Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätevä luokan- tai aineenope, mikä on kk-palkkasi? (ov)

Vierailija
21.05.2014 |

Välillä aina välähtää ajatus siirtyä nykyisestä duunista koulumaailmaan. Olen pätevä luokanope ja vähän lisää opiskelemalla saisin myös aineenopen pätevyyden (joo, olen opiskellut todella kummallisen tutkinnon). Luokanopena toimiminen ei olisi ihan ykkösvaihtoehto, enemmän olisin kiinnostunut aineenopen hommista.

Palkkaus kiinnostaa. Minkälaista palkkaa pätevä luokanope tai aineenope saa? Kertoisitko kouluasteen (alakoulu/yläkoulu/lukio) ja työvuodet?

Ymmärrän kyllä, että paikkoja on vaikea saada ja työvuodet + ylitunnit vaikuttaa palkkaan, mutta tämä muutos on vasta ajatuksen tasolla. Minulla ei ole mitään käsitystä todellisesta palkkatasosta, se kun on varmasti muuta kuin taulukoiden peruspalkka. Av:lla käy kaikki, joten täältä varmaan saisin vähän osviittaa palkkatasosta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lisääkin olisi kiva lukea, mutta näistä saa jo jonkinlaisen kuvan. Lukioon tekisi tietenkin mieli (olisin sinne pätevä noiden ekassa viestissä mainitsemieni opintojen jälkeen), mutta se taitaa olla turha toivo. Erityisopetuspuolella riittäisi duunia, mutta se ei kiinnosta.

No, katsellaan. Työvuosia on vielä kymmeniä jäljellä, joten ehdin vaihtaa alaa vielä monta kertaa :) Ap.

Vierailija
22/28 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokkia puretaan lähivuosina 200 joten sieltä vapautuu erityisopettajia paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi yläkoulun aineenope. Palkka 15 vuoden ikälisillä ja hyvän miehen lisillä vähintään 3500. Tällä hetkellä 7 ylituntia joka tarkoittaa noin 4200 e kuussa palkkaa bruttona.

Vierailija
24/28 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavalmistunut lukion aineenopettaja, pari ylituntia ja jotain lisiä ryhmänohjauksesta ja erityisoppilaista. Brutto n. 3000e.

Vierailija
25/28 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion aineenope. Kaksi opetettavaa ainetta, keskimäärin 24h/vko plus ryhmänohjaus (=1 vkotunti "paperilla", ei siis käytännössä) syksyllä enemmän tunteja, jopa yli 30h/vko, mutta kun abit lähtee niin helpottaa, nyt keväällä 10h/vko. Koeviikot= 6 viikkoa opetusta ja 7-8 päivää koevalvontoja+arvosteluja ( jotka voi tehdä valvoessa) sit ne lomat..jää paljon aikaa perheelle ja itselle. Brutto 4300€ .Tiedän, että pitäis olla turpa kiinni, mutta..Unelma ammattini!!

Vierailija
26/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:01"]

Kaksoispätevyys nostaa palkkaa? Opettajilla on kyllä pullat hyvin uunissa muihin kuntatyöntekijöihin verrattuna. Kuinkakohan pitkään kestää ennen kuin etuja aletaan karsia, säästettävä kuitenkin on.

Esim. hoitoalalla työntekijällä voi olla vaikka kuinka monta tutkintoa tai erikoistumista ja palkka on aina sama. Lisäopinnot eivät nosta palkkaa.

[/quote]

Kaksoispätevyys tarkoittaa, että luokanopella on aineenopen pätevyys jossain peruskoulussa opetettavassa aineessa. Siitä alettiin maksaa palkanlisää siinä vaiheessa kun itse opiskelin opettajaksi, ajatuksena oli pienentää luokan- ja aineenopettajien välistä palkkaeroa. Se on mielestäni ihan oikeutettua, esim. jos vertaa alakoulun kielenopen ja luokanopen hommaa. Molempia olen tehnyt, molempiin olen pätevä, ja onneksi nykyisin saan suunnilleen saman palkan teinpä kumpaa työtä tahansa.

Muista lisäkoulutuksista ei palkanlisää saa.

Vierailija
27/28 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:01"]

Opettajilla on kyllä pullat hyvin uunissa muihin kuntatyöntekijöihin verrattuna.

[/quote]

Mutta kun sinä menet hoitajana paikkaamaan sairastunutta työntekijää, saat ihan oikean palkan niistä tunneista etkä kuitenkaan joudu tekemään kahta työtä samaan aikaan. Siis jos pestäviä periä on tavallisesti 20, niin sitten olisikin 40, koska tekisit oman työn päälle samaan aikaan vielä sen toisenkin työt. Ehei, sinä teet erikseen sen toisen duunit ja saat ylityökorvauksen. Opettajat taas joutuvat tuplaamaan työnsä, hoitamaan siis normaalin 20 asiakkaan sijasta yhtäkkiä 40, mutta palkka ei mitenkään tuplaannu. Siitä ei saa kuin kättenvoiteet.

Vierailija
28/28 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Oletko missä paikkakunnalla töissä?🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän