Juhlat, joissa "pakko" nauttia alkoholia
Joo tiedän, mikään pakko ei ole kellään ja jokainen saa päättää omista syömisistään ja juomisistaan. Silti, esimerkiksi itsellä tulossa tuttavan polttarit tänä kesänä ja se nyt ei mielestäni ole muutakuin humalahakuista juomista enkä jaksaisi sitä yhtään, en juoda enkä katsella muiden "hauskan"pitoa. Enkä sitä asennetta että "nyt juodaan ja biletetään". En ole mikään absolutisti kumminkaan vaan juon lasillisen viiniä välillä ruoan kanssa tai siiderin saunan jälkeen.
Jotenkin ärsyttää tämä juomisella hauskanpidon hakeminen. Ei siis ärsytä se että muut juo, vaan se sellainen hehkutus siinä humaltumisessa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin välistä koko polttarit.
Ei sekään tunnu oikealta kun ystävä on kumminkin tärkeä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos jo lähtökohtaisesti homma ei kiinnosta ja polttareiden sisältö pyörii alkoholin ympärillä etkä koe omaksi jutuksesi, niin sen kun kieltäydyt kauniisti. Tai sitten menet alkupuolelle mukaan kun meni ei ehkä ole vielä ihan pelkkää läträystä ja poistut kun alkaa siltä vaikuttaa, ettei enää seura kiinnosta.
Ja kuten itsekin mainitsit, niin mikään pakko ei ole juoda, mutta harvemmin se on kovin mukavaa olla ainoana jotakuinkin järjissään olevana sellaisessa porukassa, jossa muiden pääasiallinen tarkoitus on dokata viimeinenkin aivosolu hengiltä.
Ettekö te tee kaveriporukalla normaalisti mitään muuta kuin dokaa, vai miksi tämä yksittäinen juhla ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te tee kaveriporukalla normaalisti mitään muuta kuin dokaa, vai miksi tämä yksittäinen juhla ärsyttää?
Ei ole mikään vanha tuttu kaveriporukka kyseessä vaan ihmisiä, jotka tuntevat tulevan morsiamen! Minun ja kaverini tapaamiset ei perustu ryyppäämiseen. Ap
Kielsin polttarit itse, kun en halua mitään känniörveltämistä.
Jos jotkut niin nimenomaan polttarit ovat karanneet nykyisin ihmisillä täysin käsistä. Ennenvanhanaa polttarit oli kiva baarireissu kavereiden kesken ja nykyään ne on jotain helvetin amerikkalaistyylistä suorittamista missä vietetään jopa monta päivää ja kaikki maksaa muutaman satasen osallistumisestaan. Naurettavaa, kun kuitenkin tuollaisia polttareita haluavat pissikset kuitenkin eroavat jo parin vuoden sisällä.
Mikään ei ole rasittavampaa kuin kuunnella humalaisia ihmisiä!!
Kaverit tuntevat minut ja tietävät, että en juo. Ei ole ollut ikinä ongelma.
Saahan se ärsyttää, mutta ystävän takia tietysti osallistut kekkereihin ja yrität parhaasi mukaan viihtyä, etkä ainakaan ala mitään murjottamaan tai kuittailemaan toisten juhlinnasta. Sitten kun ilta kypsyy, poistut hyvillä mielin paikalta sitäkin muistoa rikkaampana, ja ystäväsi on iloinen että olit mukana.
Ei tehdä asioista turhaa draamaa. Joskus se oma tunnetila vaan ei ole se illan tärkein juttu.
Polttarit voi ihan hyvin jättää väliin, jos tietää jo etukäteen, että ei tule siellä viihtymään. Voit kertoa morsiamelle syynkin, tehän olette ystäviä, joten kyllä hän varmasti ymmärtää.
Huvittavimpia on ihmiset jotka sanoo juovansa itsensä mukaviksi, pääsääntöisesti asia on juuri toisin päin.
Esimerkiksi yhdet tutut osaa keskustella vaikka mistä selvinpäin/parin jälkeen, yhtään enempää juotuaan muistelevat vain yksiä ja samoja 10-20 vuotta vanhoja juttuja (tosiaan muistoihin ei mahdu mitään tuota uudempaa) ja näihin muistoihin liittyy alkoholi oleellisesti.
No ehkä saay mahdollsiuuden osallistua myöhemmin häihin. - Itseäni kiukutti aikanaan hyvin paljon kun otin osaa polttareihin, joista maksoin -tuohon aikaan opiskelija budjettiin suhteettoman paljon mutta en koskaan saanut kutsua häihin. En vielä tänäpäivänäkään tiedä miksi en.
Ymmärtäisin paremmin, jos olisin polttareissa tai niiden ulkopuolella onnistunut loukkamaan jompaa kumpaa tulavasta hääparista mutta sellaiseta en tiedosta tapahtuneen. Ehkä ikävämpää kuin hääktsun saamatta jääminen on ollut se kun on saanut vastailla kysymyksiin, että miksei ollut mukana häissä. Ja kuunnella ankedootteja ja muistumia näistä mahtavista häistä.
- Lohdutuksena olen saattanut lukea joskus tältä palstalta, että kokemukseni ei ole ainut laatuinen vaan on muitakin joille on käynyt vastaavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä saay mahdollsiuuden osallistua myöhemmin häihin. - Itseäni kiukutti aikanaan hyvin paljon kun otin osaa polttareihin, joista maksoin -tuohon aikaan opiskelija budjettiin suhteettoman paljon mutta en koskaan saanut kutsua häihin. En vielä tänäpäivänäkään tiedä miksi en.
Ymmärtäisin paremmin, jos olisin polttareissa tai niiden ulkopuolella onnistunut loukkamaan jompaa kumpaa tulavasta hääparista mutta sellaiseta en tiedosta tapahtuneen. Ehkä ikävämpää kuin hääktsun saamatta jääminen on ollut se kun on saanut vastailla kysymyksiin, että miksei ollut mukana häissä. Ja kuunnella ankedootteja ja muistumia näistä mahtavista häistä.
- Lohdutuksena olen saattanut lukea joskus tältä palstalta, että kokemukseni ei ole ainut laatuinen vaan on muitakin joille on käynyt vastaavalla tavalla.
Toi on kyllä paha. Oletko sanonut syyksi, että kun ei kutsuttu, vai pehmitellyt jotenkin hääparille vähemmän noloksi asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Saahan se ärsyttää, mutta ystävän takia tietysti osallistut kekkereihin ja yrität parhaasi mukaan viihtyä, etkä ainakaan ala mitään murjottamaan tai kuittailemaan toisten juhlinnasta. Sitten kun ilta kypsyy, poistut hyvillä mielin paikalta sitäkin muistoa rikkaampana, ja ystäväsi on iloinen että olit mukana.
Ei tehdä asioista turhaa draamaa. Joskus se oma tunnetila vaan ei ole se illan tärkein juttu.
Kumpa voisinkin vain poistua kotiin. Nämä ovat siis toisessa kaupungissa ja yövyn siellä tulevan morsiamen luona muutaman muun kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa voisinkin vain poistua kotiin. Nämä ovat siis toisessa kaupungissa ja yövyn siellä tulevan morsiamen luona muutaman muun kanssa. Ap
Mitä jos yöpyisitkin hotellissa? Sinne voit poistua ihan vapaasti kun tilanne sen sallii tai keksit hyvän tekosyyn.
"Toi on kyllä paha. Oletko sanonut syyksi, että kun ei kutsuttu, vai pehmitellyt jotenkin hääparille vähemmän noloksi asiaa?"
Olen sanonut, että kun ei kutsuttu.- Joillekin olen saattanut täsmentää, että ehkä en ollut tarpeeksi hieno ihminen heidän häihinsä kun olin vain yliopisto-opiskelija kun taas osa kusutuista oli jo tukevasti uraputkessa, enkä edes kuulu piireihin kun en ole edes naamakirjassa. - Joillekin olen sitten selittänyt, että oli lähipiirissä vastaavat juhlat tosiella puolella Suomea, niin en ehtinyt molempiin. Mutta oli kuitenkin kiva ennätin polttareihin muutama sadan kilometrin päähän joista vilpittömästi voin sanoa nauttineeni. Varjo niiden pääle lankesi vasta myöhemmin kun selvisi että en ollut hääktsun saaneiden joukossa
Mä en itse juo niin en pitäny polttareitakaan, käytiin vain syömässä. Kaikki tuttavat tietää etten juo niin eivät ihmetelleet ollenkaan, samoin oli kun täytin 50 ja vasta 60, alkoholia ei tarjottu. Voithan sinä mukana olla alussa ja juoda alkoholitonta, sitten kun alkavat rälläämään niin lähde pois, kukaan ei jaksa selvinpäin katsella örveltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos yöpyisitkin hotellissa? Sinne voit poistua ihan vapaasti kun tilanne sen sallii tai keksit hyvän tekosyyn.
No tämä olisikin mieluisin. Ikävä kyllä budjettini ei salli enää hotelliyötä matkojen ja itse polttarivklp lisäksi.. laskin että nyt jo ilmenneisiin kuluihin tulee menemään 150e. Näihin kutsuttiin muutenkin vain alle 10 hlö niin ei oikein olisi reilua jättäytyä enää tässävaiheessa pois. Ärsytti muutenkin että juhlien suunnittelu aloitettiin vasta sitten kun oli porukka kasassa. Eikä niin että kaikki olisi suunniteltu etukäteen ja sit olisi voinut sanoa osallistuuko vai ei. Ap