Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai teilläkin peitetään webbikamera?

Vierailija
20.05.2014 |

http://m.iltalehti.fi/digi/2014052018318636_du.shtml

Uutinen kertoo, kuinka haittaohjelman avulla ihmisten koneille murtauduttu ja päästy käsiksi kaikkiin tiedostoihin. Ihmisiä on kiristetty alastonkuvilla ja tiedostojen julkaisulla.

Tämä taas minun, pesunkestävän tietokonenörtin viesti: Monet virusturvat eivät suojele haittaohjelmilta. Monet virusturvat eivät myöskään eliminioi virusta, vaan ilmoittavan jonkun epäilyttävän ilmaantuneen koneen sisuksiin.

Monet painelevat huolimattomasti koneen ruudulle ilmaantuvia laatikoita. Laatikossa voi olla epäilyttävää koodikieltä ja kaiken moisia " salli" ja "estä" painikkeita. Sitten kohautetaan olkia, painetaan "estä" ja jatketaan elämää, kuten tähänkin asti. Samalla olet onnellisen tietämätön, että jollain jossain on koneesi kaikki tiedostot käytettävissään ja web kamerastasi joku seuraa liikkeitäsi, näppäimistöllä näppäilemäsi asiat, tunnusluvut, yksityisviestit ym valuvat vieraille tahoille ja pahimmillaan rikollinen lopulta kiristää kaikella, mitä löytää.

Ikävää, mutta totta. Pahimmassa vaarassa ovat nämä, jotka vitsailevat toisille foliohatuista. He epäilevät vähiten, heidän seläntakanaan on helpointa toimia.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa :(

Vierailija
2/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin veikkaan, että ketään ei kiinnosta kun mä makaan sohvalla ja selaan nettiä. Ikinä en alasti pyöri läppärin ympärillä joten ihan sama. 

Mitään tavallisia perhekuvia kummempaakaan mulla ei koneella ole. Jos joku alkaa jostain harvinaisesta selfiestä uhkailemaan niin siitä vaan vapaasti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Nyppäsee verkkojohdon irti läppäristä*

Hähhäh hää, siitäs saitte!

Vierailija
4/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt verkkopankin tunnukset joku saisikin niin se verkkopankkien käyttämä salasanataulukko ei ole heidän saatavillaan. Siksihän sellaisia on joka pankilla, eivät voi siis tehdä mitään..

Vierailija
5/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:34"]Mä jotenkin veikkaan, että ketään ei kiinnosta kun mä makaan sohvalla ja selaan nettiä. Ikinä en alasti pyöri läppärin ympärillä joten ihan sama. 

Mitään tavallisia perhekuvia kummempaakaan mulla ei koneella ole. Jos joku alkaa jostain harvinaisesta selfiestä uhkailemaan niin siitä vaan vapaasti. :D

[/quote] Entäs sähköpostit tai tunnusluvut? Salasanat ym? Tai jos uhkailis kuvien perusteella tietävänsä olinpaikkasi ja vaatis rahaa tai muuten? Toivottavasti sulle ei ikinä kävis näin, mutta tuommoset haittaohjelmat mahdollistaa sen.

Vierailija
6/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:34"]Mä jotenkin veikkaan, että ketään ei kiinnosta kun mä makaan sohvalla ja selaan nettiä. Ikinä en alasti pyöri läppärin ympärillä joten ihan sama. 

[/quote] Entäs sähköpostit tai tunnusluvut? Salasanat ym? Tai jos uhkailis kuvien perusteella tietävänsä olinpaikkasi ja vaatis rahaa tai muuten? Toivottavasti sulle ei ikinä kävis näin, mutta tuommoset haittaohjelmat mahdollistaa sen.

[/quote]

Tunnuksilla ei tee mitään raskauttavaa, oikeasti. Mä olen todella tylsä persoona. :D 

Jos joku ylipäätään uhkaisi minua tuolla tavalla, ottaisin poliisiin yhteyttä. 

Vierailija
7/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meillä jos joku saa alastonkuvia minusta niin antaa mennä. Saa jopa kiristää niillä ihan miten tahtoo. Tuskin läski kroppani ketään 'siinä mielessä' kiinnostaa.

Ja toisekseen, aika kova hakkeri saa olla, et meidän olemattomaan webbikameran kaappaisi. :D Meillä kun ei semmosia hömpötyksiä ole eikä varmastikaan tule jos mulla sanavalta asian suhteen riittää. :D

Pankkitunnuksista tuskin mitään hyötyy kuten viestissä 5 sanottiinkin. Vaihtuvat avainluvut ovat oma ongelmansa hakkereille.

Vierailija
8/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaisi olla kiinnostavaa vakoilla mua kun istuskelen täällä nenää kaivaen ja karkkia mässyttäen näpyttelemässä viestejä vauva-foorumille :-D jos joku sellaista jaksaisi tarkkailla niin siitä vaan

Vierailija
9/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai jos uhkailis kuvien perusteella tietävänsä olinpaikkasi ja vaatis rahaa tai muuten?"

Miten? Ei mulla oo mitään paikannustietoja esim puhelimessa koskaan päällä jo senkään takia että se vie akkua. 

Vierailija
10/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 18:22"]http://m.iltalehti.fi/digi/2014052018318636_du.shtml

Uutinen kertoo, kuinka haittaohjelman avulla ihmisten koneille murtauduttu ja päästy käsiksi kaikkiin tiedostoihin. Ihmisiä on kiristetty alastonkuvilla ja tiedostojen julkaisulla.

Tämä taas minun, pesunkestävän tietokonenörtin viesti: Monet virusturvat eivät suojele haittaohjelmilta. Monet virusturvat eivät myöskään eliminioi virusta, vaan ilmoittavan jonkun epäilyttävän ilmaantuneen koneen sisuksiin.

Monet painelevat huolimattomasti koneen ruudulle ilmaantuvia laatikoita. Laatikossa voi olla epäilyttävää koodikieltä ja kaiken moisia " salli" ja "estä" painikkeita. Sitten kohautetaan olkia, painetaan "estä" ja jatketaan elämää, kuten tähänkin asti. Samalla olet onnellisen tietämätön, että jollain jossain on koneesi kaikki tiedostot käytettävissään ja web kamerastasi joku seuraa liikkeitäsi, näppäimistöllä näppäilemäsi asiat, tunnusluvut, yksityisviestit ym valuvat vieraille tahoille ja pahimmillaan rikollinen lopulta kiristää kaikella, mitä löytää.

Ikävää, mutta totta. Pahimmassa vaarassa ovat nämä, jotka vitsailevat toisille foliohatuista. He epäilevät vähiten, heidän seläntakanaan on helpointa toimia.

[/quote]

tosiaan... mihin se sun foliohattu jäi? Ja tumppaa nyt jo se jointti.

Vierailija
11/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,eiköhän nuo missit ja julkkikset ja heidän koneet kiinnosta enemmän kuin perus rivimamman seikkailut vauvapalstalla. Ei mitään lunnaita kannata kysyä kun ei oo varaa mitenkään erityisesti.

Vierailija
12/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua iljettäis, jos jollain munapäällä olis pääsy mun tiedostoihin. Eipä siellä mitään ihmeempää mullakaan ole, mutta silti se olis kauhea yksityisyyden reiskaus, mikäli joku levittelis kaikki toreille jas turuille.

Enkä usko, et se olis monelle muulekaan sit kuitenkaan ihan läpihuutojuttu, jos kaikki esim. facen yksityisviestit tulis kaikkien tietoon.

Vierailija
13/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet eivät aukea nykyään suurimmalle osalle kuin pintapuolisesti. Moni tavallinen käyttäjä ei käsitä millainen temmellyskenttä tietokone internet on sellaiselle, joka sitä osaa hyödyntää.

