Miksi joku ostaa yli sadan euron rannekellon kun hyvän toimivan kellon saa jo parilla kympillä?
Kommentit (75)
Ostin rannekelloni 2008 Lidlistä, 6,90e. Hyvin toimii edelleen ja on mielestäni tyylikäs. Kolmas paristo menossa.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä ikinä mitään koruja, mutta kelloja tykkään käyttää asusteita. Satamaan mielelläni laadukkaisiin asusteisiin, jotka kestävät vuosia.
Toiset ostavat koruja, toiset käyttävät saman summan sykemittareihin. Minä kelloihin - kukin tyylillään.
Ei ne ole mitään sykemittareita nykyään. Ne on älykelloja, joilla voit esim. maksaa kaupassa, tuhannen muun toiminnon ohella.
No, pointtini tuli ehkä silti selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska sen 20e kellon ulkoasu on kuin perssilmällä.
Kyl ne jotkut ilmeisesti perssilmääkin himoitsevat.
Kello on käytännöllinen ja ajaton asuste. Lisäksi sitä voi vilkaista vaivihkaa seurassa toisin kuin kännykää jonka kaivaminen esiin on moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä muka nykyään on rannekello (siis muu kuin älykello)?
Lähinnä mummoikäisillä niitä näkee, eikä heilläkään kyllä enemmistöllä sellaista ole.
Juu, meillä mummoilla on, minulla on tämä https://www.laatukellot.fi/rolex-pinkki-teras-o31-mm-p-385588.html. Edesmennyt mieheni sen minulle on lahjaksi antanut.
Mihin te ylipäätään niitä rannekelloja tarvitsette? Minulta lähti rannekello ranteesta välittömästi, kun ensimmäisen kännykkäni 90-luvulla ostin, eikä ole sen jälkeen ranteeseen rannekelloa tullut, vaikka yhden kohtuullisen arvokkaan rannekellon firmasta lahjaksikin sain. Siellä se pölyttyy laatikon perällä käyttämättömänä.
Minulla rannekello oli vain välttämätön paha ajan katsomista varten, mutta nykyään tarkan ajan näkee vähän joka paikasta (kännykkä, televisio, mikro, läppäri, julkiset kellot jne), joten ajan katsomiseen en rannekelloa enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä muka nykyään on rannekello (siis muu kuin älykello)?
Lähinnä mummoikäisillä niitä näkee, eikä heilläkään kyllä enemmistöllä sellaista ole.
Minulla on rannekello ja aly paassa eika kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te ylipäätään niitä rannekelloja tarvitsette? Minulta lähti rannekello ranteesta välittömästi, kun ensimmäisen kännykkäni 90-luvulla ostin, eikä ole sen jälkeen ranteeseen rannekelloa tullut, vaikka yhden kohtuullisen arvokkaan rannekellon firmasta lahjaksikin sain. Siellä se pölyttyy laatikon perällä käyttämättömänä.
Minulla rannekello oli vain välttämätön paha ajan katsomista varten, mutta nykyään tarkan ajan näkee vähän joka paikasta (kännykkä, televisio, mikro, läppäri, julkiset kellot jne), joten ajan katsomiseen en rannekelloa enää tarvitse.
Rannekello on kateva, ei tarvitse pitaa kadessa koko ajan eika etsia laukun pohjalta.
Minua joskus saalittaa nama yksikatiset jotka puristavat sita alylaitettaan toisessa kadessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kello on asuste - samalla tavalla kuin jollekin toiselle sormukset tai rannekorut.
Vierailija kirjoitti:
En ole omistanut kelloa sen jälkeen kuin ostin ensimmäisen kännykkäni. Olen erittäin hämmästynyt että rannekelloja vielä käytetään.
Rannekello on myös koru ja siitä on helpompi katsoa aikaa kuin kaivaa puhelinta aina esiin. Ei mulla ole edes aina puhelin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kellolla tyylikkyyden ja varakkuuden voi tuoda esiin. Myönnän että katson aina minkälainen kello ihmisellä on ja teen päätelmiä.
Katsoin (tavoistani poiketen) noin seitsemän vuotta sitten Lidlin tarjousesitettä. Siellä oli viikkotuotteena rannekelloja. Hinta 8,30e/kpl. Menin sitte kauppaan. Kelloja ei näkynyt. Tulivat kuulemma vasta huomenna. Menin heti aamusta ja ostin hyväännäköisen kellon. Vaala kellotaulu ja hopeanvärinen ranneke.
