Kävin sitten Lidlissä tarkoituksena ostaa viikon ruoat 50 eurolla!
Ostin:
Tomaattimurska 0,45
Ananastölkki 0,59
Tomaattimurska 0,45
Paseerattu tomaatti 0,35
Kookosmaito 0,89
Porevesi 6x1,5 l 1,14 e
Mineraalivesi 6x1,5 l 1,14 e
Oliivit 0,79
Päärynät 1,69
Broileri marinoitu 2,59 e
Uudet perunat 1,59
Pakasteruoka Bami Goreng 1,69e
Maito 0,65 e
Keksit 1,69 e
Grillijuusto 1,99 e
Vehnäjauho 0,35
Kiivit 1,79
Kiivit 1,79 ENKÄ MÄ EDES OSTANUT KIIVEJÄ YHTÄÄN KAPPALETTA MUTTA MITÄ MÄ VOIN TEHDÄ ENÄÄ KUN KÄVIN KAUPASSA VIIME PERJANTAINA JA TAJUSIN LUKEA KUITTIA VASTA NYT :O
Paprika punainen 1,19 e
Kosteuspyyhkeet 0,99
Sokeri 0,85
Pakastevihannekset 1,39
Kesäkurpitsa 0,79
Vessapaperi 2,95 e
Maito 0,65 e
Maito 0,65 e
Maito 0,65 e
Maito 0,65 e
Broilerinrinta maustamaton 3,29 e
Nakit 2,59 e
Broilerinrinta maustamaton 3,29 e
Margariini 1,29 e
Margariini 1,29 e
Vehnäjauho 0,35 e
Naudanjauheliha 2,59 e
Grillimakkara 2,59 e
Grillimakkara 2,59 e
Salaatti 1,69
Nenäliinat 1,39 e
Kirsikkatomaatit 1,49 e
Kevätsipuli 0,27 e
Kevätsipuli 0,27 e
Kurkku 0,39 e
Kurkku 0,39 e
Pakastevihannekset 1,39 e
Kerma 0,49 e
Kerma 0,49 e
Tuore lohi 3,99
Sipsit 0,99
Tiskirätit 0,85 e
Kananmunat 2,29 e
Broilerinkoivet 1,79 e
Sitruunapullo 0,49 e
Aprikoosit 1,29 e
Mehu 1,79 e
Dippikastike 0,99
Dippikastike 0,99
Keksipaketti vierasvaraksi 1,69 e
Suklaa 0,39 e
Suklaa 0,39 e
Suklaa 1,09 e
Purkka 0,69 e
Purkka 0,69 e
Hunaja 2,39 e
Voi 0,99 e
Kahvi 3,29 e
Suklaa 1,89 e
Paahtoleipä 0,85 e
Porkkanat 0,49 e
Näistä oli tarkoitus tehdä viikon ruoat viidelle. Lapset ja äiti syövät kaikki ruoat kotona, isä syö arkisin päiväruoan töissä eikä maksa mitään. Makaronia, riisiä, kasviksia, hedelmiä meillä oli jo kotona samoin mausteita, perunoita, jäätelöä.
Meinasin pyörtyä kassalla kun näin mitä ostokset tulivat maksamaan. Yritin tähdätä siihen viiteenkymppiin. Ei onnistunut ei. Ehkä tässä on sitten kahden viikon ruoat? Miten saan nämä riittämään kahdeksi viikoksi?
Makkaroita ostin sillä grillaamme tänään, miehelläni on synttärit. Leivon myös kakun jauhoista ja munista. Kerma tulee myös kakkuun.
Ihan ahdistaa. Yritin etten ostaisi mitään turhaa mutta tietenkin aina tulee jotain suklaata ym ostettua, osa tulee kakkuun, osa muuten vain herkutteluun. Äh mä olen huono käymään kaupassa! :((((((((
Ja nyt vasta näin kuitissa nuo kiivit mihin meni melkein 4 euroa, ostoksissani ei ollut kiivejä! En tiedä mitä kassa oikein teki :(((((
Eli ostokseni maksoivat 98,66 e. :(((((((((((((((((((
Kommentit (119)
Etkö osaa laskea mitä ostoskärryyn laitat?
Joka kerta kun laitat kärryyn tuotteen, lisäät sen hinnan yhteissummaan jota lasket päässäsi. Tai ainun tapauksessa kännykkään. Kassalle mennessäsi tiedät tarkkaan paljonko ostokset tulevat maksamaan.
Jotain kai olet ostanut kiivinä jos kuitissa on kiivi ja pussissa ei ole kiiviä? Jos et huomaa mikä on väärin niin on sitten vain arvailua hävisitkö vai voititko.
Tuolla hinnalla voipaketti on kovin pieni, muuten aika broilerpainotteinen ruokalista.
Mihin tarvitaan kosteuspyyhkeitä? Tuskin sentään viikottain, vaikka kieltämättä käteviä reissussa kun ei ole aina vettä. Onhan tuossa paljonkin sellaista turhaa, jota ei voi millään tulkita ruuaksi. Dippikastikkeet, mehu, purkat ym.
Toisaalta esimerkiksi hunaja ja maito taisivat olla paljon halvempia kuin muissa kaupoissa. Et tainnut suuremmasti edes etsiä varsinaisia tarjouksia, saati päiväysalennettuja saman päivän aterialle?
Newsflash: 50:llä ei osteta viikoksi ruokaa perheelle. Meillä 2 aikuista ja yksi vauva, viikossa ruokaan ja taloustavaroihin menee 70-80 €.
Grillimakkara 2,59 e
Grillimakkara 2,59 e
Mun mielestä ihan tavallinen grillimakkara maksoi Lidlissä jotain 1,5€. Eli tässäkin olet törsännyt ja ostanut jotain juusto tai muuta laatua.
Siis maksoiko nuo pore- ja mineraalivedet tosiaan 1,14 € / pullo? Ja ostit 12 pulloa? Vettä? Jota saa hanasta ilmaiseksi (joo, ei poreilevaa, mutta...). Ehkä ei kannata tulla puhumaan mitään minkään kalleudesta tuollaisten ostosten jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:18"]
Jotain kai olet ostanut kiivinä jos kuitissa on kiivi ja pussissa ei ole kiiviä? Jos et huomaa mikä on väärin niin on sitten vain arvailua hävisitkö vai voititko.
[/quote]
Lidlissä asiakkaan ei tarvitse operoida vaakaa ja liimata tarroja. Kassa hoitaa punnitsemisen ja ulkomuistista laittaa ne hedelmien koodit.
Mä kävin lauantaina lidlissa ja osti härän pippuripihvejä, mansikoita, paprikaa, perunoita, hiusten hoitoaineen, suklaata, koiralle herkkutikkuja, kivennäisvettä, jätskin ja varmaan vielä jotain mikä nyt unohtu listasta ja maksoi vähän päälle 17€:))
Tässäpä sulle ap lohtua:
Mä kavin kaupassa, sain max. kahden päivän ruoat ja meni 85€.
Oli kyllä kaikenlaista käyttötavaraa kun kaikki loppuu aina samaan aikaan :)
Mut musta ihan hyvä saavutus, jos satasella viikonkin ruoat saa viidelle!
No ei tuolla nyt kaikki kyllä ollut halpaa, meidän Prismaan verrattuna, oli ainakin salaatti ja tomaatit kalliimpia, samoin kahvi, minä en ole eläissäni ostanut noin kallista kahvia, meillä Prismassa Juhla Mokka 1,99€ kun ostin viimeksi. Muutenkin suurin osa on ihan samaa luokkaa, ja tuo grillimakkarakin kuulostaa kalliilta, mutta ehkä se on joku jättipakkaus, Minimanista saa kilon pakkauksen Atrian käristeitä usein 3,99€, ne on parhaita grillimakkaroita, ja siitä riittää kahdelle kerralle meidän perheessä vaikka mies on isoruokainen.
Kosteuspyyhkeitä ostin juuri reissuille, ne on käteviä autossa ja rattaissa kun lapset likaavat käsiään ja kasvojaan. Ostan tosi harvoin sellaisen paketin mutta nyt oli loppu. Keksejä en yleensä ostele omalle perheelle, ne ovat vierasvara että on jotain tarjottavaa jos joku ilmestyy yhtäkkiä oven taakse. Kahvia löytyy aina, ostan ehkä 2 kertaa kuussa kahvipaketin, juomme sitä molemmat mieheni kanssa. Suklaata syön liikaa, sen myönnän. Tuossa oli osa kakkuun, eli ekstraa, osa syötäväksi. Dippikastikkeet ja sipsit ovat tätä mieheni synttäriä varten. Ostan kyllä yleensä viikonlopuksi jotain sipsiä tai pähkinöitä.
Mä olen tosi huono matikassa ja menen sekaisin kun hinnat eivät ole selkeitä kuten 2 e, 3 e jne. Nämä 1,69 e ja 1,49 hämäävät, en osaa laskea niitä päässäni yhteen :(
Kokeilen ensi kerralla laskea kännykällä, hyvä idea! Sitten tulee varmasti heitettyä osa ostoksista takaisin hyllyyn!
Hunaja kestää kyllä kauan, se ei ole vain viikoksi tai kahdeksi. Marinoin sillä mm. sitä broileria.
Vettä ostan sillä muut perheenjäsenet ovat nirsoja ja heille ei vesijohtovesi maistu. Haluavat poreita. Minä juon hanasta.
Lohi oli joku norjalainen pala. Siellä ei ollut kokonaisia isoja paloja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:22"]
Siis maksoiko nuo pore- ja mineraalivedet tosiaan 1,14 € / pullo? Ja ostit 12 pulloa? Vettä? Jota saa hanasta ilmaiseksi (joo, ei poreilevaa, mutta...). Ehkä ei kannata tulla puhumaan mitään minkään kalleudesta tuollaisten ostosten jälkeen.
[/quote]
Ei pullo maksanut 1,14 e vaan 6 kpl 1,5 litran pulloa maksoi tuon verran.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:25"]
Mä kävin lauantaina lidlissa ja osti härän pippuripihvejä, mansikoita, paprikaa, perunoita, hiusten hoitoaineen, suklaata, koiralle herkkutikkuja, kivennäisvettä, jätskin ja varmaan vielä jotain mikä nyt unohtu listasta ja maksoi vähän päälle 17€:))
[/quote]
Ja kaikki ulkomaista. Matkustelleet enemmän kuin keskiverto suomalainen keski-ikäinen ihminen.
Äkkiseltään katsottuna pelkät lihatuotteet ja juomat tekevät sen 50 euroa. Muutenhan yksikköhinta ostamissasi tuotteissa oli todella halpaa. Kiivi voi olla joku muu hedelmä, jonka kassa on lyönyt väärin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Ok, no ei sitten niin paha. Eli turhakkeisiin kului n. 15 € (ei 25 €).
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:18"]
[/quote]
Lidlissä asiakkaan ei tarvitse operoida vaakaa ja liimata tarroja. Kassa hoitaa punnitsemisen ja ulkomuistista laittaa ne hedelmien koodit.
[/quote]
Lidlissä kassa myös usein kysyy asiakkaalta mikä tää hedelmä/vihannes/juures on. Ehkä niiden pitäis hommata ne vaa'at niinkuin muuallakin tai kertoa myyjille mitä myyvät ja mikä ero on lantulla ja palsternakalla.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Onko siis Lidlissä 1,5 litran kivennäisvesipullo vain 19 senttiä ?
Asun italiassa ja kahden paivan ruoat maksavat aina 40-50 euroa.
Muuhun en puutu, mutta repesin kohdassa "keksipaketti vierasvaraksi" :D Miksi hitossa se pitää aina niin korostaa ettei muuten tule ostettua keksejä kuin vain vierasvaraksi? Samoin pitää selitellä, että grillimakkaraa ostin, koska grillataan tänään. Ai jaa!!!! Mä ostan makkaraa, koska pelleilen sillä iltaisin peiton alla. :D