Minua naurattaa, miten monet esim kuvittelevat löytävänsä jonkun tuosta noin vain IP osoitteen avulla. Se on kuulkaa nykymaailmassa ehkä maailman helpoin kiertää. On ohjelmia, joissa kone pomppii sekunnin välein IP osoitteesta toiseen. Koko maapalon ympäri. Joka surffaa tällaisen kanssa, on verkossa milteri näkymätön.

Evästeet ja keksit lukevat miljooneittain koodia sekunnissa etsien sinusta avainsanoja, kuvia, liikkeitä. Etsitkö tietoja omalla koneellasi seksileluista? Mainostaja tietää sen. Etsitkö tietoja jostain ihnisestä? Mainostaja tietää sen. Siihen asti kaikki on ok, kunnes rikollinen pääsee käsiksi koodeihin. Sinua voidaan kiristää sillä, mitä olet tilannut, hakenut googlesta tai jos olet käynyt vaikka pettämissivustoilla.

Ap

Vierailija
14/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole mitään veppikameran edessä, en koskaan hillu koneella alasti. Mulla oli itseasiassa tapana vielä viime vuonna iskeä välillä silmää kameralle, jos siellä joku sattuis vakoilemaan, vois ottaa taas tavan käyttöön. Nettipankkia on varmasti aika vaikea tyhjentää ilman tunnussanataulukoita. Sähköposti täynnä Zalandon ja H&M:n mainoksia, varmasti mielenkiintoista luettavaa. Koneella tavallisia reissu- ja juhlakuvia, toki muutama epäedustavakin. Henkilökohtaisimmat keskustelut käyn yleensä kasvotusten, enkä missään Facebookissa. Pahinta mitä joku vois tehä, olis että se hakkeroituis mun Facebookkiin ja kirjoittais sinne jotain noloa, kopiois mun "loistavia" kouluesseitä tai lukis miten noloja juttuja joskus kirjottelen tälle palstalle. Enkä oikeen oo koskaan ymmärtänyt tota "sehän voi selvittää sun osotteen ja tulla oven taakse kirveen kanssa". No niin varmasti aika moni muukin ihminen voi tulla, suurin osa mun tutuista ja kavereista, tai voidaanhan mua esimerkiksi seurata kadulla! Lisäksi mun osoite ei varmasti ole kauhean vaikeasti löydettävissä vaikkei mikään hakkeri olisikaan. No, pakko myöntää eipä tuo silti kauhean kivaa olisi jos joku nyt noin tekisi. Ja onhan mulla virusturva! :-D

Vierailija
15/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:01"]Tietokoneet eivät aukea nykyään suurimmalle osalle kuin pintapuolisesti. Moni tavallinen käyttäjä ei käsitä millainen temmellyskenttä tietokone internet on sellaiselle, joka sitä osaa hyödyntää.

Minua naurattaa, miten monet esim kuvittelevat löytävänsä jonkun tuosta noin vain IP osoitteen avulla. Se on kuulkaa nykymaailmassa ehkä maailman helpoin kiertää. On ohjelmia, joissa kone pomppii sekunnin välein IP osoitteesta toiseen. Koko maapalon ympäri. Joka surffaa tällaisen kanssa, on verkossa milteri näkymätön.

Evästeet ja keksit lukevat miljooneittain koodia sekunnissa etsien sinusta avainsanoja, kuvia, liikkeitä. Etsitkö tietoja omalla koneellasi seksileluista? Mainostaja tietää sen. Etsitkö tietoja jostain ihnisestä? Mainostaja tietää sen. Siihen asti kaikki on ok, kunnes rikollinen pääsee käsiksi koodeihin. Sinua voidaan kiristää sillä, mitä olet tilannut, hakenut googlesta tai jos olet käynyt vaikka pettämissivustoilla.

Ap

[/quote]

Jos haen googlesta esim "varjoperennat", niin mitenkähän mua silläkään kiristettäs? "Laita rahas tulee mulle tai kerron FBI:lle, et yrität kyhätä kukkapenkkiä varjoon!"

