Naisten ja miesten työt
En koe olevani vanhanaikainen mutta kyllä meillä tietyllä tavalla on vastuu kotitöistä jakaantunut sukupuoliroolien mukaan. Tietysti mies esim. tyhjentää tiskikonetta mutta yleinen kodinsiisteys on kyllä täysin mun vastuulla. Mies kantaa kortensa kekoon mutta loppuviimein vastuu on mulla, ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan? Mieheltä sitten odotan että hoitaa "miesten hommat". Onko tämä sitten täysin vanhanaikaista ja naista alistavaa? Minä en asiaa niin koe...
Kommentit (4)
Eihän se ole, jos ei kukaan sua siihen pakota. Jos teillä kummallakin on vapaus valita mitä töitä teette, riippumatta siitä kumpaa sukupuolta olette. Voitte kotonanne jakaa työt ihan miten huvittaa. Olisi eri juttu, jos sä et haluaisi olla vastuussa siivoamisesta ja sut pakotettaisiin siihen pelkästään sen takia että olet nainen.
Minä hoidan meillä kaiken, siivoan pyykkään pesen vessan tiskaan putsaan viemärit ja vien roskat, hoidan ruoanlaiton ja ostokset, korjaan vaatteet ja tekstiilit. Mies tuo rahat.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 23:27"]
Minä hoidan meillä kaiken, siivoan pyykkään pesen vessan tiskaan putsaan viemärit ja vien roskat, hoidan ruoanlaiton ja ostokset, korjaan vaatteet ja tekstiilit. Mies tuo rahat.
[/quote]
Kunnon vaimo!
Jaa.