Onko röyhelöinen ja runsas sisustus
Kommentit (8)
En tiedä onko se merkki mistään, mutta itse en tykkää että joka paikka on topattu täyteen tavaraa. Yäk.
Minäkään en menisi mistään merkeistä sanomaan mitään, mutta liika roina ja röyhelöt eivät ainakaan kaunista kotia ja en usko, että roinissa kenenkään silmä voisi levätä ja mieli rauhoittua.
Mulle tulee asuntonäytöissä röyhelöistä mieleen, että tässä asuu varmaan joku vanha ihminen ja yleensä olen ollut oikeassa.
Minusta persoonallinen sisustus on aina tavallaan hienoa, esim. joku vaaleilla ruusukuvioilla sisustettu rimpsutyylinen tai vaikka värikäs ja täynnä kirjoja, patsaita, romua oleva boheemi sisustus..eivätkä kerro välttämättä yhteiskuntaluokasta kuin tyylitajusta :) Eli olen nähnyt esim. pöntön päällä karvamaton ja seinillä pastellisävyisiä öljyvärimaalauksia akateemisten älykköjen kodissa, ja unikon ylikäyttöä PhD:n kodissa.
Mullekin tulee mieleen lähinnä mummomaisuus...
Yhden tuntemani tohtorin asunto on kuin pikkutytön huone. Kaikki on vaaleanpunaista tai violettia ja sekalaiset posliiniesinekokoelmat täyttävät kaikki tasot :)
En ole huomannut, että sisustusmaku korreloisi hirveästi minkään muiden ominaisuuksien kanssa, yllätyksiä sattuu. Lähinnä tosi köyhillä harvoin on mahdollisuutta semmoisiin asuntoihin, joita olemattomalla rahalla saisi sisustettua kovin tyylikkäästi. Ei paskassa kunnossa olevasta hämärästä ja asukasmäärään ja näiden välttämättömän tavaran määrään nähden liian ahtaasta neukkukuutiosta saa lahjoitus- ja kierrätyshuonekaluilla kovin kivaa, vaikka olisi miten silmää. Toisinpäin tää ei kyllä toimi, rikkailla voi olla rumia asuntoja, jos estetiikka ei vaan kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:06"]
Yhden tuntemani tohtorin asunto on kuin pikkutytön huone. Kaikki on vaaleanpunaista tai violettia ja sekalaiset posliiniesinekokoelmat täyttävät kaikki tasot :)
En ole huomannut, että sisustusmaku korreloisi hirveästi minkään muiden ominaisuuksien kanssa, yllätyksiä sattuu. Lähinnä tosi köyhillä harvoin on mahdollisuutta semmoisiin asuntoihin, joita olemattomalla rahalla saisi sisustettua kovin tyylikkäästi. Ei paskassa kunnossa olevasta hämärästä ja asukasmäärään ja näiden välttämättömän tavaran määrään nähden liian ahtaasta neukkukuutiosta saa lahjoitus- ja kierrätyshuonekaluilla kovin kivaa, vaikka olisi miten silmää. Toisinpäin tää ei kyllä toimi, rikkailla voi olla rumia asuntoja, jos estetiikka ei vaan kiinnosta.
[/quote]
Etkö ole kuullut kierrätyksestä, luovuudesta ja uusiokäytöstä? Tarvikkeita, maaleja jne, joilla voi tuunata kamoja, voi köyhäkin saada edullisesti.
Vai onko sellainen sallittua vain rikkaille, joilla on lähtökohtaisesti rahaa ja ilmeisesti myös tyylitajua?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 22:06"]
[/quote]
Etkö ole kuullut kierrätyksestä, luovuudesta ja uusiokäytöstä? Tarvikkeita, maaleja jne, joilla voi tuunata kamoja, voi köyhäkin saada edullisesti.
Vai onko sellainen sallittua vain rikkaille, joilla on lähtökohtaisesti rahaa ja ilmeisesti myös tyylitajua?
[/quote]
Maalit ovat oikeasti aika kalliita ja jos asuu ahtaasti, huonekalujen tuunaaminen on myös hankalaa kun siihen ei ole tiloja. Kierrätyslöytöjen tekemistä haittaa myös se, että autottomana kuljetuksen järjestäminen moninkertaistaa niiden hinnan. Lisäksi kaikki tuntemani oikeasti köyhät ihmiset asuvat sen näköisissä asunnoissa, että ei niistä millään pikkurahan tuunailulla saa kivan näköisiä.
Oon itse kierrätyssisustaja ja nykyinen asunto näyttää tosi kivalta, mut kyllä siihen on tuunauksesta ja käytetyn suosimisesta huolimatta mennyt rahaa aivan eri tavalla kuin mitä esim. opiskelijasolussa asuessani pystyin käyttämään sisustamiseen. Varmaan halvemmalla olen päässyt kuin suurin osa muista keskituloisista samankokoisessa asuvista, mutta ei ne maalit, työkalut tai ennenkaikkea raameiltaan viihtyisä, valoisa asunto laminaattilattialla (tupakanpolttaman muovimaton sijaan) ja hyväkuntoisilla pinnoilla (nuhraantuneiden ja pinttyneen likaisten vauvankakanväristen kaapinovien sijaan) ole ilmaiseksi tulleet, vaikka monesta huonekalusta en ole joutunutkaan mitään maksamaan (kummasti nekin kuitenkin pääsevät ihan toisella lailla oikeuksiinsa jo tyhjänäkin nätissä asunnossa kuin siellä neukkukuutiossa). Ei mulla oikeasti köyhinä vuosinani olisi ollut mitään mahdollisuutta tähän millään luovuuden käytölläkään.
up