Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistuisin sote-alan pääsykokeisiin?

Vierailija
19.05.2014 |

Mulla on siis kesäkuun ekalla viikolla sosionomin ja sairaanhoitajan pääsykokeet, ja mietin että olisko kenelläkään antaa mitään vinkkejä miten vois valmistautua. Ennakkotehtävän tekemisen aloitan tällä viikolla. Ajattelin lainata kirjastosta jotain matikan kirjoja ja kertailla sieltä jotain prosenttilaskuja ja desimaali muutos laskuja, jos niistä olisi mitään hyötyä. Kaikenlaiset muutkin vinkit pääsykokeisiin toki kelpaa!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rohkea ja reipas oma itsesi, siitä se lähtee

Vierailija
2/3 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut vain sosionomi valintakokeissa, ja pääsin ekalla kerralla opiskelemaan. Eli tiedän vain siitä. No ensin itsestäänselvyydet, mutta: Nuku hyvin ennen valintakoetta ja muista syödä joka välissä, voi tulla pitkä päivä. Ole rauhallinen kirjallisessa osuudessa, vaikka tuntuu että aikaa on todella vähän, ja tuntuu ettet tiedä mitään, tee vain rauhallisesti kaikki kohdat mitkä tiedät, äläkä panikoi. Ryhmähaastattelussa ei ole tärkeää puhua mahdollisimman paljon, toisin kuin monet luulevat. Monet pälättäjät ovat jääneet ilman opiskelupaikkaa. Tärkeintä on, että kuuntelet oikeasti muita, sanot omat mielipiteesi, ja ylipäätään osallistut keskusteluun järkevästi. Kannattaa jo etukäteen miettiä, mikä sosiaalialan osa-alue sinua kiinnostaa eniten, en tiedä yhtään mitä haluan tehdä ei ole kovin hyvä vastaus. Ei mulla nyt muuta tule mieleen, paitsi se klisee, että ole oma itsesi, ei ole mitään järkeä esittää jotain mitä ei ole. Paljon onnea valintakokeisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mää oon kans ymmärtäny, että siinä kirjallisessa katotaan ennemminkin sitä että osaako toimia rauhallisesti kun meinaa iskeä kiire eikä niinkään sitä että osaako vastata kaikkeen! Se kirjallinen mua eniten jännittää kun tosiaan matikka ei oo mun vahvinta osaamista ja oon pitäny nyt välivuoden niin aivot ei oo ihan parhaassa terässä:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi