7 v laihduttaa koska kaveri sanoi läskiksi
Mitä tehdä? Tyttö on normaali painossa mutta ylärajalla. Ollut aina sillä käyrällä ei oo yhtäkkiä edes lihonut. Aikaisin alkoi:(
Kommentit (10)
Mitäs sille kaverille pitäisi sitä sanoa?
oitsköhän tytön ja kaverin vanhempien pitää pieni keskustelutuokio...
Mitä tehdä? Syötä lapselle terveellistä ruokaa äläkä vie lasta mäkkäriin. Mikäli siis näin teet, usein. Ei lapset lihoa hyvällä monipuolisella ruokavaliolla.
Kerro hänelle, että laihtumiseen riittää ihan vain se että vähentää karkkien syömistä. Ja vähentää hamppareiden, ranskalaisten ja pizzan syömistä.
Ettei vaan ala vähentämään normaalin ruoan syömistä. Vaikkei ole oikeasti lihava, niin ei noiden yllämainittujen vähentäminen ole kenellekään haitaksi ainakaan.
Minun tyttöni uskoo tähän ja kun hänelle tuli se vaihe että tutkaili itseään kriittisesti, niin helpolla sain hänet miettimään milloin karkkia syödään ja että kerta kkssa hampurilaista tai pizzaa on maksimi. Tytär on aina ollut normaalipainoissa, mutta on kyllä vatsa hyvin litteä nykyisin, kun miettii noiden epäterveellisten syömistä.
Ruokaa hän syö hyvin.
Ei tuonikäisten laihduttamisyritykset pidä. Mitä oon vierestä seurannut.
Lapsi ei koskaan käynyt mäkkärissä. Mulla on myös kolme muuta lasta jotka ovat hoikkia ja kuten sanoin tyttö on normaali painoinen.
Kävimme rolssissa 3 v sitten mutta ei meidän lapset tyhjää hampuraisista.
sano, että jos lapsena ei syö riittävästi niin ei jaksa aikuisena edes kävellä tai juosta ja jää lyhyeksi ja lapsen näköiseksi (tuskin on sinun tyttärelläsi oikeasti vaarana)
ottakaahan lääkäriin yhteyttä, ei kai ton ikäsen pitäs vielä laihduttaa. tai sitten kouluterkalle soitat, tosin ei ole vielä töissä, mutta koulun alettua