Kävin sitten Lidlissä tarkoituksena ostaa viikon ruoat 50 eurolla!
Ostin:
Tomaattimurska 0,45
Ananastölkki 0,59
Tomaattimurska 0,45
Paseerattu tomaatti 0,35
Kookosmaito 0,89
Porevesi 6x1,5 l 1,14 e
Mineraalivesi 6x1,5 l 1,14 e
Oliivit 0,79
Päärynät 1,69
Broileri marinoitu 2,59 e
Uudet perunat 1,59
Pakasteruoka Bami Goreng 1,69e
Maito 0,65 e
Keksit 1,69 e
Grillijuusto 1,99 e
Vehnäjauho 0,35
Kiivit 1,79
Kiivit 1,79 ENKÄ MÄ EDES OSTANUT KIIVEJÄ YHTÄÄN KAPPALETTA MUTTA MITÄ MÄ VOIN TEHDÄ ENÄÄ KUN KÄVIN KAUPASSA VIIME PERJANTAINA JA TAJUSIN LUKEA KUITTIA VASTA NYT :O
Paprika punainen 1,19 e
Kosteuspyyhkeet 0,99
Sokeri 0,85
Pakastevihannekset 1,39
Kesäkurpitsa 0,79
Vessapaperi 2,95 e
Maito 0,65 e
Maito 0,65 e
Maito 0,65 e
Maito 0,65 e
Broilerinrinta maustamaton 3,29 e
Nakit 2,59 e
Broilerinrinta maustamaton 3,29 e
Margariini 1,29 e
Margariini 1,29 e
Vehnäjauho 0,35 e
Naudanjauheliha 2,59 e
Grillimakkara 2,59 e
Grillimakkara 2,59 e
Salaatti 1,69
Nenäliinat 1,39 e
Kirsikkatomaatit 1,49 e
Kevätsipuli 0,27 e
Kevätsipuli 0,27 e
Kurkku 0,39 e
Kurkku 0,39 e
Pakastevihannekset 1,39 e
Kerma 0,49 e
Kerma 0,49 e
Tuore lohi 3,99
Sipsit 0,99
Tiskirätit 0,85 e
Kananmunat 2,29 e
Broilerinkoivet 1,79 e
Sitruunapullo 0,49 e
Aprikoosit 1,29 e
Mehu 1,79 e
Dippikastike 0,99
Dippikastike 0,99
Keksipaketti vierasvaraksi 1,69 e
Suklaa 0,39 e
Suklaa 0,39 e
Suklaa 1,09 e
Purkka 0,69 e
Purkka 0,69 e
Hunaja 2,39 e
Voi 0,99 e
Kahvi 3,29 e
Suklaa 1,89 e
Paahtoleipä 0,85 e
Porkkanat 0,49 e
Näistä oli tarkoitus tehdä viikon ruoat viidelle. Lapset ja äiti syövät kaikki ruoat kotona, isä syö arkisin päiväruoan töissä eikä maksa mitään. Makaronia, riisiä, kasviksia, hedelmiä meillä oli jo kotona samoin mausteita, perunoita, jäätelöä.
Meinasin pyörtyä kassalla kun näin mitä ostokset tulivat maksamaan. Yritin tähdätä siihen viiteenkymppiin. Ei onnistunut ei. Ehkä tässä on sitten kahden viikon ruoat? Miten saan nämä riittämään kahdeksi viikoksi?
Makkaroita ostin sillä grillaamme tänään, miehelläni on synttärit. Leivon myös kakun jauhoista ja munista. Kerma tulee myös kakkuun.
Ihan ahdistaa. Yritin etten ostaisi mitään turhaa mutta tietenkin aina tulee jotain suklaata ym ostettua, osa tulee kakkuun, osa muuten vain herkutteluun. Äh mä olen huono käymään kaupassa! :((((((((
Ja nyt vasta näin kuitissa nuo kiivit mihin meni melkein 4 euroa, ostoksissani ei ollut kiivejä! En tiedä mitä kassa oikein teki :(((((
Eli ostokseni maksoivat 98,66 e. :(((((((((((((((((((
Kommentit (119)
Kyllä me pariskuntana ainakin saadaan ostettua viikon ruuat viidelläkympillä, silloin kun on pakko..
Esim. Paljon makaronia, jauhelihaa, tarjouskanaa, itse tehdyt leivät, maito edullisinta jne.. Mutta eihän sillä 50€ mitään terveysruokia tehdä.
Päällimmäinen kysymys, miksi pitää hankkia kolme lasta jos ruuan ostaminen jo tekee tiukkaa?
Kävin tänään litissä ja en löytänyt mitään ostettavaa.
Jos noin paljon menee porevesiin rahaa, niin kannattaisi ostaa jo se SodaStream. Meilläkin ihan ehdoton! Noin kerran kuussa joudumme vaihtamaan patruunan, maksaa kympin kerta. Juomme tuota hapotettua vettä nelisen litraa päivässä, joten säästöä kyllä tulee nopeastikin. Noiden laitteiden hintakin on tippunut todella paljon, kolmellakympillä taitaa jo saada.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:28"]
No ei tuolla nyt kaikki kyllä ollut halpaa, meidän Prismaan verrattuna, oli ainakin salaatti ja tomaatit kalliimpia, samoin kahvi, minä en ole eläissäni ostanut noin kallista kahvia, meillä Prismassa Juhla Mokka 1,99€ kun ostin viimeksi. Muutenkin suurin osa on ihan samaa luokkaa, ja tuo grillimakkarakin kuulostaa kalliilta, mutta ehkä se on joku jättipakkaus, Minimanista saa kilon pakkauksen Atrian käristeitä usein 3,99€, ne on parhaita grillimakkaroita, ja siitä riittää kahdelle kerralle meidän perheessä vaikka mies on isoruokainen.
[/quote]
tsemppiä ap:lle, mutta toi nirsous veden suhteen on naurettava, jos ihan oikeasti pitää elää tiukan budjetin mukaan. Meidän ei tarvitse ihan "pennejä laskea" kun puhutaan ruokaostoksista, mutta olen hintatietoineen ja aika tarkka. Meillä ei osteta kivennäisvesiä, ei myöskään muita virvoitusjuomia paitsi jos esim on lasten synttärit tms.
Laskepa, paljon menee vuodessa noihin kivennäisvesiin rahaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:18"]
Jotain kai olet ostanut kiivinä jos kuitissa on kiivi ja pussissa ei ole kiiviä? Jos et huomaa mikä on väärin niin on sitten vain arvailua hävisitkö vai voititko.
[/quote]
Lidlissä asiakkaan ei tarvitse operoida vaakaa ja liimata tarroja. Kassa hoitaa punnitsemisen ja ulkomuistista laittaa ne hedelmien koodit.
[/quote]
Lidlissä kassa myös usein kysyy asiakkaalta mikä tää hedelmä/vihannes/juures on. Ehkä niiden pitäis hommata ne vaa'at niinkuin muuallakin tai kertoa myyjille mitä myyvät ja mikä ero on lantulla ja palsternakalla.
[/quote]
Ei ne voi hommata vaakoja, koska kyse on epäluottamuksesta asiakasta kohtaan. Asiakkaan punnitukseen ei luoteta ja siksi kassa joka tapauksessa joutuisi punnitsemaan uudestaan eli se ensimmäinen kerta olisi ihan turha. Lidlissä (ja muissa kaltaisissaan halpaketjuissa Keski-Euroopassa) jokainen asiakas nähdään potentiaalisena varkaana.
[/quote]
asun Tukholmassa, kyllä täälläkin kass punnitsee. Asuin ympäri Aasiaa pitkään, sielläkin kassa punnitsi länsimaisissa ruokakaupoissa
Minäkin kävin Lidlissä ja ostin ruuat. Eivät ehkä ihan viikkoa riitä, mutta lähes. Jotain täytyy vielä hakea toisesta kaupasta, esim. perunat haluan tähän aikaan vuodesta oikeasti tuoreina. Maksan niistä mielellään vaikka hieman enemmän. Ruokaan meni yhteensä 62,75 €.
Lohifilee 11e/kg (0,732) 8,78 (olin katsovinani jälkikäteen, että Prismassa alle 8e/kg)
Lanttu 0,57
Tomaatti 1,49 €/kg 0,64 € (Citymarketissa alle euron/ kilo)
Banaani 0,73
Kurkku X2 0,44
Omena 2 kg 2,99
Herkkusieni 1,49
Porkkanat 1 kg 1,29 (viime viikolla Citymarket 1€/kg, mutta en ehtinyt hakemaan)
Jäävuorisalaatti 0,99
Parsakaali pakaste 1,49
Rasvaton maito X 4 3,40
Hiiva 0,17
Pekoni 3 paketti 2,65 (käytän yhden ja pakastan loput)
Kerma 0,85
Kreikkalainen jugurtti 2,79 (oli viime viikolla hyvässä tarjouksessa, mutta en tajunnut ostaa tarpeeksi)
Nakki 0,89
Ylikypsäsaunapalvi 2,59 (ohuen ohut, mies haluaa leivän päälle)
Kermajuusto 1 kg 5,39
Juustoraaste 1,45
Smetana X 2 2,78
Tonnikala X 2 2,78
Kivennäisvesi + pantit X 6 6,54 (ostin tulevia juhlia varten ja hellejuomaksi)
Ciabatta 0,99
Karkkipussi 2,59 (perheen karkkipäivän karkit)
Broilerifilee 5,49
Lisäksi koulutarvikkeita 5,77
Jos mun pitää laskea ostoksieni hintoja shoppailun aikana pylrustän sentit aina ylöspäin eli 1.75 on 2 euroa jne. Kun menen kassalle on hinta sitten alhaisempi mutta tiedän kuitenkin lopettaneeni ostosreissuni ajoissa ja tiedän rahojeni varmasti riittävän. + usein tällä laskutyylillä ei tule tuhlanneeksi täysin koko summaa mitä ajattelin esim. 50 euroa vaan myöhempää käyttöä varten saattaa jäädä vielä 5-10 euroa.
No, muissa kaupoissa ostosten yhteishinta menisi satasen puolelle...
Teet viikoksi ruokaa mm. tiskiräteitsä, hunajasta, mineraali-ja porevedestä, sokerista. Nuo nyt on ainakin sellaisia asioita jotka itse lasken tuotteiksi jotka säilyvät pidempään ja on pakko ajoittain ostaa. Samoin vessapaperi.
Minun mielestäni turhakkeit on:
- Porevesi 6x1,5 l 1,14 e
- Mineraalivesi 6x1,5 l 1,14 e
- Keksit 1,69 e
- Kosteuspyyhkeet 0,99
- Keksipaketti vierasvaraksi 1,69 e
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 1,09 e
- Suklaa 1,89 e
--> 21,81€ ylimääräistä.
Lohi taitaa olla jokin valmiiksi palaksi leikattu? Medaljongit tai suikaleet.. Se iso file on kilohinnalta paljon halvempi ja siitä voi laittaa puolet pakkaseen.
Muilta osin en lähde arvostelemaan, koska kaikilla on omat mieltymyksensä ruuan suhteen.
Oikein pihi jättäisi myös nenäliinat hyllyyn, kun kerran ostaa vessapaperiakin. Samaa pehmeää paperiahan ne on..
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:01"]
Teet viikoksi ruokaa mm. tiskiräteitsä, hunajasta, mineraali-ja porevedestä, sokerista. Nuo nyt on ainakin sellaisia asioita jotka itse lasken tuotteiksi jotka säilyvät pidempään ja on pakko ajoittain ostaa. Samoin vessapaperi.
[/quote]
Vaikea uskoa, että menee myöskään kaksi margariinirasiaa ja purkki hunajaa viikossa.
Vaikka kävisin missä kaupassa, viikon ruokaostoksiin menee väkisinkin satanen, ei viisikymppiä. Summa ei sisällä mitään tiskurättejä, pesuaineita tms.
Kun katson kauppalistaasi, näen siinä heti karsittavaa, jos todella haluat vähentää kauppalaskuasi. Mutta totta on, että jotain hemmottelua kaikki kaipaavat ainakin joskus. Siitä pitää sitten vain maksaa.
Kyll Sä voit sen kuitin kanssa takasi mennä ja sanoa noista kiiveistä. Jos hyvittävät niin hyvä ja jos eivät niin ei muuta kuin palautetta menemään. :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:04"]
- Keksit 1,69 e
- Kosteuspyyhkeet 0,99
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 1,09 e
- Suklaa 1,89 e
--> 21,81€ ylimääräistä.
[/quote]
Minä lisäisin tuohon listaan vielä sipsit, 0.99 eur, dippikastikkeet x2, 1.98 eur ja aprikoosit (lienevät kuivattuja), 1.29 eur.
Eli yhteensä 25.08 eur turhakkeisiin.
Kyllä suklaata pitää olla riittävästi, se lasketaan viikon ruokalistaan.
Tässä oli paljon muutakin kun viikon ruuat. Tiskirätti, vessapaperi, suklaa, purkka, hätävara keksit, sipsit, kahvi, nenäliinat, pullovesi, kosteuspyyhkeet.
50 € käyttössä ja kaikki ylimääräinen pitäis saada mahdutettua mukaan? Olisit ostanut vielä viikon ruuaksi iskuporakoneen ja sukatkin ja valittanut kun maksaa yli 50 kymppiä.
Monessa paikassa pelkästään noi " ylimääräiset" olisivat tehneet jo 50 €.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:09"]
- Keksit 1,69 e
- Kosteuspyyhkeet 0,99
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 1,09 e
- Suklaa 1,89 e
--> 21,81€ ylimääräistä.
[/quote]
Minä lisäisin tuohon listaan vielä sipsit, 0.99 eur, dippikastikkeet x2, 1.98 eur ja aprikoosit (lienevät kuivattuja), 1.29 eur.
[/quote]
Kauppalasku ilman turhakkeita 73,58e. On vähän eri kuin se aloituksen 98,66e...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:09"]
- Keksit 1,69 e
- Kosteuspyyhkeet 0,99
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 0,39 e
- Suklaa 1,09 e
- Suklaa 1,89 e
--> 21,81€ ylimääräistä.
[/quote]
[/quote]
En huomannut sipsejä listalla, dippiä ihmettelin, mutta luulin se tulevan jonkun ruuan kastikkeeksi tms. ja siksi kirjoitin "Muilta osin en lähde arvostelemaan, koska kaikilla on omat mieltymyksensä ruuan suhteen."
jos haluat säästää ruuassa niin suosittelen etenkin jos teillä on auto käymään välillä isoilla ruokaostoksilla virossa. sieltäkannattaa tuoda myös esim vessanpaperit ja pesuaineet. ja esim meikit ja shampoot ja jos on tarvetta käydä parturissa tai esim jalkahoidossa niin samalla kannattaa hoitaa sekin