Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin vihaan tätä refluksia!

Vierailija
20.05.2014 |

Koko ajan nousee jotain väkevää happoa suuhun ja on nielemisvaileuksia. No, jos muutaman kilon tiputan niin eiköhän vähän helpota. Onkos teillä muilla refluksia? Jos on minkälaista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein syöt ja milloin?

Omani pysyy hyvin kurissa, jos pidän kiinni ruokavaliosta ja -ajoista.

Vierailija
2/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin leikkaus kun enää mikään ei auttanut ja olo oli kuin lehmällä, liekö monettako kertaa tuli ruoka märehdittyä.

No, välillä tuntuu että sain elämäni takaisin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virallista diagnoosia, mutta lääkärissäkin epäilty tätä ja tiedän itse, että sukurasitteena siirtyi minullekin.

Käheä ääni, koko ajan pitää selvitellä kurkkua. Helposti alkaa nielu kutisemaan tietyissä olosuhteissa. Etuhampaat aivan kuluneet, kun happoa tms. nousee öisin suuhun ja usein näenkin unta että oksennan tai vastaavaa, koska maku suussa on kamala. Aamulla hapan maku ja inhottava olo.

Tiettyjä juttuja en voi syödä ollenkaan, olo ja närästys menee niin pahaksi. On syötävä säännöllisesti, muuten tulee fyysisesti paha olo ja vatsakivut.

Vierailija
4/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tasapinota happojasi. Esim tällä:

pH-balance PASCOE tabletit 100 tabl
22,90 €

Vierailija
5/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 00:26"]

Koko ajan nousee jotain väkevää happoa suuhun ja on nielemisvaileuksia. No, jos muutaman kilon tiputan niin eiköhän vähän helpota. Onkos teillä muilla refluksia? Jos on minkälaista?

[/quote]

Jos kerran vihaat refluksia, mikset tee jotain asian korjaamiseksi. Ei se valittamalla parane. Sun täytyy ihan itse tehdä korjaus ruokavalioon. Toki lääkkeitä on, mutta ne poistaa vain oireet, ei itse vaivaa.

Vierailija
6/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan kans. Aina saa miettiä mitä voi syödä ja mitä ei. Eikä sekään auta vaan silti niitä oireita tulee. Mulla on lääke siihen, mutta ei niitä ihan jatkuvasti haluttaisi syödä. Moni kasvis ja hedelmä jää syömättä, kun ei vaan pysty.

Mulla on tuota samaa, että koko ajan pitää selvitellä kurkkua. Hävettää oikein yleisillä paikoilla pahimpina aikoina, kun se on ihan jatkuvaa. Lisäksi tosi moni liikuntalaji on pannassa tämän takia.

Mulla ei ole ylipainoa mitä laihduttaa enkä enää tiedä mitä tässä tekisi, että häviäisi oireet. Kaikkea on kokeiltu. Kai se täytyy niitä pillereitä napsia joka päivä vaikka ei haluttaisikaan.

Mulla on lisäksi astma. Refluksi ja astma yhdessä on tosi hankala, kun ei aina tiedä kummasta mikäkin limannousu, köhä tai muu oire on.

Vierailija
7/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:51"]

Mä vihaan kans. Aina saa miettiä mitä voi syödä ja mitä ei. Eikä sekään auta vaan silti niitä oireita tulee. Mulla on lääke siihen, mutta ei niitä ihan jatkuvasti haluttaisi syödä. Moni kasvis ja hedelmä jää syömättä, kun ei vaan pysty.

Mulla on tuota samaa, että koko ajan pitää selvitellä kurkkua. Hävettää oikein yleisillä paikoilla pahimpina aikoina, kun se on ihan jatkuvaa. Lisäksi tosi moni liikuntalaji on pannassa tämän takia.

Mulla ei ole ylipainoa mitä laihduttaa enkä enää tiedä mitä tässä tekisi, että häviäisi oireet. Kaikkea on kokeiltu. Kai se täytyy niitä pillereitä napsia joka päivä vaikka ei haluttaisikaan.

