”Elämä on kärsimystä” – Buddha
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Buddhat ovat silloin tällöin väärässä.
Buddha on osittain oikeassa.
Elämä on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buddha on osittain oikeassa.
Ei silloin kun hakkaa bambukepillä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla melko nuori vielä?
Valkenee kyllä ajan mittaan.
Kärsimys lakkaa kun elämänjano lakkaa.
Toi on hyvä lähtökohta. Sitten jos joskus elämä ei olekaan kärsimystä, sitä on iloisesti hämmästynyt.
Oma elämäni on ollut paikoitellen kärsimystä. Monella muullakin on ollut. On monia, jotka kokevat elämän pääsääntöisesti onnelliseksi. Kukaan ei ole oikeassa eikä väärässä.
Kärsimystähän se on. Kun lopetat haluamisen, vapaudut.
Mun kärsimys ainakin lisääntyy joka kerta kun joku jauhaa turhuuksia mistä tahansa uskonnosta.
Vanhemmiten muuttuu pelkäksi kärsimyksesksi...mitään järkeä
Raamatussa taas kerrotaan jotenkin, että Jumaka antoi ainoan Poikansa jotta saamme syntimme pois eikä kukaan joutuisi kadotukseen tmv.
Raamattu kuitenkin tavallaan kertoo, että hänen Poikansa on ns. Kärsinyt meidän kaikkien kärsimykset, jotka meidän pitäisi itse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa taas kerrotaan jotenkin, että Jumaka antoi ainoan Poikansa jotta saamme syntimme pois eikä kukaan joutuisi kadotukseen tmv.
Raamattu kuitenkin tavallaan kertoo, että hänen Poikansa on ns. Kärsinyt meidän kaikkien kärsimykset, jotka meidän pitäisi itse kärsiä.
No katso ympärillesi.
Veikö se ne kaikki pois?
Juu. Kärsimys johtuu elämänjanosta. Kärsimys loppuu, kun elämänjano sammuu.
Omanlaisensa päättelyketju tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä helekutin synnit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kuitenkin tavallaan kertoo, että hänen Poikansa on ns. Kärsinyt meidän kaikkien kärsimykset, jotka meidän pitäisi itse kärsiä.Mitkä helekutin synnit?
Karma; sama asia, eri nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kuitenkin tavallaan kertoo, että hänen Poikansa on ns. Kärsinyt meidän kaikkien kärsimykset, jotka meidän pitäisi itse kärsiä.No katso ympärillesi.
Veikö se ne kaikki pois?
Jeesus lunasti vain syntimme. Jumala ei erityisemmin ole kiinnostunut meistä vaan ilmoitti että on antanut meille nyt anteeksi kaikki ne loukkaukset häntä kohtaan. Ihmisten väliset asiat sitä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kuitenkin tavallaan kertoo, että hänen Poikansa on ns. Kärsinyt meidän kaikkien kärsimykset, jotka meidän pitäisi itse kärsiä.Mitkä helekutin synnit?
Karma; sama asia, eri nimi.
Karmaa ei ole olemassakaan
Minä turrutan elämänjanoani täällä av:lla. Unohtuu elämä ja kaikki. Ei elämää - ei kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Kärsimystähän se on. Kun lopetat haluamisen, vapaudut.
Eli jäädä sängyn pohjalle makaamaan ja tuijottamaan seinää/ kattoa.