Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi annetaan. Kuuluuko viedä kahvipaketti tms?

Vierailija
22.12.2020 |

Otsikko

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ennen näin. PIdän tätä ikävänä ilmiönä. Kun olin nuori ja köyhä, sain hyvää tavaraa ilmaiseksi, silloin ei ollut tapana odottaa yhtä tai jopa kahta vaihtolahjaa. 2 kahvipakettia

vaihdoksi.

En minä ainakaan ennen mitään vienyt eikä tullut mieleenikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos haluat.

Vierailija
4/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin vapaaehtoista. Jos on ilmoirttu että annetaan, niin antaja ei odota mitään ”vastalahjaa”.

Vierailija
5/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan juuri sohvaa, en kyllä odota mitään takaisin.

Mukavaa jos tavara menee käyttöön, kierrättämisestä tulee hyvä mieli.

Vierailija
6/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa antaa pois, haluaa vain mahdollisimman nopeasti ja helposti tavarasta eroon. Voit viedä jotain, jos haluat, mutta antaja ei odota mitään.

Vierailija
7/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole annetaan ilmoitus jos vaaditaan kahvipakettia vastineeksi.

Vierailija
8/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sähän teet tavallaan palveluksen kun viet tarpeettoman pois.

Vierailija
9/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos antaja haluaa jotain, hän laittaa tavaran myyntiin. Haimme joku aika sitten huonekalun, jollaisen olisin ostanut käytettynä. Mutta aina joku ehti ensin. Sitten joku laittoi sen annetaan-puolelle. Mietin kyllä, olisiko pitänyt tarjota siitä jotain, mutta sitten ajattelin, että asia oli antajan valinta ja sillä mennään. Me tietty oltiin iloisia haluamastamme tuotteesta.

Vierailija
10/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaihtuu kahvipakettiin -ilmoitukset ovat erikseen. Näitä näkee myös kirppiksillä. Voithan tarjota tietysti kahvipakettia, mutta mielestäni se ei ole oletus annetaan -ilmoituksissa.

Olen antanut pois huonekalun, kun en sitä ole tarvinnut. Oli vaan hyvä, jos meni jollekin käyttöön. Se kahvipaketti on mulle ihan sama, kun jauhan kahvit itse pavuista enkä kuitenkaan käytä sitä perusjuhlamokkaa:)

Vierailija
11/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on laittanut, että ilmaiseksi saa, niin ei.

Jos itse pyydät jotain ilmaiseksi (ja se on joku yli 50e+ maksava tuote) niin minusta silloin olisi ihan sietävää luvata kahvipaketti, varsinkin jos se tuodaan sinulle.

Vierailija
12/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erikseen pyytää.

Vierailija
13/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaja arvostaa sitä, että olet sovittuna aikana paikalla ja jos tarvitaan kantajia, sinulla on sitten ne mukana. Muuta ei tarvita.

Vierailija
14/22 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sähän teet tavallaan palveluksen kun viet tarpeettoman pois.

Tämä. Vaikka ihmiset puhuvat kierrättämisestä ja tarvitsevalle lahjoittamisesta, oikeasti kyse on siitä että halutaan vain eroon tarpeettomasta ja lähes arvottomasta tavarasta, joka pyörii nurkissa.

Vierailija
15/22 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jos sitä ei erikseen pyydetä. Laitan itse joskus että 15e tai paketti juhlamokkaa...

Vierailija
16/22 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on hyvä esimerkki tästä. Naapuri antoi pussillisen multaa ja kun kysyin, mitä maksaa, totesi ettei mitään. Hetken päästä kertoi, että oli myynyt netissä jotain muovikippoja 2 eurolla ja oli niin fiksu ostaja, että toi myös suklaalevyn. Hitto, että nauratti. Oli tarkoitettu mulle kun olin niin moukka etten tajunnut ilmaisen maksavankin jotain.

Vierailija
17/22 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Monesti vaan hakija on ennen noutamaan tuloaan kysynyt, että jos hän tuo jotain vaihdossa, niin onko kahvipaketti ok. Osalla on ilmeisesti jonkinlainen kynnys hakea lahjoitettua tavaraa ilmaiseksi. Olen yleensä sanonut, että ei ole pakko tästä mitään antaa vastikkeeksi, mutta jos välttämättä haluat jotain tuoda, niin se kahvipaketti on hyvä. Jos se parin euron kahvin tuominen parantaa jonkun mieltä, niin selvä homma, kyllä se juoduksi tulee, mutta mikään pakko se ei tosiaankaan ole ANNETTAVAN tavaran kohdalla.

Vierailija
18/22 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne vaihdetaan kahvipakettiin. Helpompi ois maksaa se femma rahana kuin juosta jotain kahvia kaipasta.

Vierailija
19/22 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin vuosi sitten lasten luistimia ja kenkiä ison kasan pois. Hakija toi suklaalevyn ja olin toki iloisesti yllättynyt mutta en odottanut muuta kuin että pääsen kengistä ja luistimista eroon ja saan kaappitilaa.

Vierailija
20/22 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ne vaihdetaan kahvipakettiin. Helpompi ois maksaa se femma rahana kuin juosta jotain kahvia kaipasta.

Eikä se silloin pitäisi edes kuulua annetaan-osastoon. Jotkut vain ovat huomanneet, että roinat saa myytyä paremmin kun ne naamioidaan annettaviksi. Äskettäin oli annetaan-osastossa vanhanaikaiset joulukuusen sähkökynttilät, joista olisi pitänyt viedä "antajalle" kaksi kahvipakettia. Voi hyvä tavaton, kahdeksan euroa, sillähän saa näin joulun jälkeen kaupasta uudet. Olen näitä ilmiantanutkin ilman tulosta. Asia olisi ok jos olisi erikseen vaihdetaan-osasto.