!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:38"]Niissä ei oo mitään vikaa kunhan ei pelkkinä housuina käytä.
[/quote]
Mä käytän pelkkinä housunsa enkä käytä alla mitään :)
Sukkahousut on liian kuumat mutta leggingsit ei? Hmm, jotenkin hankala uskoa..
Hehtaariperseille en suosittele, kuten itselleni, mutta hoikemmille siedettävät.
Ei ne näy läpi näy, mies katsoi läheltä. Ilmeisesti on jalat ja peppu niin kiinteät että näyttää hyvältä hyvälle. ;) menkää hoitoon, ei kukaan tiedä onko mulla jotkut hiihtarit vai kertokaa mammat mitkä ne oli 90 luvulla......