Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivosin sitten taas roskiin teinien viime vuonna saamat lahjakortit

Vierailija
22.12.2020 |

3kpl 15-20e lahjakortteja. Itse tarttis vaan huolehtia, että tulevat käytettyä...

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lahjakortit on perseestä.

Lapset saanut finnkinon, hmn jne kortteja, mutta eipä niitä meilläpäin liiemmälti pääse käyttämään.

Jospa vaateliikkeiden kortteja pystyis käyttämään nettikauppojen yhteydessä, sitten se oliskin näppärää.

Toisekseen kun eivät niin ole orjentoiyuneita shoppailijoita, mutta kun "kaikki nuorethan lahjakorteista tykkää". Asiasta on suvun ja kummien kanssa puhuttu. Älkää meille, vaikka kirjaa tai urheiluvälineitä, perusliinavaatetta, lautapeliä.. mutta "eihän nuoret lue, eikä ne osaa lakanoita arvostaa".

Kerran vuodessa kerään kortit kasaan ja lähden erikseen shoppailemaan. Kyllä mä lähden ja finnkinon liput ne ovat myyneet eteenpäin, niille joita kiinnostaa.

Vierailija
42/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lahjakortti on voimassa vähintään sen kaksi vuotta ja joskus enemmänkin.

Korona-aikana voi olla toisin...

Mutta ennen Fiinkinolla voimassa 3 kk. Vaateliikkeillä yleensä 6 kk tai vuosi.

Kauppaketjujen lahjakortit myös vuoden. Näitä saatiin työnantajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti on sinänsä ideana aika outo, käteinen raha käy kaikkialla eikä vanhene niin nopeasti. Mummoni antoivat aina joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi seteleitä.

Tosiaan, lahjakorteilla ei voi ostaa kaljaa, tupakkaa, energiajuomia eikä mitään muutakaan kivaa ja tarpeellista. Tosi outo lahjaidea.

En tiedä minkä juoppojen ja röökimuijien keskellä asut, mutta suurimmalla osalla rahalahjat kuitenkin menee säästöön jotain isompaa varten.

Teilläpäin näyttää olevan toisin.

Vierailija
44/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan lahjakortteja

Laskettiin, että 7 vuodessa meillä oli yli 1000€ vanhentuneita lahjakortteja.

Esim 300€ kylpylään

Selvä raha aina parempi lahja.

Ymmärrän kyllä miksei siskoni esim anna rahaa. Tienaan paljon enemmän ja hän kokee rahan siksi huonona lahjana

Olettepa typeriä ja kiittämättömiä.

Enpä ole ikinä kuullut, että aikuiset antaisivat toisilleen rahaa lahjaksi, muuta kuin vanhemmat lapsilleen. Tai kummit kummilapsille.

Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.

Vierailija
45/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Pienempänä eivät osanneet edes pitää lahjana urheilukaupan lahjakorttia tai leffalippuja, kun vanhemmat aina kuitenkin maksaa sellaisen lystin.

Nykyisin lapsilla ei ole lompakkoa tai käsilaukkua, kantavat puhelinta takin taskussa ja sen kuoressa electron korttia. Lahjakortti pitäisi erikseen muistaa ottaa mukaan.  

Vierailija
46/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti kommenteihin: älkää ostako niitä hyvää tarkoittavia FinnKinon, Kultaliikkeiden, hampurilaisbaarien lahjakortteja. Niillä suuri vaara mennä vanhaksi.

Raha tilille vaan!

Vierailija
47/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin viime vuonna siskolleni synttärilahjaksi kortin, jossa luki "tein puolestasi lahjoituksen Unicefille, kun sinulla on jo kaikkea, mitä tarvitset". Ei tykännyt, mutta eipä tarvinnut enää kuunnella valituksia vääristä lahjoista. Ja siskolla tosiaan on jo ihan kaikkea, Louis Vuittonin laukkua myöten. Sponsored by äiti ja iskä. 🙄

Vierailija
48/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lahjakortit ovat hankalia käyttää, eli ovat johonkin suht tarpeettomaan paikkaan, vaikka kultasepänliikkeen kortit. En mitenkään keksi sieltä 20 - 30 eurolla ostettavaa ja lopulta maksat saman verran päälle, että saat jotain järkevää, jota et alunperinkään olisi tarvinnut.

Omalla nuorellani on tällä hetkellä käyttämättä lahjakortti ravintolaan, johon meiltä on aika hankala päästä. Kortilla saa ostettua juuri ja juuri yhdelle alkupalan sekä pääruuan. Kalliiksi käy kun kortti käytetään, matkat ravintolaan ja sitten muiden ruuat. Lunastin kortin lapseltani, ja hän saa käyttää rahat mutta saa nähdä saanko itsekään aikaiseksi lähteä tuonne ravintolaan.

Itse olen siirtynyt antamaan lahjaksi s-ryhmän lahjakortteja, ne käy niin monessa paikkaa että varmasti löytyy käyttöä. Jos johonkin muualle ostan lahjakortilla jotain, niin sitten selkeän palvelun esim. jalkahoito tai keilaus neljälle tms.

tiedän !!!! Me saatin 50 euron häälahja Haikkoon. Olipa surkea lahja. Meillä ei ollut silloin autoa käytössä. Piti suunnitella ja lopulta käytin ystäväni kanssa lahjakortin uimiseen. Hänellä oli asiaa Porvoossa, pääsin hänen mukaan. Pyörin sen aikaa keskustassa. Sieltä Haikkoon, kävimme uimassa ja tämän jälkeen söimme jotain pientä ravintolan puolella. Minä tarjosin uimiset, hän syömiset ja päivä oli todella mukava. 

Tämäkin vaati järjestelyä, esim minulla oli ylitöitä, otin ylityövapaapäivän tämän vuoksi. 

Vierailija
49/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on. Pienempänä eivät osanneet edes pitää lahjana urheilukaupan lahjakorttia tai leffalippuja, kun vanhemmat aina kuitenkin maksaa sellaisen lystin.

Nykyisin lapsilla ei ole lompakkoa tai käsilaukkua, kantavat puhelinta takin taskussa ja sen kuoressa electron korttia. Lahjakortti pitäisi erikseen muistaa ottaa mukaan.  

Todella outoa käytöstä. Kyllä saadusta lahjakortista ja sen käytöstä pitää osata teininkin huolehtia. Itse lapsena ja nuorena jos sattui lahjakortin saamaan, niin kyllä siitä tuli pidettyä hyvä huoli ja tarkoin tuli aina mietittyä mitä kortilla aikoo hankkia.

Eikä olisi tullut mieleenkään ajatella, että äiti ja isä kuitenkin maksavat kaiken. Onko tosiaan meno nykyään tällaista?

T. Kolmekymppinen

Vierailija
50/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lahjatkaan aina mene nappiin. Lahjakortilla voi saada enemmän mieleistä.

Vierailija
51/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa aina antaa rahaa. Jollain Stadiumin lahjakortilla ei tee yhtään mitään.

Kiittämättömille pennuille ja kermaperseille ei kannata antaa mitään. Näin se vaan on.

Minäkään en enää koskaan anna kummilapselle mitään lahjaksi kun annoin kerran lahjakortin vaatekauppaan synttärilahjaksi ja äitinsä kommentoi että tyttö ei osta vaatteita eikä meillä osteta verkkokaupoista. Kortti oli kyllä kivijalkamyymälään mutta jos tyttö kerran alasti kulkee niin taisi jäädä käyttämättä koko kortti :D Hyvätuloisilla on varaa olla k...ipäitä ja halveksia köyhän lahjoja. Sielläpä sitten ihmettelevät kun ei lahjoja enää tule. Mielellään kyllä käytän itse vähät rahani.

