Nettotuloni on ~1400€/kk. Kaveri väitti, että en ole vähävarainen
Kuulemma hyvin toimeentuleva. Ei taida olla rahasta mitään käsitystä, jos noin väittää.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan nettona pari tonnia ja pidän itseäni aika huonotuloisena joten en pitäisi sinuakaan hyvätuloisena. Suomessa kaikki on sen verran kallista ja kun yksin asuu pitää kaikki maksaa yksin. Kelan mielestä olen kyllä suurituloinen kun en saa mitään tukia.
Sulla on liian kallis velka-auto ja/tai kämppä.
Osta Fiat Grande Punto 1500e ja muuta pienempään kämppään näin itse tein
Ja nyt olen paljon onnellisempi kun on rahaa räpylässä vaikk puitteet on vaatimattomammat. Ja se Punto on ihan hyvä auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat kaksi kertaa niin paljon kuin minä. En laskisi vähävaraiseksi. Suhteellisen pienituloiseksi kylläkin.
Toisaalta aloittaja maksaa esim. lääkkeet, lääkärit, sähkön yms. omasta pussistaan - eikä saa tarveharkintaisena myöskään pesukone/lastenvaunu/harrastus-ym. rahoja.
Miksi pitäisikään saada? Tt-tuki kun on tarkoitettu vähävaraisille, jotka eivät tuloilla tule toimeen. Ap ei sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt miten sairaaksi nämä piiloverot ja vuokrat ja muut on elämän tehny. Jos miettii et 750 menee vuokraan, 300 auton kaikkiin kuluihin vähintään vaikka 2000e ropposella ajaisi ruokaan 200 niin tuosta 1400e eurosta jää muihin laskuihin vain 150e/kk!!! Ei olisi 90-luvun lopulla tullut kuuloonkaan että palkasta ei jää mitään käteen!!
Öh? Kallis vuokra mut mistä sitä tietää missä ap asuu. Onko edes autoa? Tää oli niin hatusta heitetty ja yläkanttiin et minusta 1400e on hyvä raha
En tarkoittanut ap van tää tilanne ylipäätään on sairas että kaikki kulut on hivutettu kattoon niin ainakaan pe-seudulla yksinasuva työssäkäyvä on todellisuudessa köyhä kun rotta!! Joo joo muuttasin pois mutta minne?
Samaa paskaa se on muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää nyt miten sairaaksi nämä piiloverot ja vuokrat ja muut on elämän tehny. Jos miettii et 750 menee vuokraan, 300 auton kaikkiin kuluihin vähintään vaikka 2000e ropposella ajaisi ruokaan 200 niin tuosta 1400e eurosta jää muihin laskuihin vain 150e/kk!!! Ei olisi 90-luvun lopulla tullut kuuloonkaan että palkasta ei jää mitään käteen!!
Öh? Kallis vuokra mut mistä sitä tietää missä ap asuu. Onko edes autoa? Tää oli niin hatusta heitetty ja yläkanttiin et minusta 1400e on hyvä raha
En tarkoittanut ap van tää tilanne ylipäätään on sairas että kaikki kulut on hivutettu kattoon niin ainakaan pe-seudulla yksinasuva työssäkäyvä on todellisuudessa köyhä kun rotta!! Joo joo muuttasin pois mutta minne?
Samaa paskaa se on muuallakin.
Ei tasan ole 750€ vuokria kaikkialla. Itselläni vuokra 420€/kk. Asun alle 100 km päässä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan nettona pari tonnia ja pidän itseäni aika huonotuloisena joten en pitäisi sinuakaan hyvätuloisena. Suomessa kaikki on sen verran kallista ja kun yksin asuu pitää kaikki maksaa yksin. Kelan mielestä olen kyllä suurituloinen kun en saa mitään tukia.
Ja nyt olen paljon onnellisempi kun on rahaa räpylässä vaikk puitteet on vaatimattomammat. Ja se Punto on ihan hyvä auto.
BMW se olla pitää että saa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt olen paljon onnellisempi kun on rahaa räpylässä vaikk puitteet on vaatimattomammat. Ja se Punto on ihan hyvä auto.BMW se olla pitää että saa naisia.
Autolla saa tyhjäpäitä.
yh saa tukia 2000e käteen kuussa tekemättä mitään. luulisi työssäkäyvää harmittavan kun työstä tienaa vähemmän kuin toiset saa ilmaiseksi ja 100% vapaa-ajalla
Vierailija kirjoitti:
yh saa tukia 2000e käteen kuussa tekemättä mitään. luulisi työssäkäyvää harmittavan kun työstä tienaa vähemmän kuin toiset saa ilmaiseksi ja 100% vapaa-ajalla
Ei harmita pätkääkään. Kyllä minäkin voisin heittäytyä loiseksi koska tahansa. Mutta se ei sovi minulle. Löytyy nimittäin itsekunnioitusta sen verran, että haluan elättää ihan itse itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt olen paljon onnellisempi kun on rahaa räpylässä vaikk puitteet on vaatimattomammat. Ja se Punto on ihan hyvä auto.BMW se olla pitää että saa naisia.
Oma vika jos et ilman BMW:tä naista saa, pölö.
Todellisuudessa et 15v Jonne edes ajokorttia omista.
Aikuiset ihmiset eivät välitä pätkääkään millä ajat joten takas pärisemään
sinne ylilaudalle mars!
Vierailija kirjoitti:
Noilla tuloilla ei ole edes oikeutettu tt-tukeen. Eikä taida saada asumislisääkään. Eli ei todellakaan ole vähävarainen.
Asumislisää varmasti saa jos on suuremmassa kaupungissa koska brutosta vähennetään 300e ja sitten vasta aletaan laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa se on muuallakin.Ei tasan ole 750€ vuokria kaikkialla. Itselläni vuokra 420€/kk. Asun alle 100 km päässä Helsingistä.
Ei tod. Minullakin 550e kolmiosta ja alle 150km Helsinkiin tästä. Vesi sisältyy ja sauna.
Et olekkaan vähävarainen vaan pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita pätkääkään. Kyllä minäkin voisin heittäytyä loiseksi koska tahansa. Mutta se ei sovi minulle. Löytyy nimittäin itsekunnioitusta sen verran, että haluan elättää ihan itse itseni.
Ei muuten saa, ei ainakaan yhdellä lapsella. Ehkä, jos on 5 lasta, mutta silloin on kulutkin eri luokkaa.
No onhan tuo vähän palkaksi. Saman verran saan käteen liitonrahaa. Lapsia on 2 ja tukia heihin saan kelalta niin että 2000e jää käteen. Asumisesta maksan vaan asumiskulut, kun on oma kämppä. Koronan takia työt loppui, mutta hyvin pärjää näinkin. Ja on aikaa lapsille ja itselle.
Kyllähän tuolla yksinään hyvin elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla tuloilla ei ole edes oikeutettu tt-tukeen. Eikä taida saada asumislisääkään. Eli ei todellakaan ole vähävarainen.
Asumislisää varmasti saa jos on suuremmassa kaupungissa koska brutosta vähennetään 300e ja sitten vasta aletaan laskea.
Hankala sanoa mikä on aloittajan bruttotulo mutta jos Kuvitellaan että se on noin 1600 euroa ja asuinpaikka on Helsinki niin asumistukea tulee vähän yli 200 euroa.
Kempeleen keskustassa kerrostaloyksiö 550€/kk. Naapureina narkkeja.
Kyllä ne alle 500€ kämpät alkaa olla menneen talven lumia missään järkevässä paikassa.
Minua aina ärsyttää, kuten nytkin, kun sotketaan TULOT ja VARALLISUUS. TULOISTA ei voi päätellä VARALLISUUTTA. Eikä sitä onko köyhä, vähävarainen, varakas tai rikas.
Voi olla pieniTULOINEN ja silti varakas, tai suurituloinen ja köyhä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa se on muuallakin.Ei tasan ole 750€ vuokria kaikkialla. Itselläni vuokra 420€/kk. Asun alle 100 km päässä Helsingistä.
Ei tod. Minullakin 550e kolmiosta ja alle 150km Helsinkiin tästä. Vesi sisältyy ja sauna.
No just, kaikki vaan eivät voi asua missään perähikiän takapuskassa missä mikään ei maksa mitään vaan lähempänä palveluita ja työpaikkoja.