Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putosin työmarkkinatuelle, se on vaan

Vierailija
20.05.2014 |

jotain 600 euroa kuukaudessa. Miten sillä voi selvitä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:41"]Ap vastailee, en saa mitään asumistukea enkä toimeentulotukea, koska mulla on mies. Hänellä palkka sellaista keskitasoa ettei mitään mahdollisuuksia saada mitään tukia. Pitäisi varmaankin erota leikisti, niin saisin edes sellaisen summan että pärjäisin...

[/quote]

Meillä on sama tilanne mut jaetaan kyllä menotkin sen mukaan että mullekin joskus jää vähän edes omaa rahaa..

Vierailija
2/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sillä parisataatuhatta muutakin ihmistä selviää, ja opiskelijat vielä vähemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä olen elänyt sillä jo vuosia. Olen mielenterveysongelmainen mutta nuoren ikäni vuoksi en pääse eläkkeelle kun ei ole työvuosiakaan takana, joten työmarkkinatuella kitkutellaan aina vaan...

Ei ole toivoakaan että summa suurenisi.

Vierailija
4/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistutuksesta, vaikka ansiosidonnaista onkin jäljellä vielä melkein 400 päivää ja on melkein kaksi kertaa tuo. Täytyy pitää varansa, että pääsee taas töihin ennen kuin se loppuu.

Tiedäthän, että opiskelijat joutuvat tulemaan toimeen vielä paljon vähemmällä, mutta toisaalta he saavat sellaisia alennuksia, joita työttömät eivät saa.

Vierailija
5/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymällä kirpparilla toisilta saatua tavaraa? Kerro rehellisesti, että tarvitset tavarat kirpparimyyntiä varten. Poimi marjoja ja sieniä? Perusta hyötypuutarhapalsta?

Vierailija
6/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko työmarkkinatuki on jos kaksi alaikäistä lasta? Siihen tulee pieni korotus

Vierailija
7/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos sulla on lapsi/lapsia eikä miestä, niin sun pitäisi saada asumistukea sekä toimeentulotukea.

Vierailija
8/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:32"]

Myymällä kirpparilla toisilta saatua tavaraa? Kerro rehellisesti, että tarvitset tavarat kirpparimyyntiä varten. Poimi marjoja ja sieniä? Perusta hyötypuutarhapalsta?

[/quote]

Kuinkahan paljon noilla sun mielestä tienaa/säästää?

Vierailija
9/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soskuun mars, eihän sillä oikeasti pärjääkään.

Pääset toimeentulotuen piiriin, asumistukesi nousee.

Päivähoitomaksuja ei tule.

Sama lopputulos kuin olisi pienellä palkalla töissä.

Vierailija
10/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:36"]

Paljonko työmarkkinatuki on jos kaksi alaikäistä lasta? Siihen tulee pieni korotus

[/quote]

Nettona noin 650€.

Vierailija
11/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:32"]Myymällä kirpparilla toisilta saatua tavaraa? Kerro rehellisesti, että tarvitset tavarat kirpparimyyntiä varten. Poimi marjoja ja sieniä? Perusta hyötypuutarhapalsta?

[/quote]

Sata vuotta sittenkin nälkää näkeviä köyhiä neuvottiin keräämään marjoja ja sieniä:D Peruspäiväraha on niin pieni että siinä voi äkkiä olla nälkä vieraana. Suomen "lihavat" sosiaalituet tarkoittavat äärimmäistä köyhyyttä Ruosissa eikä Suomi ole mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio.

Vierailija
12/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:32"]Myymällä kirpparilla toisilta saatua tavaraa? Kerro rehellisesti, että tarvitset tavarat kirpparimyyntiä varten. Poimi marjoja ja sieniä? Perusta hyötypuutarhapalsta?

[/quote]

Sata vuotta sittenkin nälkää näkeviä köyhiä neuvottiin keräämään marjoja ja sieniä:D Peruspäiväraha on niin pieni että siinä voi äkkiä olla nälkä vieraana. Suomen "lihavat" sosiaalituet tarkoittavat äärimmäistä köyhyyttä Ruosissa eikä Suomi ole mikään pohjoismainen hyvinvointivaltio.

