Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt työhöni!Mikä on sopiva työmatka mielestäsi?

Vierailija
20.05.2014 |

Olisi mielenkiintoisia työpaikkoja 60-85 km päässä kotoa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli yhtenä talvena työmatka yli 400km.

Vierailija
2/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, varmasti asuit siellä paikkakunnalla....mä ajattelin, että voisin ajaa pari tuntia päivässä työmatkaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 km oli mulla ennen lapsia. Huonolla ilmalla se oli ihan tuskaa, ja jos nyt pitäisi ehtiä päiväkotiviennit sun muut, niin jaksaminen ois koetuksella. Mutta siinä ehti myös irrottautua työasioista kotiin ajellessa. Aamuisin tein äänenavauksen ja viime hetken suunnitelmia. Eli pääasiassa ihan ok.

Vierailija
4/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Varmasti silloin oli raskasta, nyt mun ei kans tarvitsisi huolehtia kuin itseni, lapset lähtee ja tulee omin toimin.  ap

Vierailija
5/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulis varmaan lähdettyä sieltä työpaikalta helpommin pois, nykyään saatan notkua siellä kuuteen asti illalla, kun koti vieressä. ap

Vierailija
6/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 82km/suunta, tunti suuntaansa kesällä ja tunti 15 min. Talvella. Raskasta nyt, kun pieni lapsi, aikasemmin iha jees. Vaikka hintavaahan se on.

Vierailija
7/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee julkisilla 1,5-2h suuntaansa. En jaksa pidempään, joten ajan kortin ja tossa tunnin pintaan on kohtuullinen matka mielestäni.

Vierailija
8/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työ kelpaa? Haluaisit tietysti elää sossunpummina!!

Vierailija
9/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden töissä 70 kilometrin päässä kotoa. Julkisilla meni 1,5-2h suuntaansa. Tuon vuoden jälkeen olin niin loppu, että meni monta kuukautta "toipua". Mulle ei sopinut se, että työ vei noin ison osan päivästä. En jaksanut illalla kotona enää tehdä mitään, edes siivota. Mulla oli ehkä jotain uupumusta tai masennusta tuolloin, ehkä siksikin oli niin rankkaa. Eli voi sopia joillekin, mutta kaikille ei. Asiaa kannattaa miettiä tarkkaan.

Vierailija
10/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vajaa 400 km. Julkisia ei kulje mitenkään järkevästi, olisi perjantaina yömyöhään kotona ja sunnuntaina pitäisi lähteä aamupäivällä ja matkaa tulisi julkisilla varmaan 800 km. 

Vierailija
11/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:26"]

Eikö työ kelpaa? Haluaisit tietysti elää sossunpummina!!

[/quote]

Olen tehnyt jo 25 vuotta putkeen, opiskelujen ohessakin jo kokopäiväisesti aikoinaan. Olen siis suunnittelemassa työpaikan vaihtoa, nyt yli 15 vuotta samaa, erittäin raskasta työtä. ap

Vierailija
12/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 20:17"]

Ja tulis varmaan lähdettyä sieltä työpaikalta helpommin pois, nykyään saatan notkua siellä kuuteen asti illalla, kun koti vieressä. ap

[/quote]

Tuota tuota... Mitä jos lopettaisit sen notkumisen aluksi? Jos sulla on nyt plussatunteja, otat niillä nyt myös vapaata, lähdet etukäteen vaikka. Jos oot vaihtamassa työpaikkaa, et niitä takaisin saa muutenkaan eli hyvä pidellä nyt pois. Jos hommat ei tuu tehtyä säännöllisesti työpäivän aikan, sanot pomolle että työaika ei riitä, pitää keksiä joku uusi tapa jakaa töitä. Jos jotain inisee sanot suoraan että olet tehnyt nyt liikaa ylitöitä ja pelkäät burn outtia, ei se sun terveyttä uskalla riskeerata. Olisi ehkä tälleen vähemmän raskasta vanhassakin työssä. Musta 80 km työmatka ei ole paha.

Vierailija
13/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti! Työni on siis sellaista, että ei tule koskaan ns. "valmiiksi", eli aina on tekemättömiä töitä ja niitä on helppo tehdä kotona tai jäädä töihin talkoilemaan. Mulla on lievää työuupumista ja vakavan uupumuksen vaara, jos en vähennä töitä. Sen jälkeen, kun sain asian työpaikalla sanottua ääneen, työmäärä LISÄÄNTYI ratkaisevasti. Siitä olen saanut lisää vettä myllyyn etsiä uutta työtä. Nyt olisi mielenkiintoinen työpaikka 65 km päässä, se ei olis paha. ap