Ateistit, miten selitätte maailmankaikkeuden syntymisen?
Kysymys tuli otsikossa. Miten siis ateistit selitätte sen että tällainen maailmankaikkeus on syntynyt? Vai onko teillä asiasta vaihtelevia näkemyksiä? Elävä voi synnyttää elävää elämää, vai onko muitakin selityksiä?
ap
Kommentit (39)
En mitenkään. Kukaan meistä ei voi tietää miten tämä maailmankaikkeus on syntynyt. Vaikka sitä kuinka tutkittaisiin, se ei voi selvitä koskaan.
Selkeästi The Big Bang (The origin of the Big Bang theory), suorana jatkumona Darwinin teoriaan ja luomakunnan syntyyn. Evoluutio teoria. Googlaa loput itse.
Miten ateistit selitätte sen että pääsin irti huumeista Jeesuksen avulla, vuosien käytön jälkeen. Enkä kärsinyt mitään vieroitusoireita.
Ateistit koittakaapas mennä joskus seurakunnan kokoukseen, olkaa avoimin mielin. Yllätytte varmasti nimim. Ennen en uskonut nyt uskon!
Yksilöitä ollaan kaikki ja ihminen on aika hyvä aivopesemään itsensä. Uskonto on niille, jotka tarvitsevat jonkun joka ottaa vastuun heidän puolestaan.
Miten te uskovaiset selitätte jumalan synnyn?
Mä en koe olevani ateisti. Kuulun kirkkoon vaikken erityisesti usko. En silti missään nimessä ajattele niin, että joku tai jokin jumala olisi jollakin tapaa luonut meidät.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:09"]
Ateistit koittakaapas mennä joskus seurakunnan kokoukseen, olkaa avoimin mielin. Yllätytte varmasti nimim. Ennen en uskonut nyt uskon!
[/quote]
Kasvoin kiihkouskovaisten perheessä. Olen nähnyt sitä puolta ihan riittävästi. En koskaan samaistunut heihin. Uskovaisten kanssa ei voi olla oma itsensä kun raamattu/jumala milloin mikäkin tuomitsee sen. Aika paljon näkyi henkisesti epätasapainoisia ihmisiä. Nyt en ole missään yhteyksissä perheeseeni kun saan aina vain jeesus mainoksia.
En mitenkään, koska minulla ei ole mitään tarvetta selittää maailmankaikkeuden syntyä.
20, Jumala on olemassa, koska uskosi takia pääsit eroon huumeista? Hyvä että pääsit, mutta minkäänlaisena todisteena Jumalasta kokemuksestasi ei ole. Entä 31 lapsen palaminen hengiltä koulubussissa Kolumbiassa, entä sotien kauheudet, entä katoliset pedofiilipapit jne., jne.? Jos mikä tahansa jumala olisi olemassa, eiköhän Hän estäisi hirveydet.
Tässä ihmisen tyhmyyden huomaa. Te olette meemejä. Te ette ymmärrä tällaisesta asioista yhtään mitään ja siksi te toistatte henkilön X:n ajatuksia asiasta koska te koette henkilön X:n mukamas intellektuelliksi koska media on aivopessyt teidät luulemaan että henkilö X on älykäs tiedemies, joten te haluatte samaistua tämän henkilön X:n ajatuksiin koska te tunnette sitten olevanne mukamas piirua verran älykkäämpi ihminen ymmärtämättä kuitenkaan asiasta paskan vertaa mutta se mikä tässä on oikeasti ratkiriemukasta on että tuo henkilö X on todellisuudessa väärässä ja oman uransa ja uskottavuudensa kannalta hän ei voi myöntää olevansa väärässä ja hän "uskoo" olevansa oikeassa vaikka hän on todellisuudessa väärässä ja av:n mammojen kaltaiset kana-aivot uskovat että henkilö X on oikeassa ja asiasta päinvastaista mieltä olevat henkilöt ovat naurettavia heidän silmissään vaikka te kana-aivot olette naurettavia ja universumi nauraa teille... Hahhahh hhahahhh hhaaa!!!