Mulla on lisäksi astma. Refluksi ja astma yhdessä on tosi hankala, kun ei aina tiedä kummasta mikäkin limannousu, köhä tai muu oire on.

[/quote]

Ruokavalion muutos auttaa refluksiin

Vierailija
8/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin syön lääkkeitä, olen syönyt jo vuosia melkein yhtämittaa ja nyt raskaanakin, koska jos ruokavaliolla yritän hoitaa, menee se siihen että kohta en pysty enää syömään suunnilleen mitään. Kaikki etenkin valitettavasti terveellinen ruoka aiheuttaa enemmän tai vähemmän oireita, mut jos ei syö vähän väliä vaan päästää vatsan tyhjäksi, siitä vasta kamala olo tuleekin. Ehkä jos söisin kauravelliä tai vaaleaa paahtoleipää kahden tunnin välein pärjäisin lääkkeittä, mut ei sillä oikein elä ja ei musta enää ole oikein terveellistä sekään, jos koko elämä alkaa pyöriä pelkän syömisten miettimisen ympärillä ja jos lähtee pieneksikin hetkeksi jonnekin täytyy ottaa eväät mukaan, koska muuten ruokailuväli venyy niin että kun sitten yrittää syödä, tulee kamala olo ja joutuu jännäämään oksentaako. Kokemusta tuostakin liian monelta vuodelta ennen kuin sain lääkkeet, ei kiitos enää kun lääkityskin on keksitty jolla voin elää täysin oireetta ihan normaalia elämää. Olen alipainoinen, joten laihdutuskaan ei auta. Kahvia en ole ikinä uskaltanut alkaa juomaan, en syö lihaa enkä pahemmin mitään käristettyjä ruokia usein muutenkaan.

Ja tosiaan ärsyttää toikin, että vaikea keksiä sellaista liikuntalajia, jolla pystyisi vahvistamaan vatsa- ja selkälihaksia sekä parantamaan ryhtiä ilman että vatsaonteloon kohdistuu kuitenkaan liikaa painetta niin että yrjöt purskahtaa suuhun. Huono ryhti tuntuu mulla kuitenkin pahentavan oireita.

Vierailija
9/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile viljatonta ruokavaliota

Vierailija
10/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttaa, sitä kannattaa tosiaan syödä.

Ja ennenkaikkea sängynpääty pitää nostaa ylös. Hanki valmis kiila joka laitetaan patjan alle, tai laita kirjoja tjs sängyn jalkojen alle. Se on todella hyvä tapa hoitaa refluksia. Vaikka tuntuis miten tyhmältä niin kannattaa ehdottomasti!! 

Eikä saa syödä neljää tuntia ennen nukkumaanmenoa, se on vaikeeta ehkä mutta auttaa tosi paljon myös kiilan kanssa yhdessä.

Vierailija
11/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä illalla syömättä, niin ei tuu ruoka ylö, ku käyt makuulle.

Miehelläni refluxi, ja toi auttaa iltaisin. Jos erehtyy syömään esim jogurttia illalla, niin kohta makuulle mentyä alkaa aivan kauhee köhiminen, ku ne jogurtit pyrkii suuhun, ja pakko nousta ylös. Pelkään, että tukehtuu, niin hirveeltä näyttää! Iso tyynykasa auttaa, mutta paremmin, jos ei syö esim kuuden jälkeen.

Hän syö lanzoprazolia, joita saa lääkärin reseptillä, ja pari tablettia viikossa. Purkki maksaa muutaman euron! Ei ole ruokavaliota, mutta aika terveellisesti syö.

Vierailija
12/12 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joo. Refluksista on haittaa. Mullakin on ruokavalio nykyään tosi suppea. Leipää en uskalla syödä enää ollenkaan, ei maitoa, ei juustoa, ei suklaata, ei teetä eikä kahvia, ei mitään happoista hedelmää eikä vihannesta, ei perunaa, ei pastaa jne.

Ja hoikka olen jo nytkin, joten laihduttaminen ei auta enkä polta enkä juo tietenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi