Siivosin sitten taas roskiin teinien viime vuonna saamat lahjakortit
3kpl 15-20e lahjakortteja. Itse tarttis vaan huolehtia, että tulevat käytettyä...
Kommentit (97)
Minäkään en tykkää lahjakorteista. Olen saanut parikin kertaa lahjaksi lahjakortin ravintoloihin, joihin kortin arvo kattaa ehkä yhden henkilön ruokailun ilta-aikaan ilman juomia. Pitäisi varata pöytä ja maksaa ruoka jollekin toiselle, ettei yksin tarvitse mennä. Kesällä olisin voinut mennä mielelläni lomalla, jos näissä ravintoloissa olisi ollut lounastarjoilu, mutta ovat vain iltapaikkoja. Turhan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tykkää lahjakorteista. Olen saanut parikin kertaa lahjaksi lahjakortin ravintoloihin, joihin kortin arvo kattaa ehkä yhden henkilön ruokailun ilta-aikaan ilman juomia. Pitäisi varata pöytä ja maksaa ruoka jollekin toiselle, ettei yksin tarvitse mennä. Kesällä olisin voinut mennä mielelläni lomalla, jos näissä ravintoloissa olisi ollut lounastarjoilu, mutta ovat vain iltapaikkoja. Turhan vaikeaa.
Varsinkin korona-aikaan viimeisetkin ravintolat ovat alkaneet myydä ruokaa mukaan kotiin. Soita sinne, kerro että sulla on lahjakortti X summalle, kysy mitä sillä saa ja milloin voit annoksen noutaa ellei mitään kuljetusta ole. Ja moniin ravintoloihin voi myös mennä pelkästään drinkeille, kahville, jälkiruoalla... jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan lahjakortteja
Laskettiin, että 7 vuodessa meillä oli yli 1000€ vanhentuneita lahjakortteja.
Esim 300€ kylpylään
Selvä raha aina parempi lahja.
Ymmärrän kyllä miksei siskoni esim anna rahaa. Tienaan paljon enemmän ja hän kokee rahan siksi huonona lahjana
Olettepa typeriä ja kiittämättömiä.
Enpä ole ikinä kuullut, että aikuiset antaisivat toisilleen rahaa lahjaksi, muuta kuin vanhemmat lapsilleen. Tai kummit kummilapsille.
Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.
Kyllä se ääliö on hyvin usein se lahjakortin antaja. Mikä oikeus sillä antajalla on ohjailla mitä kukakin elämässään tekee? Minä olen saanut milloin mitäkin hemmotteluhoitolahjakorttia, enkä tasan varmasti sellaisissa käy! Menee roskiin jo jouluna. Parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hemmoteltuja lapsia. Toivottavasti kukaan ei tuhlaa heihin enää rahojaan tänä jouluna.
No on todella hemmoteltuja, kun eivät itse edes siivoa!
Olishan se ollu tosi vaikeeta laitta facen marketplacelle ilmoitus: "annetaan 20e lahjakortti nopeimmalle noutajalle". Juuh, olis siihen menny ehkä 5min.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tunteen. Minun mieheni antoi anopilta saamansa K-ryhmän 100 euron lahjakortin vanhentua ihan pihiyttään. Ehdottelin tässä pitkin vuotta, että käytettäisiin kortti johonkin järkevään kuten uuteen lieteen ja marraskuussa muistutin että katso milloin kortti vanhenee. "Ehtiihän sitä vielä". No eilen sitten tsekkaili kortteja että ostaa joululahjoja niin vanhaksi oli mennyt.
Muuten hyvä mies mutta paheneva pihiys on alkanut mua vituttamaan.
Eihän tuo pihiyteen liity, vaan saamattomuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan lahjakortteja
Esim 300€ kylpylään
Ymmärrän kyllä miksei siskoni esim anna rahaa. Tienaan paljon enemmän ja hän kokee rahan siksi huonona lahjana
Enpä ole ikinä kuullut, että aikuiset antaisivat toisilleen rahaa lahjaksi, muuta kuin vanhemmat lapsilleen. Tai kummit kummilapsille.
Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.Kyllä se ääliö on hyvin usein se lahjakortin antaja. Mikä oikeus sillä antajalla on ohjailla mitä kukakin elämässään tekee? Minä olen saanut milloin mitäkin hemmotteluhoitolahjakorttia, enkä tasan varmasti sellaisissa käy! Menee roskiin jo jouluna. Parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan.
Minkälainen pässi laittaa lahjakortin roskiin? Tuollainen ihminen ei kyllä mitään lahjaa ansaitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan lahjakortteja
Esim 300€ kylpylään
Lahjakortti on todella hyvä lahja, ei ole antajan vika jos saaja on ääliö.Kyllä se ääliö on hyvin usein se lahjakortin antaja. Mikä oikeus sillä antajalla on ohjailla mitä kukakin elämässään tekee? Minä olen saanut milloin mitäkin hemmotteluhoitolahjakorttia, enkä tasan varmasti sellaisissa käy! Menee roskiin jo jouluna. Parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan.
Toivottavasti oot trolli. Kyseessä on lahja... ei elämän ohjailua. Ihme että sulle kukaan ees haluaisi antaa lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytettäväksi?
Minä annoin urheilukaupan lahjakortin vanhentua. Lahjan antaja ei tuntenut minua nököjään...
Ei voi mennä urheiluliikkeeseen ostamaan esim. talvivaatteita tai käsineitä. Ehkä tuntee olonsa liian urheilulliseksi🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua on. Pienempänä eivät osanneet edes pitää lahjana urheilukaupan lahjakorttia tai leffalippuja, kun vanhemmat aina kuitenkin maksaa sellaisen lystin.
Nykyisin lapsilla ei ole lompakkoa tai käsilaukkua, kantavat puhelinta takin taskussa ja sen kuoressa electron korttia. Lahjakortti pitäisi erikseen muistaa ottaa mukaan.
Todella outoa käytöstä. Kyllä saadusta lahjakortista ja sen käytöstä pitää osata teininkin huolehtia. Itse lapsena ja nuorena jos sattui lahjakortin saamaan, niin kyllä siitä tuli pidettyä hyvä huoli ja tarkoin tuli aina mietittyä mitä kortilla aikoo hankkia.
Eikä olisi tullut mieleenkään ajatella, että äiti ja isä kuitenkin maksavat kaiken. Onko tosiaan meno nykyään tällaista?T. Kolmekymppinen
On se. Ostin miehen teineille pari vuotta sitten lahjakortit nuorisovaatekauppoihin. Sanoivat suoraan, että huono lahja, koska iskä ostaa vaatteet kuitenkin.
Olin vähän ihmeissäni, että kyllä ajat ovat muuttuneet. Itse olisin saman ikäisenä ollut iloinen, että saan aivan itse valita vaatteet ja päättää mitä ostan.
Totesin, että ok tämmönen meininki nykypäivänä, asia selvä.
Sen jälkeen en ole teinien joululahjoihin rahojani tuhlannut. Isänsä ostaa heille aina jotain puhelimia yms ja lahjat ovat sitten meiltä yhteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin käytettäväksi?
Minä annoin urheilukaupan lahjakortin vanhentua. Lahjan antaja ei tuntenut minua nököjään...
Oletko käynyt urheilukaupassa? Saa sieltä muutakin kuin kahvakuulia ja fitness-vaateita. Löytyy esim ulkoilutakkeja, lenkkareita, sukkia, alusvaatteita, pipoja, hanskoja, reppuja... Etkö käytä niitäkään?
Olen ostanut urheiluliikkeestä myös ihan perusvaatteita kotiarkeen. Siis sellaisia joita ei ole edes tarkoitettu urheiluun. Tietty jos ensimmäinen kommentoija pukeutuu todella persoonallisesti tai edustavasti kotonakin, niin sitten voi ymmärtää, ettei ne arkiset vaatteet, nilkkasukat, pipot ja rukkaset iske.
Vierailija kirjoitti:
Jäi minullakin tänä vuonna ensimmäistä kertaa käyttämättä elokuvaliput, vaikka Finnkino lisäsi niihin käyttöaikaakin. Kesällä oli muuta tekemistä, ja syksyllä sitten ei enää uskaltanutkaan elokuviin.
Mietin just että taatusti käyttäisin jos joku antais mulle lahjakortin...mutta elokuvalippu olis kyllä sellainen joka jäis käyttämättä, koronasta riippumatta. Mässyttäviä ja juttelevia ihmisiä ympärillä, musiikki pauhaa, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti on sinänsä ideana aika outo, käteinen raha käy kaikkialla eikä vanhene niin nopeasti. Mummoni antoivat aina joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi seteleitä.
Tosiaan, lahjakorteilla ei voi ostaa kaljaa, tupakkaa, energiajuomia eikä mitään muutakaan kivaa ja tarpeellista. Tosi outo lahjaidea.
En osta nitään mitä mainitsit (en edes tiennyt ettei noita saa ostaa lahjakortilla, miksei?)mutta käteinen parempi. Lahjakortti sitoo tiettyyn liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ne on nuo lahjakorttilahjat kuitenkin vanhempien vastuulla että tulee käytettyä. Sinun olisi kuulunut teinisi kanssa yhdessä miettiä mitä voisi haluta ja sitten käydä yhdessä käyttämässä lahjakortti. Näin toimin omankin lapseni kanssa. Turha täällä itkeä kun itse et tehnyt mitä sinun olisi vanhempana pitänyt tehdä.
Miten niin vanhempien vastuulla? Jos ei ole pikkulapsesta kyse, kyllä lapsi tai nuori osaa itse hoitaa kortin käytön. Jos ei hoida, oma moka!
Tosin kuulostaa että vanhempien vastuu tarkoittaa palstalogiikalla äidin vastuuta. Äidin on taas kerran holhottava ja muistuteltava. Se ei ole niin vaarallista jos isä ei sitä tee...
Isäni täytti aikanaan 70-v.
Minä ja 2 sisarustani ostimme hänelle 3 000 markan matkalahjakortin. Kun lipastoja siivottiin, niin perikunta totesi, että sieltähän se kortti löytyi - käyttämättömänä.
En ole lahjakortteja paljoa enää ostellut. Tilisiirrot ja käteinen raha, tai lahjaksi kallista ruokaa ja alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Voithan antaa lahjakortin sitten jollekin muulle joka käyttää.
Lahjakortin käyttämättä jättäminen ei ole pihiyttä vaan tyhmyyttä. Tosi tyhmältä kuulostaa että väitetään ihmistä joka ei käyttänyt lahjakorttia ajoissa pihiksi. Pihi ihminen käyttää nimenomaan ensin lahjaksi saamansa kortit ennen kuin omia rahojaan. Ja käyttää lahjakortit ihan varmasti eikä odota viimeiseen hetkeen. Ja vaikka et tarvitsisi itse kyseisen paikan tuotteita niin voit antaa sen lahjakortin jollekin muulle tai ostaa sillä jotakin sille jollekulle muulle, vaikka lahjaksi.
Tyhmyyttä....Miettisin aapeena nyt että millaisia arvoja olet opettanut lapsillesi. Rahaongelmat odottavat heitä samantien kun muuttavat omilleen kun raha-asiat eivät ole hallussa. Lahjakortit käytetään tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi minullakin tänä vuonna ensimmäistä kertaa käyttämättä elokuvaliput, vaikka Finnkino lisäsi niihin käyttöaikaakin. Kesällä oli muuta tekemistä, ja syksyllä sitten ei enää uskaltanutkaan elokuviin.
Mietin just että taatusti käyttäisin jos joku antais mulle lahjakortin...mutta elokuvalippu olis kyllä sellainen joka jäis käyttämättä, koronasta riippumatta. Mässyttäviä ja juttelevia ihmisiä ympärillä, musiikki pauhaa, hyi.
Kävin katsomassa Tove-elokuvan marraskuussa. Meitä oli isossa salissa 15 ihmistä, oli kyllä hyvät turvavälit.
Voihan ne lahjakortit antaa jollekin, vaikka kerjäläiselle. Tai lapsen koulukaverille. Se yleensä saa lapsessa aikaan innon käyttää lahjakortti sittenkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon tunteen. Minun mieheni antoi anopilta saamansa K-ryhmän 100 euron lahjakortin vanhentua ihan pihiyttään. Ehdottelin tässä pitkin vuotta, että käytettäisiin kortti johonkin järkevään kuten uuteen lieteen ja marraskuussa muistutin että katso milloin kortti vanhenee. "Ehtiihän sitä vielä". No eilen sitten tsekkaili kortteja että ostaa joululahjoja niin vanhaksi oli mennyt.
Muuten hyvä mies mutta paheneva pihiys on alkanut mua vituttamaan.
Kuulostaa enemmän laiskuudelta kuin pihiydeltä. Pihi käyttäisi saamansa rahat eikä antaisi niiden vanhentua.
Olemme saaneet kahtena jouluna peräkkäin lahjakortin erääseen ravintolaan. Ihan perus ketjuravintola, ei mikään Mäkkäri kuitenkaan. Ensimmäisellä kerralla palvelu oli hyvin tympeää, ruoka ihan ok mutta nälkä jäi vielä alkupalan, pääruoan ja jälkiruoan jälkeen. Tiedän, että esim. fine dining -paikoissa maksetaan elämyksestä ja hyvistä mauista eikä niinkään siitä että saa vatsansa täyteen, mutta tässä tapauksessa ei ollut mikään erityisen hieno paikka kyseessä. Toisen lahjakortin saatuamme se jäi käyttämättä, koska ensimmäisestä käynnistä jäi paha maku suuhun ja kukkaroon lovi koska lahjakortti ei kuitenkaan kattanut kokonaan yhden henkilön ateriaa.