Joskus myöhemmin menin ravintolaan. Aloin jutella yhden naisen kanssa. Juteltiin useampi tunti. Hän mainitsi, että minulla on hieno kello. Tässä siis olet oikeassa (tämäkin nainen teki päätelmiä: hieno kello josta hän tykkäsi).
Myöhemmin vietettiin mukava yö yhdessä. En silti usko, että kellollani oli suurtakaan tekemistä asian kanssa.
Rannekelloton mies on moukka.......pieruverkkarilippispoikia ,niitä aikuisvauvoja en miehiksi laskekaan, taitavat olla niitä muita sukupuolia. Ja sykemittarihärveli tai muu älyhärpäke ei myöskään näytä hyvältä ainakaan illanvietoissa tms tilaisuuksissa (jos niitä tällä menolla enää onkaan)
Hyvän näköisen kellon ja toimivan sellaisen saa muutamalla satasella....en minäkään niihin useita tuhansia laittaisi. Mutta jos rahaa on , niin mikä ettei .....ovat vaan turhaan prameita ja suuria nämä nykyiset. Vintage-osastolta löytyvät hienoimmat.
Uhrmann kirjoitti:
Rannekelloton mies on moukka.......pieruverkkarilippispoikia ,niitä aikuisvauvoja en miehiksi laskekaan, taitavat olla niitä muita sukupuolia. Ja sykemittarihärveli tai muu älyhärpäke ei myöskään näytä hyvältä ainakaan illanvietoissa tms tilaisuuksissa (jos niitä tällä menolla enää onkaan)
Hyvän näköisen kellon ja toimivan sellaisen saa muutamalla satasella....en minäkään niihin useita tuhansia laittaisi. Mutta jos rahaa on , niin mikä ettei .....ovat vaan turhaan prameita ja suuria nämä nykyiset. Vintage-osastolta löytyvät hienoimmat.
höpsistä eiköhän se ole niin että rannekelloa käyttävä on kalkkeutunut setämies
Vierailija kirjoitti:
Ostin rannekelloni 2008 Lidlistä, 6,90e. Hyvin toimii edelleen ja on mielestäni tyylikäs. Kolmas paristo menossa.
M42
Olen myös homannut, että Lidl myy tyylikkäitä kelloja edullisesti. Päihittää helposti satojen/tuhansien eurojen kellot joissa vain merkki maksaa(sama kello, vain eri nimi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Olen myös homannut, että Lidl myy tyylikkäitä kelloja edullisesti. Päihittää helposti satojen/tuhansien eurojen kellot joissa vain merkki maksaa(sama kello, vain eri nimi).
Hyvä, että tykkäät. Toiset eivät tykkää ja sekin on ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Sadan euron kello on todella edullinen. Toiset satsaa laatuun, toiset ostaa halvalla monta. Kumpi on fiksumpi?
Laatukelloon satsatulla rahalla olisi saanut sijoituksen kautta osinkoa, joilla voikin sitten ostaa halvemman kellon vaikka joka kuukausi ja silti olisi vielä pääoma sijoitettuna.
Itselläni on kello joka maksaa 3000 euroa. Miksikö? Siksi koska voin :^)
Itselläni on periaate, etten pääsääntöisesti osta mitään käyttötavaraa tai muutakaan tavaraa alle 30 eurolla.
Köyhän ei ole vara ostaa halpaa. Pääsääntöisesti kaikki alle 30 euron tavarat ei kestä kovin pitkään (ja/tai niiden valmistuksessa on käytetty riistotyövoimaa).
Sanotaan, että käyttötavaran arvon voi laskea, kun jakaa hinnan käyttökertojen määrällä. Ainakin itse pidän kellon ranteessa joka päivä, aamusta iltaan, ja katson sitä monta kertaa tunnissa. Hinta putoaa aika nopeasti.
Minulla on aina ollut korkeintaan 50 euron hintaisia rannekelloja, eikä mikään niistä ole kestänyt yli kahta vuotta. Viimeisin kello, jonka ostin, maksoi 40 euroa, ja olen kolmen vuoden aikana käyttänyt sen korjattavana neljä kertaa. Seuraavaksi aion ostaa vähän arvokkaamman merkkikellon, katsotaan, kuinka pitkään se kestää.
Kellohan on myös asuste, melkein kuin koru. Jos on valmis maksamaan kaulakorusta tai sormuksesta yli sata euroa, on aika outoa, ettei voi maksaa samaa hintaa rannekellosta, jolla on muutakin kuin esteettistä arvoa.
Ei ole, jos ostaa käytetyn.