Tummanruskeasta väristä vaaleanruskeaan - Värjäyksestä tietävät auttakaa!
Elikkä, miten saisin tummanruskeen värin vaaleanruskeaksi? Aloitin tän projektin 1,5v sitten eli hitaasti on menty. Annoin mun pikimustat hiukset olla värjäämättä n. Vuoden ajan, haalistui auringossa tummanruskeeseen. Sitten tein latvoihin värinpoiston + vaalea väri päälle, eli liukuvärin. Liukuvärillä on oltu nyt puoli vuotta, mutta haluisin tyvenkin kauniin vaaleanruskeeksi. Niin ja oma väri on tosi vahva tummanruskea mutta värjännyt n 10 vuotta mustaksi aina.
Miten mun pitäisi edetä?
Kommentit (10)
Varmaan mennä kampaajalle. Tai sitten vetää värinpoisto koko päähän ja se väri päälle, minkä haluat.
Värinpoisto (riittää 1pussi vaalennusjauhoo) ja värinpoiston jälkeen haluttu ruskea väri päähän. Helppoa.
Ite vaalensin raidoilla, asteittain lisäsin ohuita raitoja, kunnes oli tarpeeks vaaleet.
Ok, kiitos paljon!:) värinpoiston jälkeen laitanko suoraan sen värin minkä haluan vai vähän vaaleamman, että tarttuu varmasti mun hiuksiin eikä tuu tummemmat?
Laita värinpoiston jälkeen astetta-paria vaaleampi sävy kuin tavoitesävysi. Värinpoiston jälkeen hiukset helposti imaisevat tosi paljon väriä. Myös värjäävät hoitoaineet voisi olla hyviä, esim Biozellilla on ja niistä tarttuu väri tosi hyvin. Vaaleampaa tulosta varten voi sekoittaa tavalliseen hoitikseen.
Tuosta merkistä oon kuullutkin paljon hyvää. Ja jotain hopeeshampoota pitäis varmaan vaalennuksen jälkeen ostaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:25"]
Ite vaalensin raidoilla, asteittain lisäsin ohuita raitoja, kunnes oli tarpeeks vaaleet.
[/quote]
Mulla tehty myös näin. Kampaaja ei suositellut (minulle, en tiedä onko tapauskohtaista) värinpoistoa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Mulla tehty myös näin. Kampaaja ei suositellut (minulle, en tiedä onko tapauskohtaista) värinpoistoa.
[/quote]
Jep, värinpoisto kuluttaa hiuksia tosi paljon, siksi vaalensin raidoilla. Menee vähän pidempään, mutta on luonnollisemman näköinen, eikä kuiva latvat niin helposti. Tyvikasvukaan ei näy niin selvästi, jos ei oo ihan tasaväriset hiukset. Nuo marketeiden värinpoistot ja vaalennukset on niin myrkkyä, että suosittelisin käymään kampaajalla, jos haluaa vaalentaa hiuksia radikaalisti. Kotivaalennuksilla tahtoo tulla kellertävät hiukset, tosin siihen on olemassa omat tuotteensa. Mut siinä vaiheessa aineetkin jo maksaa sen verran, et melkeinpä sama käydä kampaajalla. Värin ylläpito on ok tehdä kotiväreillä, jos ei halua kampaajalla käydä.
On olemassa myös värinpoisto joka ei syö hiusta kuten perinteinen vaalennusaineisiin perustuva värinpoisto. Se on ns. pelkistävä värinpoisto. Poistin itse viime kesänä mustan värin tällä, Colour B4 nimisellä tuotteella. Lähti todella hyvin pois, ja minusta hiukset ei vaikuta yhtään kärsineiltä. Tuo tuote poistaa vain keinoväriä, oma väri ei lähde pois kuten vaalennusvärinpoistolla, eli kusenkeltaisesta tai oranssista ei ole pelkoa. http://www.colourb4.com/
Valitettavasti nykyisin ei saa B4:aa Suomesta kaupan hyllystä (ennen sai Prismasta), mutta netistä pystyy tilaamaan.