Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin maalle asumaan?

Vierailija
20.05.2014 |

Haluaisin mielipiteitä ja kokemuksia naisilta jotka asuvat yksin maalla. Olen alle 30 -vuotias lapseton sinkkunainen ja haluaisin asua maalla. Onko siinä mitään järkeä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt ihan jotain maalaistaloa tai johonkin peltojen tai metsän keskelle rakennettua omakotitaloa? Vai kerros-, rivi- tai omakotitaloasumista jossain kirkonkylässä?

Vierailija
2/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivariakin toki olen ajatellut mutta esim. pk seudulla ovat harvassa ja kalliita. Että ennemmin haaveissa olisi pieni omakotitalo, "mummonmökki". Olen kyllä maalta kotoisin mutta olen miettinyt että miten sitä pärjäisi jos muuttaisi takaisin kotipaikkakunnalle päin. Siellä toki asuisi esim. veljeni, jolta saisi apua jos omat taidot ei joihinkin remppajuttuihin tms. riitä. Mutta uskaltaako sitä lähteä, jos ei saa yhtään uusia kavereita? Eläimet ovat minulle tärkeitä ja kerrostaloasuntoon en niitä pysty hankkimaan niin paljon kuin haluaisin. Ensi kerran tämä ajatus tuli mieleeni viime kesänä ja nyt sitten kelien lämmetessä tuli sama kaipuu. Pikkasen hullulle tämä kuulostaa kyllä omiinkin korviini, varsinkin kun kaupungissakin hyvin viihdyn..

-Ap

Vierailija
4/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivariakin toki olen ajatellut mutta esim. pk seudulla ovat harvassa ja kalliita. Että ennemmin haaveissa olisi pieni omakotitalo, "mummonmökki". Olen kyllä maalta kotoisin mutta olen miettinyt että miten sitä pärjäisi jos muuttaisi takaisin kotipaikkakunnalle päin. Siellä toki asuisi esim. veljeni, jolta saisi apua jos omat taidot ei joihinkin remppajuttuihin tms. riitä. Mutta uskaltaako sitä lähteä, jos ei saa yhtään uusia kavereita? Eläimet ovat minulle tärkeitä ja kerrostaloasuntoon en niitä pysty hankkimaan niin paljon kuin haluaisin. Ensi kerran tämä ajatus tuli mieleeni viime kesänä ja nyt sitten kelien lämmetessä tuli sama kaipuu. Pikkasen hullulle tämä kuulostaa kyllä omiinkin korviini, varsinkin kun kaupungissakin hyvin viihdyn..

-Ap

Vierailija
5/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallakin voi tosiaan asua kovin monenlaisissa paikoissa. Itse en voisi kuvitella muuttavani yksin jonnekin korpeen ilman naapureita, mutta jokin kylämäinen miljöö voisi mennä. Kannattaisiko ensin vuokrata ja kokeilla asumista? Ettet heti suoralta kädeltä osta mökkiä, jota et sitten välttämättä saa helpolla myytyä. 

Vierailija
6/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama haave :) Oma mummonmökki olisi ihana ja muutankin sellaiseen, kunhan asetun aloilleni. Kun muutat, menet vaan rohkeasti kyläyhteisöön mukaan ja tutustut ihmisiin sekä naapureihin, sieltä sitä apuakin sitten löytyy jos johonkin tarvitset. Toki kannattaa hankkia sellainen mökki, jossa on mukavuuksia omien taitojesi ja tarpeidesi mukaisesti, kauhean monimutkaisia remontteja en sinuna ottaisi. Veljesi onkin jo siellä, niin sinuna nostaisin kytkintä ja toteuttaisin unelman!

Vierailija
7/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan tänä kesänä. Ostin mökin keskeltä ei mitään ja sinne suunta. Olen haaveillut maalla asumisesta ja eläinlaumasta jo vuosia, mutta aina on pupu mennyt pöksyyn. Nyt ikää on vähän päälle 40 ja kun vielä toivottavasti terveitä vuosia on, unelma on pakko toteuttaa nyt kun vielä ehtii ja pystyy. Ja ihan yksin siis muutan, ei ole miestä, eikä lapsia. 

Ei aavistustakaan miten tulen pärjäämään, mutta kaipa siellä on ennenkin selvitty. 

Vierailija
8/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos vuokraisit talon maalta näin ensialkuun? Vuoden päästä, kesän kauneuden ja talven vittumaisuuden kokeneena voisit tehdä päätöksen faktoihin perustuen.

Pääsisit kuitenkin maalle jo heti kun sopivan paikan vaan löydät.

Vierailija
9/9 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vuokraamista ajattelinkin. Kiitos kannustuksesta! Hieno että (nro 8) uskallat toteuttaa haaveesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi