Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla huimausta jatkuvasti?

Vierailija
19.05.2014 |

Itselläni on huimausta kestänyt 5 kuukautta (parempia päiviä ei ole ollut). En keksi millä huimauksen saisin pois. Lääkärit tokaisseet huimauksen syyksi,että niskat ovat niin jumissa. Fysioterapiaan on mennyt noin 2500 e + hierontaan n.600e. Onko jollain muulla myös huimausta ja miten olette päässeet siitä eroon?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimausta on jatkuvasti,pahin kävellessä. Aivoverisuonten kuvausta ei ole tehty. Olisikohan se siellä neurologin poliklinikalla tulossa? Niskoja epäilee,joten tästä syystä lääkäri määräsi norflexiä.ap

Vierailija
22/25 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suolaton ruoka voi myös aiheuttaa huimausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse kuulin että paras hoito asentohuimaukseen on kun keinuu vaikkapa tavallisessa keinutuolissa päivittäin viisi minuuttia. Auttaa ja pitää asentohuimauksen poissa. Itse olen tätä nyt muutaman päivän kokeillut ja pitää paikkaansa. Kuulin tämän keinon fysioterapeutilta.

Vierailija
24/25 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkityksellä.

En ollut mielialaltani masentunut, ei ollut huolia eikä suruja tai mitään sellaista. Ainoat oireet, jotka ajoivat lopulta lääkäriin olivat huimaus, näköhäiriöt ja yliherkkyys äänille.

Kokeile SSRI-lääkitystä parin kuukauden ajan.

Vierailija
25/25 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli parikymmentä vuotta sitten noin kahden vuoden huimausjakso, siis huimasi ihan koko ajan. Se alkoi invalidisoida jo pahasti, en esim. uskaltanut lähteä kävelylle ilman lasta ja lastenrattaita, ja kaupassa oli pakko työntää kärryjä, vaikka olisi ollut miten pienet ostokset. Mulla huimaus oli epävarmuuden tunnetta, ihan kuin olisi pehmeällä alustalla kävellyt. Istuessa tuli yhtäkkisiä humahduksia. Söin lihasrelaksanttej ja kävin fysioterapiassa. Yhden kerran maa nousi vastaan, kun olin käynyt fysioterapeutilla. Siis ihan pökerryin. Mulla huimaus laitettiin lihasjumin piikkiin ja vähitellen se alkoi hellittää, kun olin viitisenkymmentä kertaa käynyt hoidoissa ja hierojalla. Tai onhan sitä edelleenkin ajoittain, mutta ei tuollaista jatkuvaa eikä läheskään jokapäiväistä. Kai se tuli mulle ihan jäädäkseen, mutta ei se enää estä mua elämästä. Mulla muuten oli myös pienet lapset silloin, kun huimaus oli pahimmillaan.

Ihan samat oireet ja omalla kohdallani kyse oli serotoniiniaineenvaihdunnasta. SSRI-lääkityksellä korjaantui. Lääkityksen alasajossa ensimmäiset oireet olivat nimenomaan huimauksen palaaminen, näköhäiriöt ja epämääräiset kivut (päänsärky, yläselkäkivut, rintakivut). Nyt olen pärjännyt toista vuotta ilman lääkitystä, mutta valitettavasti tämä vaiva uusiutuu helposti. Tänään taas "keinutti" kävellessä ja näköhäiriöitä on ollut jo viikon-pari :_(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän