Haluaisin ottaa koiran, mutta olen työtön ja toimeentulotuella...Onnistuuko?
toimeentulotuki on se 500e kuussa, vuokra maksetaan minulle ensin.
Ajattelin saksanpaimenkoiraa...Onko joku muu ottanut koiran työttömänä?
Kommentit (149)
Älä ota koiraa. Et selviä sen kanssa noilla tuloilla. Eläinlääkärikulut tulevat yleensä yllättäen ja ovat tosi isoja.
Netissä on nykyään vaikka mitä koiranhoitosivuja tai -appeja. Ilmottaudu sellaiseen koiranhoitajaksi. Voit saada sieltä jopa vakituisen koirakaverin, jonka kuluista vastaa joku muu.
Miksi työttömällä ei olisi varaa maksaa eläinlääkäri laskuja? Olen pitkäaikaistyötön ja aina olen pystynyt maksamaan laskut heti, ovat olleet 200-500e. Hevosia 3 ja 2 isoa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömällä ei olisi varaa maksaa eläinlääkäri laskuja? Olen pitkäaikaistyötön ja aina olen pystynyt maksamaan laskut heti, ovat olleet 200-500e. Hevosia 3 ja 2 isoa koiraa.
Eihän se työttömyys siihen mitään vaikutakaan, mutta ap kertoo olevansa toimeentulotuella. Sit on kyllä jo minunkin mielestäni jotain vikaa toimeentulotuen perusteissa, jos sillä pystyy ylläpitämään kolme hevosta ja kaksi isoa koiraa.
Minullakin on ollut koira työttömänä ja kotiäitinä jne. pienituloisena. Puolison kanssa yhteinen, ja kyllähän ne kulut aika pitkälle puolison tuloista maksettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se työttömyys siihen mitään vaikutakaan, mutta ap kertoo olevansa toimeentulotuella. Sit on kyllä jo minunkin mielestäni jotain vikaa toimeentulotuen perusteissa, jos sillä pystyy ylläpitämään kolme hevosta ja kaksi isoa koiraa.
Minullakin on ollut koira työttömänä ja kotiäitinä jne. pienituloisena. Puolison kanssa yhteinen, ja kyllähän ne kulut aika pitkälle puolison tuloista maksettiin.
No minä en edes saa toimeentulotukea, vain työttömyysrahaa.
Niin, eli oletettavasti sinulla on rahaa käytössäsi enemmän kuin toimeentulotuen varassa olevalla työttömällä. Jos kerran et ole toimeentulotukeen oikeutettu.
Mun käsitykseni toimeentulotuesta on, että se on sen verran pieni, ettei siitä ihan hirveän montaa satasta ole varaa laittaa muuhun kuin välittömästi tarpeellisiin asioihin. Toki en ole itse koskaan ollut toimeentulotuen varassa, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää kavereiden kertomana.
Helposti, meidän koira syö kotiruokaa,rokottaa ja madottaa se on siinä
Älä ota koiraa. Varasi eivät riitä siihen elämäntilanteessasi.
Sinulla ei ole varaa hoitaa mm. Eläinlääkärikustannuksia, jotka voivat mahdollisesti lonkkavikaisella saksanpaimenkoiralla nousta tähtitieteellisiksi.
Ja tt-tuki ei kustanna eläinlääkärikäyntejä.
Kissa on helpompi "hävittää" jos tulee ongelmia.
Kissan eläinlääkäri kulut maksaa kanssa