Siivosin sitten taas roskiin teinien viime vuonna saamat lahjakortit
3kpl 15-20e lahjakortteja. Itse tarttis vaan huolehtia, että tulevat käytettyä...
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan lahjakortteja
Laskettiin, että 7 vuodessa meillä oli yli 1000€ vanhentuneita lahjakortteja.
Esim 300€ kylpylään
Selvä raha aina parempi lahja.
Ymmärrän kyllä miksei siskoni esim anna rahaa. Tienaan paljon enemmän ja hän kokee rahan siksi huonona lahjana
Olettepa typeriä ja kiittämättömiä.
Enpä ole ikinä kuullut, että aikuiset antaisivat toisilleen rahaa lahjaksi, muuta kuin vanhemmat lapsilleen. Tai kummit kummilapsille.
Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.Kyllä se ääliö on hyvin usein se lahjakortin antaja. Mikä oikeus sillä antajalla on ohjailla mitä kukakin elämässään tekee? Minä olen saanut milloin mitäkin hemmotteluhoitolahjakorttia, enkä tasan varmasti sellaisissa käy! Menee roskiin jo jouluna. Parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan.
Toivottavasti oot trolli. Kyseessä on lahja... ei elämän ohjailua. Ihme että sulle kukaan ees haluaisi antaa lahjoja.
Kyllä se on toisen elämän ohjailua. Jos antaa lahjakortin johonkin jalkahoitoon tai luontaistuotekauppaan tai urheilukauppaan, vaikka lahjan saaja ei näitä omassa elämässä tarvitse. Mulle on ihan yks lysti jäänkö ilman lahjaa. Parempi niin kuin väkisin joutua käymään jossain missä ei halua käydä. Useimmat lahjakortit lentää roskiin, koska lahjan antaja ajattelee lahjakorttia valitessaan ensisijassa itseään ja omia mieltymyksiään, eikä sitä henkilöä jolle lahjan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne lahjakortit antaa jollekin, vaikka kerjäläiselle. Tai lapsen koulukaverille. Se yleensä saa lapsessa aikaan innon käyttää lahjakortti sittenkin itse.
Kertoo hän, mikä järki sellaisessa lahjassa on, joka pitää lahjoittaa kerjäläisille tai kavereille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua on. Pienempänä eivät osanneet edes pitää lahjana urheilukaupan lahjakorttia tai leffalippuja, kun vanhemmat aina kuitenkin maksaa sellaisen lystin.
Nykyisin lapsilla ei ole lompakkoa tai käsilaukkua, kantavat puhelinta takin taskussa ja sen kuoressa electron korttia. Lahjakortti pitäisi erikseen muistaa ottaa mukaan.
Todella outoa käytöstä. Kyllä saadusta lahjakortista ja sen käytöstä pitää osata teininkin huolehtia. Itse lapsena ja nuorena jos sattui lahjakortin saamaan, niin kyllä siitä tuli pidettyä hyvä huoli ja tarkoin tuli aina mietittyä mitä kortilla aikoo hankkia.
Eikä olisi tullut mieleenkään ajatella, että äiti ja isä kuitenkin maksavat kaiken. Onko tosiaan meno nykyään tällaista?T. Kolmekymppinen
Varmaan eri asia, puhutaanko 13-vuotiaasta vai 18:sta lähentelevästä teinistä. Ensimmäinen ei saa käytännössä edes kesätöitä, jälkimmäisellä voi olla melkein ammattitutkinto kasassa. Ihan eri mahdollisuudet käyttää rahaa tai edes liikkua mihinkään kulutuspaikkoihin.
Itse kolmitoistavuotiaana olin koulukyyditysten varassa, jolloin shoppailuaikaa koulun jälkeen oli max tunti, eikä siinä ajassa ehtinyt kunnolla edes koululta keskustan toiselle laidalle ja takaisin. Isommat ostokset tehtiin totta kai vanhempien kanssa.
