Vanha sormus myyntiin?
Moikka,
mitä ootte tehneet vanhalle timanttisormuksellenne, joka on jäänyt erossa laatikon pohjalle pyörimään?
Mun sormukseni maksoi yli tonnin, ja haluaisin jolla järkevällä osuudella siitä omiani pois. Kävin läpi lähiseudun kultasepänliikkeet, mutta käytännössä kukaan ei osta käytettyjä sormuksia, edes materiaaliksi. Panttilainaamot Ym maksavat muutamaa satasta, johon ei luonto ole (vielä ;) taipunut. Koska sormus ei herätä enää kovin lämpöisiä muistoja, ei tunnu luontevalta teettää siitä uutta koruakaan.
Huuto.net ja vastaavat kaupat eivät arvioni mukaan vedä tällaista tavaraa. Olen kokenut huutis-myyjä, mutta kalliimmat korut eivät siellä liiku mielestäni. Tässä on kuitenkin vielä kaiverruksetkin...
Hyviä neuvoja otetaan siis vastaan :)
(ps. Ostin ja maksoin sormuksen itse. )
Kommentit (10)
Toivomaasi osuutta et tule siitä pois saamaan. Panttilainaamo lienee järkevin.
Jos ostit sormuksen itse, niin miksi siitä on huonoja muistoja? Eikö olisi eri asia jos joku ei-toivottu hlö olisi sen ostanut?
kun erosta kuluu tarpeeksi aikaa, niin sormus on vain sormus, eikä siihen liity mitään muistoja.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:23"]
Moikka,
mitä ootte tehneet vanhalle timanttisormuksellenne, joka on jäänyt erossa laatikon pohjalle pyörimään?
Mun sormukseni maksoi yli tonnin, ja haluaisin jolla järkevällä osuudella siitä omiani pois. Kävin läpi lähiseudun kultasepänliikkeet, mutta käytännössä kukaan ei osta käytettyjä sormuksia, edes materiaaliksi. Panttilainaamot Ym maksavat muutamaa satasta, johon ei luonto ole (vielä ;) taipunut. Koska sormus ei herätä enää kovin lämpöisiä muistoja, ei tunnu luontevalta teettää siitä uutta koruakaan.
Huuto.net ja vastaavat kaupat eivät arvioni mukaan vedä tällaista tavaraa. Olen kokenut huutis-myyjä, mutta kalliimmat korut eivät siellä liiku mielestäni. Tässä on kuitenkin vielä kaiverruksetkin...
Hyviä neuvoja otetaan siis vastaan :)
(ps. Ostin ja maksoin sormuksen itse. )
[/quote]
Mä aion teettää omastani tyttärelleni jonkin korun, ehkä rippilahjaksi tai 18-vuotialahjaksi. Voisiko siinä olla ratkaisu, jos sinulla on lapsia? Tai jos ei ole, ehkä korun voi teettää esim. kummilapselle? Tämä siis toki sillä edellytyksellä, ettet tosiaan saa sitä myytyä järkevään hintaan mihinkään :)
Ei ole lapsia ja koska en kuulu kirkkoon, ei myöskään kummilapsia.
Käytän harvoin koruja, eikä se tunnu mieluisalta vaihtoehdolta. Pankkilainaamosta luvattiin 350€, joka tuntuu vähältä.
Kiitos kommenteista :)
ap
Myy se kultasepälle, on varmaan sillee parempi vaihtoehto
Eiks se just sanonu, et on kiertäny kultasepänliikkeet, eivätkä ota ees materiaaleiks.
Panttilainaamosta varmaan saat parhaan hinnan.
nojoo, noi kaiverrukset karkottaa huutisasiakkaita. ilman kaiverruksiakin on tarjolla timantteja. joko huollatat sen ja hiotat kaiverrukset pois, menee paremmin kaupaksi mutta totuus on että tonnin sormuksesta ei saa kyllä siltikään montaa satasta käytettynä. ehkä sä silti teettäisit uuden korun siitä? rintarossin, riipuksen tai korvikset. se on kuitenkin VAAN metallia ja kiveä..