Tai jos tilaan vaikkapa nettikaupasta dildon ja anaalitapin niin kiristetäänkö mua sit jollain raiskauksella?

Aika harvan kohdalla nettitilauksista, googlen hakusanoista tms saa mitään kiristyksen aiheita. Pettämissivustoilla pyörivät kyllä jäävät kiinni ennemmin tai myöhemmin. Ei siihen tarvita jonkun hakkerin apua.

Kannattaiskohan sun ap nyt oikeesti kaivaa se foliohattu kaapin perältä takas päähäs? Alkaa juttus menee jo aika mielenkiintosiks.

Vierailija
16/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haen googlesta esim "varjoperennat", niin mitenkähän mua silläkään kiristettäs? "Laita rahas tulee mulle tai kerron FBI:lle, et yrität kyhätä kukkapenkkiä varjoon!""

:D

Vierailija
17/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:01"]Tietokoneet eivät aukea nykyään suurimmalle osalle kuin pintapuolisesti. Moni tavallinen käyttäjä ei käsitä millainen temmellyskenttä tietokone internet on sellaiselle, joka sitä osaa hyödyntää.

Ap

[/quote]

Jos haen googlesta esim "varjoperennat", niin mitenkähän mua silläkään kiristettäs? "Laita rahas tulee mulle tai kerron FBI:lle, et yrität kyhätä kukkapenkkiä varjoon!"

Tai jos tilaan vaikkapa nettikaupasta dildon ja anaalitapin niin kiristetäänkö mua sit jollain raiskauksella?

Aika harvan kohdalla nettitilauksista, googlen hakusanoista tms saa mitään kiristyksen aiheita. Pettämissivustoilla pyörivät kyllä jäävät kiinni ennemmin tai myöhemmin. Ei siihen tarvita jonkun hakkerin apua.

Kannattaiskohan sun ap nyt oikeesti kaivaa se foliohattu kaapin perältä takas päähäs? Alkaa juttus menee jo aika mielenkiintosiks.

[/quote] Tuskin kukaan varjoperennoista kiinnostuu, mutta usko pois, noilla anaalitappijutuilla joku vois jo yrittää kiristää, esim että kertoo lähimmille. En harrasta itse kiristystä, eli en tiedä mitä joku voisi keksiä. Tiedän sen sijaan, että tuollaisia haittaohjelmia on, jolla kaikki sinusta saadaan tietoon. Viittaamassani uutisessa oli yksi näistä ohjelmista. Tiedän myös, että jos sinulle joku päivä ilmaantuu sähköpostiin viesti, jossa ilmoitetaan, että jonkun hallussa on koneesi koko sisältö ja kohta alkaa dataa valumaan ympäri nettiä ja sosiaalista mediaa, mikäli massia ei tipu. Poliisille, jos uskaltaa, niin sama juttu.

Oikeastaan aika huvittavaa, miten joku luulee tänä päivänä olevansa niin mitätön, ettei ketään kiinnosta. Jota kuta kiinostaa aina, jos sillä saa rahaa, eikä sillä ole foliohattujen kanssa tekemistä.

Vierailija
18/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:01"]Tietokoneet eivät aukea nykyään suurimmalle osalle kuin pintapuolisesti. Moni tavallinen käyttäjä ei käsitä millainen temmellyskenttä tietokone internet on sellaiselle, joka sitä osaa hyödyntää.

Ap

[/quote]

[/quote] Tuskin kukaan varjoperennoista kiinnostuu, mutta usko pois, noilla anaalitappijutuilla joku vois jo yrittää kiristää, esim että kertoo lähimmille. En harrasta itse kiristystä, eli en tiedä mitä joku voisi keksiä. Tiedän sen sijaan, että tuollaisia haittaohjelmia on, jolla kaikki sinusta saadaan tietoon. Viittaamassani uutisessa oli yksi näistä ohjelmista. Tiedän myös, että jos sinulle joku päivä ilmaantuu sähköpostiin viesti, jossa ilmoitetaan, että jonkun hallussa on koneesi koko sisältö ja kohta alkaa dataa valumaan ympäri nettiä ja sosiaalista mediaa, mikäli massia ei tipu. Poliisille, jos uskaltaa, niin sama juttu.

