Miten vatsasi palautui synnytyksestä teillä joilla suuri raskausmaha?
Itselleni ei ole tullut yhtään raskausarpea enkä ole muuten leventynyt mistään, mutta vatsa on todella suuri, koska lapsivettä ilmeisesti tavanomaista enemmän.
Laskettuun aikaan kaksi päivää ja olisi kiva kuulla kokemuksia miten mahat on palautuneet niillä, joilla vatsa ollut erityisen suuri? Varmaan ei bikineissä huvita keikistellä tänä kesänä, mutta ehkä ensi kesänä?
Ja onko vinkkejä vatsaNAHAN kuntoutukseen – läskiähän se ei ole ja lihaksia voi treenailla vasta myöhemmin.
Ihana saada pian vauva syliin ja päästä eroon tästä isosta kuvusta :D. Loppuraskaus ei tosiaan ole mun juttu, onneksi palkinto on maailman paras!
Kommentit (12)
Onko kukaan kokeillut vatsan sitomista synnytyksen jälkeen? Miten vaikutti?
Mul jäi kauhee tyhjä pussi mikä pömpöttää. :( Tosin alle 5kk sitte siel asusteli 4, 5kg otus.
Korsetilla.
Itselläni oli jättikokoinen vatsa, eikä kohdun pienentyminen tuntunut edistyvän synnytyksen jälkeen. Isoäitini ehdotti, että hankin korsetin (ei mitään seksihepenettä, vaan sellaisen tukikorsetin) ja kertoi, että ennen vanhaan kaikki naiset käyttivät sellaista auttaakseen kehoa palautumaan normaaliksi synnytyksen jälkeen. Toimii tänäkin päivänä...
Minulla on mennyt molemmilla kerroilla reilu puoli vuotta vatsan palautumiseen. Nahka jäi löysäksi. Pelkkä löysyys ei häiritse, mutta raskausarvet näkyvätnja korostavat sitä. Sille ei varmaan voi ilman veistä tehdäkään mitään. Minua kirurgia ei kuitenkaan kiinnosta.
Mulla palautui ekasta lapsesta vatsa kokonaan kuukauden sisällä synnytyksestä, vaikka en tehnyt yhtään mitään. Nyt on 4kk toisen lapsen synnytyksestä ja vielä on pieni pömppö jäljellä, vaikka raskauskilot ovat jo karisseet (170cm/55kg). Saattaisi tuon pömpön saada pois, jos oikein alkaisi vatsalihaksia treenata. Aika näyttää, miten käy.
En muista tarkkaan mutta ongelmia ei ollut.
Imetys vei energiaa ja vatsa ok.
Ei todellakaan palautunut. Eka raskauteni oli kaksosraskaus ja vatsasta tuli tosi ruma. Seuraava raskaus vaan pahensi, vaikka olis voinu kuvitella, että mikä hyvänsä mahtuu siihen roikkoon, jonka eka raskaus jätti jälkeensä.
Huonosti. Vatsalihakset ovat pysyvästi erkaantuneet ja löysää nahkaa reilusti. Suosittelen kokeilemaan muiden ehdottamia korsettia tai sitomista, se voisi tukea vatsaa sopivasti.
Minulla oli järjetön maha, mutta palautui parissa kuukaudessa ihan itsekseen kuntoon. Ei tosin niin timmi kun joskus ennen raskautta, mutta eipä ylimääräistä nahkaa oikein edes huomaa. Arpia tai mitään ei jäänyt.
Mulla oli iso vatsa, sf-mitta ihan yläkäyrän siellä katkoviivalla. Vauva meni 2 viikkoa yli LA:n ja oli 4,3kg. Synnytyksestä 1v.
Vatsalihakset jäi kaiketi jotenkin erilleen. Muuten ei huomaa, mutta vatsalihaksia tehdessä jää vieläkin sellainen pieni harjanne keskelle vatsaa.
Yhden yhtäkään raskausarpea ei tullut, vaikka en jaksanut viikkoa pidempään rasvailla. Tämä oli kiva yllätys :)! Mutta arpia mulle tulee hentoisesti ylipäänsä, eivät juuri näy leikkausarvetkaan ellei tosissaan tihrusta, eli on varmaan iho/kudostyypistä kiinni?
Vatsanahka ei jäänyt löysäksi tai mitenkään ryppyisen näköiseksi, alautui ihon osalta ennalleen.
Pieni vatsamakkara/kumpu jäi alavatsalle, mutta se on ihan oma vika kun ryssin hyvin alkaneen ilojen karistuksen. Ovat siis ihan puhtaasti läskiä. Painan nyt 4kg enemmän kuin ennen raskautta, lievästi olen ylipainoinen. Eli varmaan siinä olisi makkaraa ylimääräisenä ilman raskauttakin vähän. Luulisin, että lähtisivät kyllä ihan pelkällä laihdutuksella.
Ehkä sitä nyt nättien ilmojen myötä voisi aloitella kuntokuuria ja ruveta lenkkeilemään.
Olen melko reilusti ylipainoinen ja näytän edelleen 4,5kk synnytyksen jälkeen siltä, kuin oisin raskaana. Mulla on kovasti arpeutuva ihotyyppi ja aivan petoeläimen raatelemalta vatsa näyttääkin. Nyt lämpimien ilmojen myötä oon koittanut tehdä ryhtiliikkeen ja alkaa tosissani karistamaan niin raskauskiloja kuin sitä muutakin ylimäärästä, mutta eiköhän mulle pysyvästi jää löysä iho vatsalle. Eipä se kyllä edes harmita, olen sen näköinen kuin olen :)
vähän löysöks jäi, kuitenkin nyt reilu 4kk synnytyksestä melko hyvin jo vetäytyny. kaippa ne pienet löysät sais vatsalihastreenillä pois. tähän mennessä vauvulenkit ainoa liikuntamuoto.