Kerääntyykö hyvälle työntekijälle enemmän kesälomapäiviä kuin paljon sairaspoissaolijalle?
Mä en oo ollu päivääkään poissa töistä. Sairaslomakin taisi viimeksi osua juuri loman kanssa päällekäin .
Mutta sitä ihmettelin, että mulle luvattiin 7vkoa kesälomaa, koska niin paljon vanhoja pitämättömiä lomia. Ihmettelin, että mistä ne lomat on voinut kerääntyä.
Toki pidän kaikki 7vkoa lomaa putkeen ja nautin kesästä kunnolla.:-)
Mutta mietin vain sitä, että saako vähemmän poissaolevat työntekijät enemmän lomaa...
Kommentit (9)
No ei saa enemmän lomaa jos normaalityöehtospimuksien mukaan mennään. Sinulle sanottiin että sinulla on pitämättömiä lomia ilmeisesti viime vuodelta joten ehdottivat että pidät ne pois ja sen verran paljon tämän vuoden lomia ettei nyt jää pitämtättä. Lomat eivät normaalisti kerry jos sairas/ muu poissaoloa on kuukaudessa yli 14 päivää tai siis eivät kerry ainakaan täysimääräisenä.
Päinvastoin oikeastaan :D
Olet kyllä outo, kun et tiedä asioistasi...
Lomien siirtyminen sairaslomalla riippuu työehtosopimuksesta. Voi siis olla niin, että sairaslomalainen saa enemmän lomaa kun töissäsairastelija jos saikku sattuu loman päälle.
Lomat kertyvät yleensä täysimääräisinä palkallisesta ajasta riippumatta siitä, mikä on sen syy. Myös sairauslomien ajalta.
Olisko sinulla jäänyt edelliseltä vuodelta juuri siksi pitämättä lomaa, että olet ollut loma-aikana sairaana, eli TES:n mukaan sairausloma ei ole kuluttanut lomapäiviä?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:46"]
Mä en oo ollu päivääkään poissa töistä. Sairaslomakin taisi viimeksi osua juuri loman kanssa päällekäin .
Mutta sitä ihmettelin, että mulle luvattiin 7vkoa kesälomaa, koska niin paljon vanhoja pitämättömiä lomia. Ihmettelin, että mistä ne lomat on voinut kerääntyä.
Toki pidän kaikki 7vkoa lomaa putkeen ja nautin kesästä kunnolla.:-)
Mutta mietin vain sitä, että saako vähemmän poissaolevat työntekijät enemmän lomaa...
[/quote]
Eivät saa, vain jos on todella paljon pois (6kk) alkaa se vaikuttaa lomiin.Toisaalta ei pelkkä läsnäolo työpaikalla kenestäkään erityisen hyvää työntekijää tee vaikka toki saattaa (Sic!) kertoa jotain työmoraalista.
Oho. Niinhän siinä lukikin, että lomaoikeutta jäljellä 45pv, eli siitähän se loma tuleekin. ;-) Sorry.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:59"]
Oho. Niinhän siinä lukikin, että lomaoikeutta jäljellä 45pv, eli siitähän se loma tuleekin. ;-) Sorry.
Ap
[/quote]
Noniin, mees töihis nyt!
Miten sä pidät oikeuksistasi huolta jos et tiedä mihin lomakertymäsi perustuu?
Tarkistatko edes palkkakuittisi?