Oikeastaan aika huvittavaa, miten joku luulee tänä päivänä olevansa niin mitätön, ettei ketään kiinnosta. Jota kuta kiinostaa aina, jos sillä saa rahaa, eikä sillä ole foliohattujen kanssa tekemistä.

[/quote] Ap jatkaa, jäi hullusti pois tuosta, eli tuossa tapauksessa tiedän, ettei se olekaan enää niin hällä väliä juttu.

Vierailija
19/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:01"]Tietokoneet eivät aukea nykyään suurimmalle osalle kuin pintapuolisesti. Moni tavallinen käyttäjä ei käsitä millainen temmellyskenttä tietokone internet on sellaiselle, joka sitä osaa hyödyntää.

Ap

[/quote]

[/quote]

Ja luulet mun mutsini kiinnostuvan mun seksielämästäni? Jooa joo. Hälle kun nyt on ihan se ja sama mitä teen, ei se häntä hetkauta.

" Tiedän myös, että jos sinulle joku päivä ilmaantuu sähköpostiin viesti, jossa ilmoitetaan, että jonkun hallussa on koneesi koko sisältö ja kohta alkaa dataa valumaan ympäri nettiä ja sosiaalista mediaa, mikäli massia ei tipu. Poliisille, jos uskaltaa, niin sama juttu."

Ja luulet mua niin tyhmäks et ensinnäkään uskoisin tota ja toisekseen, jos joku saa kiriatyksen aiheita mun fb kirjoitteluista (pääsääntöisesti juhlapyhien toivotteluja ja pelijuttuja) niin antaa mennä vaan. Uhkailkoot sitten kertomalla vaikka Putinille miten olen laittanu facee "Hyvää Joulua!" tekstin. En mä siitä rahaa ala laittelee kelleen.

" Oikeastaan aika huvittavaa, miten joku luulee tänä päivänä olevansa niin mitätön, ettei ketään kiinnosta. Jota kuta kiinostaa aina, jos sillä saa rahaa, eikä sillä ole foliohattujen kanssa tekemistä."

Oikeastaan huvittavampaa on tuo oletuksesi, että ketään kiinnostaisi mun tekemiseni netissä. :D Ei siitä kukaan mitään poliittista hyötyä saa, eikä kyllä mitään muutakaan. Ja kyllä teksteilläsi on aika paljonkin tekemistä foliohattujen kanssa.

Vai onko tää kenties sinulta sitä huomionhakua hakkereilta? Haluaisitko, että sua alettais kiristää mitättömillä asioilla kuten vaikkapa juhlamekkosi tilauksen takia? :D

Ihan oikeesti. Nappaahan nyt se foliohattu takas päähäs ja jätä tämmöset 'suuren maailman' murheet niille joita ne enemmän koskettaa. Mun tekemiset ku ei todellakaan muita kiinnosta. Olen harvinaisen tylsä tyyppi.

Vierailija
20/53 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 19:01"]Tietokoneet eivät aukea nykyään suurimmalle osalle kuin pintapuolisesti. Moni tavallinen käyttäjä ei käsitä millainen temmellyskenttä tietokone internet on sellaiselle, joka sitä osaa hyödyntää.

Ap

[/quote]

[/quote] Ap jatkaa, jäi hullusti pois tuosta, eli tuossa tapauksessa tiedän, ettei se olekaan enää niin hällä väliä juttu.

[/quote]

Eli sulla on omakohtaisia kokemuksia?

Tuliko koneesi ruudulle teksti jossa sanottiin poliisin sulkeneen koneesi ja menit pulittamaan "sakko"summan koneen avauksen toivossa?