Mä lunastan ne aina mun lapsilta ja käytän ne jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan lahjakortteja
Esim 300€ kylpylään
Ymmärrän kyllä miksei siskoni esim anna rahaa. Tienaan paljon enemmän ja hän kokee rahan siksi huonona lahjana
Enpä ole ikinä kuullut, että aikuiset antaisivat toisilleen rahaa lahjaksi, muuta kuin vanhemmat lapsilleen. Tai kummit kummilapsille.
Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.Kyllä se ääliö on hyvin usein se lahjakortin antaja. Mikä oikeus sillä antajalla on ohjailla mitä kukakin elämässään tekee? Minä olen saanut milloin mitäkin hemmotteluhoitolahjakorttia, enkä tasan varmasti sellaisissa käy! Menee roskiin jo jouluna. Parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan.
Toivottavasti oot trolli. Kyseessä on lahja... ei elämän ohjailua. Ihme että sulle kukaan ees haluaisi antaa lahjoja.
Kyllä se on toisen elämän ohjailua. Jos antaa lahjakortin johonkin jalkahoitoon tai luontaistuotekauppaan tai urheilukauppaan, vaikka lahjan saaja ei näitä omassa elämässä tarvitse. Mulle on ihan yks lysti jäänkö ilman lahjaa. Parempi niin kuin väkisin joutua käymään jossain missä ei halua käydä. Useimmat lahjakortit lentää roskiin, koska lahjan antaja ajattelee lahjakorttia valitessaan ensisijassa itseään ja omia mieltymyksiään, eikä sitä henkilöä jolle lahjan antaa.
Tämä totta.
Esim lahjakortti Lippu.fi > antaja haluaa sinun menevän konserttiin.
Lahjakortti kylpylään > sinut halutaan bakteerialtaaseen muiden kanssa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua on. Pienempänä eivät osanneet edes pitää lahjana urheilukaupan lahjakorttia tai leffalippuja, kun vanhemmat aina kuitenkin maksaa sellaisen lystin.
Nykyisin lapsilla ei ole lompakkoa tai käsilaukkua, kantavat puhelinta takin taskussa ja sen kuoressa electron korttia. Lahjakortti pitäisi erikseen muistaa ottaa mukaan.
Todella outoa käytöstä. Kyllä saadusta lahjakortista ja sen käytöstä pitää osata teininkin huolehtia. Itse lapsena ja nuorena jos sattui lahjakortin saamaan, niin kyllä siitä tuli pidettyä hyvä huoli ja tarkoin tuli aina mietittyä mitä kortilla aikoo hankkia.
Eikä olisi tullut mieleenkään ajatella, että äiti ja isä kuitenkin maksavat kaiken. Onko tosiaan meno nykyään tällaista?T. Kolmekymppinen
On se. Ostin miehen teineille pari vuotta sitten lahjakortit nuorisovaatekauppoihin. Sanoivat suoraan, että huono lahja, koska iskä ostaa vaatteet kuitenkin.
Olin vähän ihmeissäni, että kyllä ajat ovat muuttuneet. Itse olisin saman ikäisenä ollut iloinen, että saan aivan itse valita vaatteet ja päättää mitä ostan.
Totesin, että ok tämmönen meininki nykypäivänä, asia selvä.
Sen jälkeen en ole teinien joululahjoihin rahojani tuhlannut. Isänsä ostaa heille aina jotain puhelimia yms ja lahjat ovat sitten meiltä yhteisesti.
Siis ihanko oikeasti kehtasivat vielä päin naamaa sanoa huonoiksi lahjoiksi? Järkyttävää. Toivottavasti otit lahjakortit heiltä samantien pois ja ilmoitit vieväsi ne hyväntekeväisyyteen.
T. Sama kolmekymppinen
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytettäväksi?
Minä annoin urheilukaupan lahjakortin vanhentua. Lahjan antaja ei tuntenut minua nököjään...
Vaikka olisit pyörätuolissa istuva hienohelma, joka ei liikuta kuin silmiään, olisit löytänyt urheilukaupasta jotain kivaa, jos vähänkään olisit arvostanut lahjan antajaa etkä olisi tuhlari.