En mitenkään, koska hyväksyn sen tosiasian, että ihmisen rajalliset kyvyt eivät riitä kaikkien maailmankaikkeuden salaisuuksien selvittämiseen. Ei lähellekään. Toki olen tutustunut erinäisiin teorioihin, mutta mitään niistä ei voida koskaan vedenpitävästi todistaa oikeaksi, koska emme olleet paikalla. Tämä on ihan OK, eikä vaivaa minua mitenkään. Sitä en ymmärrä, miksi uskovaisille epätietoisuus on niin pelottavaa, että sitä täytyy vältellä uskomalla satuihin. Miksi ihmisen pitäisi tietää kaikki kaikesta? Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista, ja mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän tajuaa tietävänsä. Se on oikeasti viisauden mitta, että hyväksyy vajavaisuutensa. Vain hullut taistelevat tuulimyllyjä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 17:09"]Ateistit koittakaapas mennä joskus seurakunnan kokoukseen, olkaa avoimin mielin. Yllätytte varmasti nimim. Ennen en uskonut nyt uskon!
[/quote]
Olin siellä jo monta vuotta. Sitten luin muutakin kuin raamattua ja opiskelin lisää, tutustuin historiaan, psykologiaan ja muihin maailmanuskontoihin ja pikkuhiljaa huomasin, mitä aivopesua uskonnot oikein ovatkaan.
Siinä mammoille alan tekstiä, jossa tutkijat tiedostavat sen asian, että tämä tietoisuus, jota kutsumme maailmankaikkeudeksi voi hyvinkin olla luotu simulointijärjestelmä jossa on tarkat matemaattiset lainalaisuudet jonka varassa maailmankaikkeus toimii ja se ei siten ole voinut syntyä sattumalta koska entropia lisääntyy ajan funktiona.
Yet for a moment, let us imagine that this alternative
Matrix-style world contains some theoretical physicists,
and that one of them asks, “How could we discover
whether we live inside a Matrix?”. One answer might
be “Try to detect the presence of codes in the laws that
describe physics.” I leave it to you to decide whether
Wigner’s warning should be applied to the theoretical
physicists living in the Matrix – and to us.
http://www.onbeing.org/sites/onbeing.org/files/gates-symbolsofpower.pdf
En osaa selittää maailmankaikkeuden syntyä ja en tajua edes sitä, että nyt tiedossa oleva kauimmainen galaxi maasta nähden on noin 13.3 biljoonan valovuoden päässä maasta. Se muodostui n. 420 miljoonan vuoden jälkeen siitä, kun Big Bang tapahtui.
Olen ateisti ja aivoni ei voi käsitellä noita asioita.
Miten uskovaisen aivot selittävät tämän kaiken?
ps. ei tainnut tuo luominen tapahtua 7 vrk:ssa?
Mitä Jumala teki ennenkuin päätti keksiä luoda maan? Mistä Jumala tuli? Kuka loi Jumalan? Miksi Jumala keksi synnin ja miksi hän jakoi itsensä myös pyhäksi hengeksi ja Jeesukseksi? Eikö Jumala muka arvannut, että Eeva ja Aatami menee syömään pahasta puusta? Miksi se paha puu oli paratiisissä? Sehän oli ansa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:25"]Kysymys tuli otsikossa. Miten siis ateistit selitätte sen että tällainen maailmankaikkeus on syntynyt? Vai onko teillä asiasta vaihtelevia näkemyksiä? Elävä voi synnyttää elävää elämää, vai onko muitakin selityksiä?
ap
[/quote]
miten selität että kaikki tietävä kaiken osaava jumala on syntynyt?
En ole ateisti, vaan agnostikko. Kuitenkin monen mielestä olen ateisti, joten voin kai vastata.
Ensinnäkin, hyväksyn sen, etten voi ehkä tietää kaikkea. En minä tiedä, kuinka maailmankaikkeus on syntynyt tai onko se edes syntynyt. Sitä voi vain arvailla.
Voi olla, että joku loi sen. Joko Jumala tai sitten joku älykäs, muttei kuitenkaan mikään jumala.
Ehkä se syntyi alkuräjähdyksessä. Fysiikka menee vähän yli hilseen mulla, mutta onhan siellä jo nyt kaikenlaista teoriaa ynnä muuta.
Ehkä joku jumala loi sen alkuräjähdyksen.
Tai ehkä maailmankaikkeus vain on, kuten Jumalakin vain on.
Olen miettinyt, että jos olisin itse Jumala, varmaankin tietäisin onko noissa jutuissa perää. Muussa tapauksessa en voi tietää.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 16:56"]
Miten ateistit selitätte rukousvastaukset? Tai profetiat
[/quote]
Ensin pitäisi osoittaa, että rukouksiin on todella vaatattu.