Vierailija
52/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan ymmärrä mikä pihiyden logiikka antaa lahjakorttien vanhentua? Silloinhan ei tarvitse käyttää niitä omia rahoja lompsasta kun voi vinguttaa lahjakorttia. Mielestäni lahjakortti on käteisen jälkeen käytännöllisin lahja, kun voi käyttää mihin itse lystää, eikä harmita että nyt sitä tuhlataan.

Jos haluaa sentilleen käyttää sen lahjakortin, saattaa joutua käyttämään lisäksi omaakin rahaa.

Lisäksi lahjaksi haluaisi aina jotain erikoista. Ei sitä fleecetuubihuivia tai urheilualushousuja (niitä voi saada sillä 20€ yhdet ja jää neljä euroa sitten vielä...).

Vierailija
53/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivositko vahingossa, vai tahallaanko teit noin ikävästi.

Vierailija
54/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän luovuutta peliin, niin saa käytettyä. Esim itse saamallani kirjakaupan lahjakortilla ostin kummilapsille lahjakirjoja varastoon. Töistä saadun erikoisliikkeen lahjakortin myin kaverille jonka tiedän arvostavan ja harrastavan liikkeen aihepiiriä. Finnkinon korteilla maksan aina koko porukan leffat, pääsee kerralla eroon koko lahjapakasta. Muut voivat ostaa karkit.

Kehtaisin kyllä mennä vaikka kassan viereen seisomaan ja ehdottamaan tuntemattomille että maksavat mun lahjakortille ja mulle mobile payllä.

Vierailija
55/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antajan kannattaisi ehkä kysyä vihjettä, että minkähänlaiselle kortille olisi sitä käyttöä... Tyttäremme sai synttärilahjaksi (pyynnöstämme) lahjakortin, joka voimassa 5 vuotta ekasta ostosta. Eli eiköhän ehdi käyttää pois, vaikka on korona-aikakin.

Vierailija
56/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

XXL, joku kahvila ja ruokapaikka mitä ei edes enää ole

XXL;n lahjakortti on voimassa 2 vuotta.

Vierailija
57/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin XXL lahjakortti on voimassa 2 vuotta.

Vierailija
58/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XXL, joku kahvila ja ruokapaikka mitä ei edes enää ole

XXL;n lahjakortti on voimassa 2 vuotta.

Oli sitten 2 vuotta sitten saatu kun oli vanhaksi mennyt

Vierailija
59/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lahjakortit on perseestä.

Lapset saanut finnkinon, hmn jne kortteja, mutta eipä niitä meilläpäin liiemmälti pääse käyttämään.

Jospa vaateliikkeiden kortteja pystyis käyttämään nettikauppojen yhteydessä, sitten se oliskin näppärää.

Toisekseen kun eivät niin ole orjentoiyuneita shoppailijoita, mutta kun "kaikki nuorethan lahjakorteista tykkää". Asiasta on suvun ja kummien kanssa puhuttu. Älkää meille, vaikka kirjaa tai urheiluvälineitä, perusliinavaatetta, lautapeliä.. mutta "eihän nuoret lue, eikä ne osaa lakanoita arvostaa".

Kerran vuodessa kerään kortit kasaan ja lähden erikseen shoppailemaan. Kyllä mä lähden ja finnkinon liput ne ovat myyneet eteenpäin, niille joita kiinnostaa.

Esim. Stadiumin lahjakorteilla voi maksaa myös nettikaupassa.

Vierailija
60/97 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lahjakortti on kiva lahja jos se sopii lahjan saajalle ja on tarpeeksi kauan voimassa.

Huonoja ovat esim.

- Alle vuoden voimassa

- Liian vähän rahaa liikkeen hintatasoon nähden.

- Tylsä käyttää yksin (esim. Just ravintolaan lahjakortti on yksi huonoimpia jos lahjan saaja ei ravintoloita harrasta muutenkin)

Typerää kuitenkin antaa vanhentua. Antaisi mieluummin ilmaiseksi vaikka naapurille.