Ihan sama pätee niin Stadiumiin kuin mihin tahansa liikkeeseen. Kyllä sieltä aina jotain löytää, vaikka ei olisikaan sen liikkeen kanta-asiakas.
Hm lahjakortti ainakin käy myös nettikauppaan, kun joku valitti et pitää myymälään lähteä😊
Minulle kelpais ne leffaliputkin..tosiaan nyt täälläkin salissa se max.20 katsojaa.. on käyty ja turvallisempaa siellä on kun ruokakaupassa😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytettäväksi?
Minä annoin urheilukaupan lahjakortin vanhentua. Lahjan antaja ei tuntenut minua nököjään...
Sieltä saisi myös ihan normaaleja sukkia ja t-paitoja. Tai vaikka hanskat tai pipon. Hassua jos et löytänyt mitään sieltä.
Joku Intersportin lahjakortti käy kaikissa K-ryhmän liikkeissä, toivottavasti oli sellainen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan lahjakortteja
Esim 300€ kylpylään
Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.
Joo.
Annan sulle lahjaksi vaikka lahjakortin Wasa museoon.
Löytyykö aikaa käyttää moista.
Viinipullo tai muu kulutus tavara on parempi kuin lahjakortti.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa on niin omahyväistä porukkaa, että ei heille osaa edes lahjojakaan ostaa.
Siis oikeastiko ihmiset antaa lahjakorttien kiusallaan vanhentua, kun eivät katso niiden olevan itsensä arvoisia? Niitäkö ei voi antaa kenellekään toiselle, jos ei itse tosiaan käytä?
Aika ei riitä niiden käyttöön ja unohtuvat.
Emme käy koskaan intersportissa. Sinne on saatu useita 10€ - 30€ lahjakortteja.
Unohtuvat ja näin raha joka on näihin käytetty valuu vain yrittäjän taskuun
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan korona aikana muutenkaan lähde shoppailemaan, että ehkä vähän turhia jotkut lahjakortit.
Mielestäni lahjakortit voi käyttää nettiostoksissakin.
Kannattaisi nyt tarkistaa voimassaoloaika, aika moni on voimassa kaksi vuotta ostopäivästä.
Suomalainen kirjakauppa kuulostaa opiskeljalle hyvältä, mutta omani piti keksimällä keksiä, mitä sieltä ostaisi, kun ei oikein tarvinnut mitään mitä siellä myydään. Kirjojakaan he ei nykyään käytä juuri lainkaan, kaikki on netissä ja muistiinpanot nykynuoret tekee läppärillä, mutta yleensä niitäkin tarvitsee vähän, kun materiaali on valmiina hyvää. Hän sai niitä vielä useita yo-lahjaksi. Kyllä hän sitten osti sillä jotain yleistavaraa pitkän harkinnan jälkeen ja jonkun lahjan jollekin kaverin lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti on sinänsä ideana aika outo, käteinen raha käy kaikkialla eikä vanhene niin nopeasti. Mummoni antoivat aina joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi seteleitä.
Tosiaan, lahjakorteilla ei voi ostaa kaljaa, tupakkaa, energiajuomia eikä mitään muutakaan kivaa ja tarpeellista. Tosi outo lahjaidea.
Kyllä vaikkapa S-ryhmän lahjakortilla voi ostaa kaljaa. Miksi ei voisi?
Lahjakorteilla voi pääsääntöisesti ostaa ihan mitä tahansa mitä liikkeessä myydään ja mihin ikä riittää. Älkää sotketko niitä sosiaalipuolen avustuksiin, ne on ihan eri asia. Olen jopa alkon lahjakortin saanut lahjaksi kerran. Ostin kyllä ihan alkoholia sillä.
Tässäkin ketjussa on niin omahyväistä porukkaa, että ei heille osaa edes lahjojakaan ostaa.
Siis oikeastiko ihmiset antaa lahjakorttien kiusallaan vanhentua, kun eivät katso niiden olevan itsensä arvoisia? Niitäkö ei voi antaa kenellekään toiselle, jos ei itse tosiaan käytä?