Vierailija
13/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
14/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosiaalietuudet ovat 90-luvun alun tasoa, opiskelijoiden 80-luvun.

Esim. Tanskassa se on tonni per nenä, Suomessa 490€/nenä.

Vierailija
15/36 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee, en saa mitään asumistukea enkä toimeentulotukea, koska mulla on mies. Hänellä palkka sellaista keskitasoa ettei mitään mahdollisuuksia saada mitään tukia. Pitäisi varmaankin erota leikisti, niin saisin edes sellaisen summan että pärjäisin...

Vierailija
16/36 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:17"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 04:05"]

Kumma juttu, että me hoitovapaalaiset sitten pärjätään 300e tuloilla... kyllä kelpaisi tuplamäärä eli työttömyystuki!

[/quote]

Mikäs siinä on äitulin pärjäillessä, kun on mies joka rahoittaa elämistä. Naisten hypergamia huomioiden ei mikään työmarkkinatuella elävä mies taatustikaan...

[/quote]

Niin eikö sen työttömän elämää sitten rahoita mies? On se kumma, että äiti, joka tekee työtä kotona eli hoitaa pieniä lapsiaan saa vain 300e, mutta vaikkapa työtävieroksuva lusmu saa tuplarahat. Ja näitä riittää usko tai älä.

[/quote]

Tottakai työtöntä, parisuhteessa olevaa naista rahoittaa mies. Yksinelävää työtöntä tai naisen kanssa elävää työtöntä miestä (ei sellaisia olekaan ainakaan kauaa) ei sen sijaan rahoita kukaan muu kuin Kela, työttömyyskassa tai sossu.

Omien lastensa hoitamaminen ei ole mitään työtä, vaan itse valittu, täysin vapaaehtoinen harrastus ja pikemminkin maapallolle vahingollinen sellainen (lisääntyminen siis). Eli iso sakko siitä pitäisi ennemminkin määrätä.

[/quote]

Minä kyllä rahoitin miestäni tämän opiskeluajan, työttömyyden ja nyt hoitovapaankin ajan.

t. nainen

Vierailija
17/36 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä on tilanne miehen kanssa taas jälleen kerran toisin päin. Hänen ollessa työtön rahoitin perhettä. Nyt hän taas mukavasti tuo rahaa perheeseen.

Vierailija
18/36 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:41"]

Ap vastailee, en saa mitään asumistukea enkä toimeentulotukea, koska mulla on mies. Hänellä palkka sellaista keskitasoa ettei mitään mahdollisuuksia saada mitään tukia. Pitäisi varmaankin erota leikisti, niin saisin edes sellaisen summan että pärjäisin...

[/quote]No eikö sun miehes anna rahaa? Ei tuo ole oikeasti tiukka tilanne, itse olin sinkkuna yksinasujana vielä äskettäin työmarkkinatuella, ja rankempaa se kyllä varmaan oli. Eikös mies sitten maksa asuntolainan ja muut pakolliset kulut, mikäs hätä sulla...

Vierailija
19/36 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:41"]Ap vastailee, en saa mitään asumistukea enkä toimeentulotukea, koska mulla on mies. Hänellä palkka sellaista keskitasoa ettei mitään mahdollisuuksia saada mitään tukia. Pitäisi varmaankin erota leikisti, niin saisin edes sellaisen summan että pärjäisin...

[/quote]

Meillä on sama tilanne mut jaetaan kyllä menotkin sen mukaan että mullekin joskus jää vähän edes omaa rahaa..

[/quote]

Sama täällä.

Vierailija
20/36 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 14:41"]Ap vastailee, en saa mitään asumistukea enkä toimeentulotukea, koska mulla on mies. Hänellä palkka sellaista keskitasoa ettei mitään mahdollisuuksia saada mitään tukia. Pitäisi varmaankin erota leikisti, niin saisin edes sellaisen summan että pärjäisin...

[/quote]

Miksi sinun pitää "pärjätä" , jos sinulla kerran on mies? Vai onko teillä sellainen kahden elintason systeemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi