Aikuiset lapsettomat ihmiset nukkuvat päiväunia?
Tiina Wiik kertoi julkisessa päivityksessä että hän ja tuleva aviomiehensä, marokkolainen Junes Lokka nukkuvat päiväunet, kuin pienet lapset, että jaksavat valvoa. Elämäntapatyöttömien keino selvitä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen oikea luonnollinen nukkumarytmi on juuri se, että otetaan torkkuja päivän mittaan, mutta nyky-yhteiskunnassa se ei oikein käy, koska pitää käydä töissä jne.
8 tunnin yöunet on nykymaailman keksimä nukkumarytmi, joka palvelee lähinnä päivätyöelämää.
Ei pidä mitenkään paikkaansa. T. Evoluutiobiologi.
Ei aikuinen ihminen nuku päiväunia, ellei hänellä on mt-ongelma tai pitkäaikaistyöttömyys tai jopa huumausaine- tai muu päihdeongelma taustalla, Wiik/Lokka on kannabiskäyttö ja rikostuomiotkin takana.
Minä en ymmärrä että aikuiset ihmiset nukkuvat päivällä. Yöt ovat nukkumista varten!
Onpa outo aloitus. Mitä väliä jos aikuinen nukkuu päikkärit, jos se ei aiheuta vaaraa muille ( esim. lasten vahtiminen).
Itse olen nukkunut aina eri elämänvaiheissa: nuorena, pikkulasten kanssa yhtaikaa, latten jälkeen ihan vaan nukkumisen ilosta. Ehkä aikanaan anoppi, entisenä maatalon emäntänä katsoi pitkään.
Tietääkö kukaan kiiraslapsikasvatuksesta. Olen kuullut vanhasta mutta hyvin salaisest ja ilmeisesti harvinaisesta tavasta jota ilmaiesti Venölöiset aatelissuvut olisivat harjoittaneet.
He kasvattavat niinsanottuja Kiiraslapsia. Lapsi saatetaan kasvattaa uhriksi jollekin demonille. Lapsen varhaisvuosina lasta hemmotellaan ja häntä opetetaan saamaan kaikki haluamansa. Vähitellen iän karttuessa murrosiän aikoihin lasta aletaan eristää kaveripiiristään. Lapsen vanhemmat osallistuvat hänen eristämiseensä levittämällä ilkeämielisiä juoruja ja penetteluja lapsestaan. Lapsen elämästä aletaan tehdä helvettiä- Usein näiden lasten kotona on jo valmiiksi perhehelvetti jota vanhemmat saattavat näytellä.
Kiiraslapsesta yritetään samalla kasvattaa hedonistista ja moraalitonta. Tämä auttaa ympäristöä tuntemaan häntä kohtaan inhoa. Kohteen mieleen saatetaan yrittää asentaa perverssejä asenteita ja samalla levittää niitä ympäristöön jotta hänen ympärillään olevat ihmiset alkaisivat vihata häntä. Tämän tarkoitus on myös helpottaa uhritoimitusta.
Vihatun henkilön tappamisesta ei tehdä rikosilmoitusta näin helposti. Kasvatus huipentuu murhaan, joka on varsinainen uhraus. Miten uhraus totetutetaan on minulle mysteeri.
Tapa on kaiketi harvinainen mutta kuinka yleisesti tunnettu on minulle harvinaisuus.
Jos on rankka työviikko takana ja hieman kertynyt univelkaa, niin mikäs se parempaa kuin ottaa viikonloppuna päikkärit.
Päikkärit on yksi elämän nautintoja.
Se on ihana ylellisyys jota oikeat valinnat tehneet voivat tehdä.
Tiina Wiik täyttäisi tänään 40 vuotta.
Tänään on lauantai ja vapaapäivä. Kissat herätti kello 6 aamiaistaan pyytäen. Annoin ruuan ja menin uudestaan nukkumaan ja nukuin yhteentoista. Vähän ehkä nauratti, että lipsahtipas myöhään herääminen, mutta ei tässä viikonloppuna ole mihinkään kiire.
Elämä muuten hallinnassa, töitä ma-pe, välillä etänä, välillä konttorilla. Työelämää 40 vuotta takana. Ei miestä, ei lapsia. Kissat on aika vähään tyytyväisiä. Olen kyllä mielestäni pitkään nukkumiset ja päikkärit ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihana ylellisyys jota oikeat valinnat tehneet voivat tehdä.
Lasten ollessa pieniä nukuttiin yhdessä päikkärit.
Miksi pitää jaksaa valvoa? Eikö voi mennä aikaisin nukkumaan?
En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta yksinhuoltajana arvostin päiväunia.
Aamu-ulkoilun jälkeen söimme. Sen jälkeen lapsia väsytti ja mentiinkin äidin pedatulle sängylle makoilemaan.
Söpösti nukkuivat vierekkäin äiti ja lapset ♥️