Pienen lapsen hoitoasiaa, APUA!!!
Minulla on 4,5 kuukautinen tyttö ja mahdollisesti minun pitäisi kuukauden kuluttua mennä jo töihin. Asun Vantaalla ja lapsen hoitoasiat mietityttää pahasti. Mistä saisi hoitajan kotiin ja paljonko sellainen maksaa? Onko muita vaihtoehtoja lapsen hoitoon? Otetaanko mihinkään hoitoon lasta ennen kuin vanhempainrahakausi on loppunut?
Lasta en tietenkään mielellään vielä hoitoon haluaisi, mutta olen yksinhuoltaja ja se työpaikka missä olin ennen äitiyslomaa hakee nyt vakituista työntekijää samalla toimenkuvalla mikä minulla oli. Se työ olisi juuri se mitä haluaisin tehdä ja en ole varma käykö sinne, että tulisin töihin vasta vuodenvaihteessa. Hakupaperissa luki, että työ pitäisi aloittaa viimeistään syyskuussa.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Miten niin pieni lapsi tähän suhtautuu? Lapsen isä ei saa vanhempainrahaa, jos jäisi hoitamaan kun ei asu meidän kanssa enää yhdessä. Molemmat isovanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla ja muutenkin melkein kaikki sukulaiset ja ystävät. Hyvä hoitaja/hoitopaikka pitäisi lapselle saada järjestettyä, mutta rahaa ei kuitenkaan olisi käytettävissä siihen paljoakaan.
Tarvitsisin pikaista apua, asia painaa mieltäni paljon!
Kommentit (2)
Niin tai joku kotiäiti voisi ehkä ihan oikeasti ottaa vauvasi hoitoon. Näitäkin tapauksia on ollut. Laita hoitopaikka.nettiin ilmoitus.
Sieltä löytyy yksityisiä hoitajia (perhepäivähoitajia tai voit myös hakea sitä kautta hoitajaa kotiin). Hakukoneella hoitajia löytyy eri puolilta Suomea.