Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvassa maaseudulla?

Vierailija
20.05.2014 |

Onko maalla asuvat lapset / nuoret enemmän turvassa kaikelta pahalta, ongelmilta, mt-ongelmilta jne kuin lapset jotka asuvat kaupungissa tai taajamassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kiusaamista ja perhekriisejä esiintyy maallakin, ei se asuinpaikasta riipu.

Huumeita käytetään yllättävän pienilläkin paikkakunnilla ja alkoholia nyt ainakin. Seksuaalista hyväksikäyttöäkin esiintyy maaseudulla siinä missä kaupungissa.

Vierailija
2/10 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Puhdas ruoka ja ilma ja hyvä seura takaa terveet lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, miten se ruoka on puhtaampaa maalla kuin kaupungissa? Vai ajattelitko, että kaikki maalla asuvat syövät pelkkää itse kasvatettua luomua? ;-DD

Ilma toki on puhtaampaa. Ajoittain ainakin. Esim. oma naapurini tykkää lykätä kasvimyrkkyä peltoon ja tien pientareille semmoiset latingit, että koko seutu köhii pari päivää ruiskutusten jälkeen...

2

Vierailija
4/10 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, sisareni asui vähän aikaa maalla, ja porukka oli kyllä aika syrjäytynyttä. Lastakin kiusattiin, kun ei 8v halunnut juoda kaljaa teinien kanss. Niistä lasten juottaminen oli hupia. Sisareni muutti tän jälkeen kaupunkiin.

Vierailija
5/10 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 15:40"]

Kolmonen, miten se ruoka on puhtaampaa maalla kuin kaupungissa? Vai ajattelitko, että kaikki maalla asuvat syövät pelkkää itse kasvatettua luomua? ;-DD

Ilma toki on puhtaampaa. Ajoittain ainakin. Esim. oma naapurini tykkää lykätä kasvimyrkkyä peltoon ja tien pientareille semmoiset latingit, että koko seutu köhii pari päivää ruiskutusten jälkeen...

2

[/quote]Kyllä aika monella on marjapensaat ja omenapuut kotona.

Vierailija
6/10 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 15:40"]

2

Kyllä aika monella on marjapensaat ja omenapuut kotona.Nuo on aika pieni lohtu ja tosiaan aivan maaseudulla asuvilla noita on. Mut entä jos asuu muutaman tuhannen asukkaan pikkukylässä? Siellä kaikilla ei oo ja ruoka haetaan kaupasta

Vierailija
7/10 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tällä palstalla asia kuuluu niihin, joista ei saa keskustella. Kehuin kotikuntaani ja sen koulua muutama viikko sitten, mutta viesti poistettiin. Taisi poistua koko ketju, en oikein enää muista, mut hys hys.

Vierailija
8/10 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvanut "maalla" pienessä kylässä ja aika paskaahan se oli.

- Ihmiset tunkevat nokkansa joka asiaan ja levittelevät toisten asioita eteenpäin

- Teinit olivat ihan yhtä kauheita kun missä tahansa kaupungissa, ryypäsivät, rälläsivät, paneskelivat ympäriinsä ja olivat niin olevinaan

- Pienelläkin paikkakunnalla riitti juoppoja ja narkkeja ja avohoitotapauksia

- Kyllä todellakin juostiin trendien perusteella ja katsottiin vinoon jos ei ollutkaan niitä Adidaksen Superstareja

- Hyvästä koulumenestyksestä joutui heti kateellisten hampaisiin ja päätyi kiusatuksi

- Ei voinut koskaan olla anonyymi vaan joka hemmetin raitin akka kyllä tunsi ja raportoi jokaisen liikeen eteenpäin

- Ruoka nyt oli sitä ihan samaa kun nytkin (no okei silloin olin sekaani)

Vierailija
9/10 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Itse olen maalla kasvanut. Tässä lista positiivisista asioista kaupunkiin verrattuna:

-vähemmän maahanmuuttajia, turvallisempaa

-enemmän liikuntaa, maalla nyt vain liikutaan

-terveellisempää ruokaa, itsekasvatetut luomuvihannekset, salaatit, yrtit jne. Kalaa lähijärvestä, isä metsästi, joten riistaa. Marjoja, sieniä.

-maalla ei juostu joka trendin perässä, kaupungin kouluissa tippuu kaveripiiristä ulos jos ei ole oikeanmerkkiset kengät.

-maalla on omakotitalo, ei jotain ahdasta kerrostaloluukkua.

-ihmiset ovat tervehenkisempiä, aidompia.

Minä asun maalla, ja en ole samaa mieltä. Maahanmuuttajia ei tosiaan juuri ole (muutamalla kyläläisellä on ulkomailta muuttanut puoliso).

- Maalla ei liikuta sen enempää kuin kaupungissa. Joka paikkaan pitää mennä autolla, ja on lähinnä vanhemmista kiinni, miten lasta kannustetaan ja opetetaan liikkumaan siinä kodin arjessa, tai kuskataanko usein (liikunta)harrastuksiin tai kaverin luokse. Kyllä ne tabletit ja pelikonsolit ovat tännekin tiensä löytäneet. 

- Mun kavereista ehkä puolella kasvaa omassa pihassa ruokaa. Läheskään kaikki eivät marjasta/sienestä/kalasta. Joku tekee mahdollisimman paljon itse, mutta hyvin monessa perheessä syödään paljon eineksiä. 

- Kiitos netin ja tekniikan, trendit tulevat nykyään maallekin. Mitä tahansa saa tilattua netistä, jos omalla kylällä ei myydä. Kun katsoo noita pellonreunaa pitkin koulubussipysäkille pyöräileviä lapsia/nuoria, niin eipä vaatetus paljon eroa siitä mitä saman ikäisillä näkee kaupungissa ja olalla keikkuu se muotilaukku tai reppu. Elintaso on aika erilaista kuin omassa lapsuudessa, ja täällä on sellaistakin kilpavarustelua, mitä kaupungissa ei näe. Tosi pienilläkin lapsilla on mönkijöitä ja crossipyöriä ym. 

- Omakotitalokin voi olla pieni. Jotkin perheet jakavat pienen talonsa sukulaisten kanssa, esimerkiksi maatiloilla asutaan vielä jonkin verran niin.

- Ihmisiä on moneen junaan, ihan kuten kaupungissakin.

Jokainen perhe elää tyylillään, kuten kaupungissakin. 

Vierailija
10/10 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli turvallinen lapsuus. Kaikki tunsivat kylällä toisensa, ja autot, pyörät tai talon ovet eivät olleet melkeinpä ikinä kiinni. Oli paljon tilaa peuhata omalla pihalla, marjapensaat, omppupuut yms :) Riippuu niin paljon ihmisestä ja paikasta. Kyllähän meidänkin pienen pienellä kylällä oli ikäviäkin kohtaloita, esim. yhdessä perheessä kaksi itsemurhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän