Juuu, olen kesän työtön, mutta silti!
Mies tuumasi, että minä hoidan lasten siirrot omiin huoneisiinsa mikä käytännössä tarkoittaa kellarin tyhjennystä ja järjestämistä roinasta (lattiasta lähes kattoon laatikoita, säkkejä yms), vaatehuoneen tyhjentämistä ja roinan pois heittämistä, 3 eri mh vaatekaappien tyhjentämistä ja järjestämistä jne.jne Tässä työhuoneen kaapissakin 7 hyllyä täynnä papereita, kansioita ja ties mitä.
Lisäksi minun vastuullani on tuon lasitetun teraasimme tyhjennys, imurointi, peseminen ja järjestäminen sekä kesäkuntoon laittaminen.
En tiedä mitä sanoa, en ainakaan miehelle mitään, itkettää.
Kommentit (22)
No jaa a, minusta ihan kohtuullista että teet jotain kodin hyväksi jos et töissä ole.. Itse ainakin haluaisin puuhailla jotain mielummin kun olla tekemättä mitään, voithan ottaa lapsetkin projektiin mukaan? Outoa tässä minusta on se, että miehesi pitää käskeä sinua kyseiseen hommaan, luulisi että haluat itsekin raivata asuntoanne kun aikaa kerrankin on?
Et taida käsittää millainen homma noissa kaikissa jutuissa on..
ap
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 12:03"]
No jaa a, minusta ihan kohtuullista että teet jotain kodin hyväksi jos et töissä ole.. Itse ainakin haluaisin puuhailla jotain mielummin kun olla tekemättä mitään, voithan ottaa lapsetkin projektiin mukaan? Outoa tässä minusta on se, että miehesi pitää käskeä sinua kyseiseen hommaan, luulisi että haluat itsekin raivata asuntoanne kun aikaa kerrankin on?
[/quote]
Ei noissa kovin kauaa mene, muutama päivä. Jos lisäksi olet koko kesän työtön.
Itse tekisin ihan mielelläni, lopputulos tekijäänsä kiittää.
Sä et ap vaikuta siltä, että olisit ihan hirveen työorientoitunut ;)
Niin ja miten niin teet "jotain" kodin hyväksi? teenhän ihan normaalisti kaikenlaista, olen pyykkivastaava, ruokavastaava ja siivousvastaava muuten paitsi mies imuroi 1-2x/vkossa. Lisäksi nyt kesällä olen lastenhoitovastaava ja yritän heillekin jotakin keksiä n.9h ajaksi kun mies töissänsä päivittäin.
Luulet ilm että lapset pkssa tms ja minä makaisin sohvalla syömässä tms, hah.
ap
Jos ajattelee, että tekee täysiä työpäiviä, eli n. 8 t, ei mene viikkoakaan noihin hommiin. Ap:lta ihan turhaa nillitystä.
Tee joku lista tärkeysjärjestyksestä ja teet sen verran kuin ehdit ja jaksat. Sopikaa miehen kanssa että urakoitte sen kellarin tyhjennyksen yhdessä. Tai jos lapset on esim. mummolassa jonain viikonloppuna, niin pyytäkää kavereita kellarinsiivoustalkoisiin sauna- ja ruokapalkalla.
Kun ei ole mummoloita tms lapsille mihin mennä, ikinä. Ja tulipa tuosta toisesta ketjusta mieleen, että tartteishan nuo ikkunatkin pestä, miestähän ei luonnollisestikaan haittaa vaikka niistä ei läpi näkyisi eli hän ei sitä tee. Juu ja on pakko nyt tehdä, edellisestä kerrasta vuosia.
ap
Ihan kohtuullista ja luulis että itsekin haluat paikat kuntoon! Mä nimenomaan järjerstän tavarat silloin kun on pitkiä vapaita eli siitä vaan toimeen.
Enemmän sun voimia syö tuo ajatus, että mies ei osallistu kuin itse se hommien tekeminen. Aloitat jostain päästä ja teet vähän kerrallaan, kyllä se siitä järjestyy.
Mitä ihmettä ap? Kuulostat tosi laiskalta nillittäjältä. Ihan kohtuullista että molemmat tekee töitä perheen eteen. Itse palaisin halusta ko. hommaat (ikkunoiden pesun poislukien)! Ja lapset avuksi, siinähän sitä hommaa on teille. Noissa menee max viikko! Hoida heti pois päiväjärjestyksestä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 11:58"]
Mies tuumasi, että minä hoidan lasten siirrot omiin huoneisiinsa mikä käytännössä tarkoittaa kellarin tyhjennystä ja järjestämistä roinasta (lattiasta lähes kattoon laatikoita, säkkejä yms), vaatehuoneen tyhjentämistä ja roinan pois heittämistä, 3 eri mh vaatekaappien tyhjentämistä ja järjestämistä jne.jne Tässä työhuoneen kaapissakin 7 hyllyä täynnä papereita, kansioita ja ties mitä.
Lisäksi minun vastuullani on tuon lasitetun teraasimme tyhjennys, imurointi, peseminen ja järjestäminen sekä kesäkuntoon laittaminen.
En tiedä mitä sanoa, en ainakaan miehelle mitään, itkettää.
[/quote]
oikein itkua pitää vääntää kun sulla on seuraava vuosi aikaa
siivota pari kaappia :D kai ehdit hengittää kumminki jossai välissä siellä
kiirastulessa makoillessa ?
Kaikkihan riippuu siitä missä kunnossa tuo koti on. Jos on tyyliin himohamstraajan roinapesä, niin urakka on hankala.
ap, tilaa vaihtolava pihaan viikoksi ja viskaa sinne suoraan kaikki sellainen mihin ei ole yli kahteen vuoteen koskettu.
Vaikein pala taitaa tosiaan olla se että mies käskytti ja listasi mitä ap tekee.. En tykkäis itsekään mutta sitten taas itselle tuo ois ollut mielessä muutenkin että nuo ja nuo teen sitten kun en ole töissä. Raskaimpiin hommiin otat miehen avuksi, sano mitä vaan mutta kyllä tuollanen järjestely ja tavaroiden läpikäyminen sujuu sinulta yksinkin eikä tosiaan mee montaa päivää :)
Kummallista, kun täällä muut tuntuu tietävän kauanko toisen ihmisen kodin siivoaminen kestää.
Ap:lla tuskin on yhtä paha hastrauskoti kuin minulla, mutta minä siivosin kerran kuukauden (12 h/pv, 7pv/vk) ajan ja siinä oli vasta puolet kodista.
Muutama kysymys aplle
Mikä on painoindeksisi?
Onko sinulla donitsi kädessä?
Montako tuntia olet ollut tietokoneella viimeisen 24h aikana?
Onko vieressäsi edellisen päivän ateria?
Miten tunnistaa provo? Jos lopussa lukee: "itkettää", kyseessä on 99% todennäköisyydellä provo.
Tuohan olis kivaa kesäpuuhaa, jos sulla on vapaat kädet. Jos taas saa epäillä, että mies kaipailisi jotain siivouksen jälkeen, olisi tervanjuontia.