Suomessa anti-histamiinit haistapaska tavaraa...
Mikä piru se on tässä maassa että kaikki on kiellettyä jopa Benadryl, Medidryl, Fenistil lähinnä siis 1.sukupolv antihistamiinit, ja JOTKA OIKEASTI AUTTOI?!?! diphenhydramiini, tripodliini, dimendinoni tabletit, ja voiteet.
Itselläni on jokakesäinen vaiva kun ei itikan, nokkosen pistoihin auta kuin nuo, ja niitä pitää ESPANJASTA asti TUODA, kun on Suomessa viimeksi myyty 60-70 luvuilla.
Kyllä se on perkele että jos on pienikin vaara että joku väsyttää, rauhoittaa, ja tai pistää pään viinan kanssa sekaisin.Niin se on HETI KIELLETTY, JA OIKEASTI TARVITSEVAT SAAVAT KÄRSIÄ!!! POTUTTAA!!!
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:57"]
Ootko kokeillut Ataraxia?
[/quote] Kiitos kun muistutit en olekaan 15-vuoteen hydroksitsiiniä Ataraxia käyttänytkään, oli unhoon vaipunut, pitääkin jälleentutustua jos auttaisi.Lääkäriltä luulis saavan reseptin, ja on kumma etteivät ole nykyään minulle sitä suositelleet vaikka olen heille aina jokakesäistä vaivaani valitellut.
Äitini valittaa samasta asiasta, ja hänellä on nyt Atarax. Mutta lääkäri sanoi hänelle että "Ataraxia ei saa sitten kauaa käyttää koska voi vaikuttaa sydämen toimintaan". Että kiva juttu :D äitini nyt vielä käyttää ja pumppu toimii, mutta kohta kait lopettaa tuon kommentin takia. Mitään lisätietoja asiasta lääkäri ei kertonut, sanoi vaan tuon lausahduksen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:57"]
Äitini valittaa samasta asiasta, ja hänellä on nyt Atarax. Mutta lääkäri sanoi hänelle että "Ataraxia ei saa sitten kauaa käyttää koska voi vaikuttaa sydämen toimintaan". Että kiva juttu :D äitini nyt vielä käyttää ja pumppu toimii, mutta kohta kait lopettaa tuon kommentin takia. Mitään lisätietoja asiasta lääkäri ei kertonut, sanoi vaan tuon lausahduksen.
[/quote]
Mitäh? Mä oon käyttänyt Ataraxia joka päivä kaksi vuotta eikä kukaan oo sanonut mitään. Onko sun äidillä kenties ennestään jotain sydänongelmia?
-2
Täh, Benadryl on kielletty? Millä te sitten nukutatte lapsenne pitkien matkojen ajaksi?
Mitähän Benadryliä ap yarkoittaa, kun sen nimistä on suomessa saatavilla kyllä...
Jaa kyllä mulla vaan tuota Benadrylii on... Lääkäri kirjoitti reseptin keväällä, kun poskiontelotulehduskierre ei katkennut millään ja allergiasta johtuvaa oli...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 20:02"]
Mitähän Benadryliä ap yarkoittaa, kun sen nimistä on suomessa saatavilla kyllä...
[/quote]Luulen että ap tarkoittaa tuota Ison-maailman Benadryliä jossa on vaikuttavana aineena diphenhydramiini, joka on 1.sukupol antihistamaani. antikolierginen, rauhoittava, ja väsyttävä lääke.Meillä täällä suomessa Benadrylissä on vaikuttavana aineena akrivastiini joka taas on 2.sukupolv antihistamiineja, ja ei ole läheskään niin tehokas...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:57"]
[/quote]
Mitäh? Mä oon käyttänyt Ataraxia joka päivä kaksi vuotta eikä kukaan oo sanonut mitään. Onko sun äidillä kenties ennestään jotain sydänongelmia?
-2
[/quote]
Niimpä, ei mun äitillekään ennen ole kukaan kertonut :D ja hän on siis käyttänyt ehkä vuoden. Hän on terve kuin pukki (paitsi paha atooppinen iho ja ihottumat) ja sydän huippukunnossa, hän urheilee hirmupaljon ja syö terveellisesti ja on hoikka. Siksi ihmeteltiinkin tätä, koska ei ole mitään sydänongelmia (koko suvussakaan), että kait se atarax sitten niitä aiheuttaa tai voi aiheuttaa jos käyttää jonkun aikaa kun lääkäri noin sanoi :/ mutta ehkä voit kysyä ens kerralla kun sulla on lääkäri, koska oli aika ihmejuttu tämä kommentti :D
No onpa kiva hinkua ja itkeä tainnoksiin kaatavaa antihistamiinia itselleen. Ne on pahaa myrkkyä!
Niin ap ehkäpä tuon sydänriskin takia eivät ole ataraxia enää suositelleet...
jep ap vissiin tarkoitti uk, jenkki, suomen 60-70 luvun versiota jossa oli vaikuttavana aineena diphenhydramiini.Tuo nykyinen Benadryl 8mg sisältää akrivastiinia 2.sukupolv antihistamiinia, ja jota samaa on myös Duactissa.Mitä itsekin olen kokeillut niin tuo alkuperäinen on kyllä vieläkin ylivertainen kutinan hoidossa, ja johon toki käy myös Ataraxi.
Niin tiedän että on myrkkyä, no ei liene paha jos kesän ajan tarvittaessa käyttäisin.Minulla ei ole sydänongelmia, väsyttävä vaikutus haihtuu parissa pvässä...Se nyt vaan on että olen yliherkkä, olenhan minä kaikkea kokeillut mutta kun ei toimi nuo uudet! Haluaisin vain nauttia kesästäni ilman 24h kutinaa, onko se liikaa vaadittu? On myöskin tutkittu että kutina ei muista sairauksista johdu.
Kutinatonta, aurinkoista, ja mukavaa kesää! T. ketjun aloittanut ap :)
Suomessa voisi vapauttaa myyntiin ainakin Litalginin ja pahoinvointilääkkeet! Sappivaivainen kansa, perkele.
Okei, ymmärrän, ap! Suo siellä (tehokkaiden haitat) vetelä täällä (vähähaittaiset ei tehoa :/ )
Täh, Benadryl on kielletty? Millä te sitten nukutatte lapsenne pitkien matkojen ajaksi?
[/quote]
Diapamilla? Kyllä lasten tehon sh:t tekee niin, eikös teekin?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 20:51"]
[/quote]
Diapamilla? Kyllä lasten tehon sh:t tekee niin, eikös teekin?
[/quote]
En tosiaankaan antaisi bentsoja pienelle lapselle mutta antihistamiinia voisin hyvinkin antaa.
Ootko kokeillut Ataraxia?